Dere som sjekker altinn til stadighet

ORIGINAL: Sha

hvordan klarte vi å vente før, da en ikke ble lagt ut på nett, og MÅTTE vente på at den kom i posten?[8D]

Da ble det OGSÅ laget snørr-og-førti tråder her inne...

ORIGINAL: Sha

hvordan klarte vi å vente før, da en ikke ble lagt ut på nett, og MÅTTE vente på at den kom i posten?[8D]

for da ventet du ved postkassen, en hadde fortsatt tid og dato en ventet på at det kommer digitalt istendenfor nå betyr ikke at man måtte gå å vente lengre før.......[8|]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: *lykkeligst*

ORIGINAL: Miss Hormontroll

er det sånn at dere ikke har en anelse på hvordan det ligger an? Har dere ikke noe som helst peiling på om dere får igjen eller skal tilbakebetale?

Det samme lurer jeg på, for det er jo mulig å finne ut av hvor mye man skal betale i skatt, og så sjekker man hvor mye man faktisk har betalt. Vips så vet man det.
Skjønner det ikke går i alle tilfeller altså, men de som har jobba fullt på samme plass hele året burde kanskje vite?

Er det så viktig da, å sjekke på forhånd? Hvorfor er det noe poeng?

Man finner jo svaret når selvangivelsen kommer.

For om man sjekker har man til enhver tid kontroll på at man ikke får baksmell, og så slipper man å sitte og oppdatere en side hele dagen for å sjekke. For så å klage over at det ikke funker.
Og om man er usikker har man fått tilsendt årsoppgaver (folk flest iallefall), og det er faktisk bare og plotte inn det man har fått i inntekt, så får man beregnet hvor mye man burde betalt i skatt. Det er pinadø mindre tidkrevende og åpne skatteberegningen enn å sitte å refreshe en side en hel dag.

usikker, tjente 80.000 mer en beregnet og har prosent trekk... men satte opp prosenten i oktober, men er jævlig usikker

Jeg har ikke peiling, men forventer en gigasmell[X(]
Det har seg nemlig sånn at vi kjøpte leiligheten vår privat av faren min i fjor for en viss sum (laaaangt under takst), så jeg vil bare vite hvor mye vi må betale[X(]

er vel nesten sikker på at jeg får igjen men man kan jo aldri vite.. plutselig tar jeg feil[8|]

ORIGINAL: Ms doubtfire

ORIGINAL: Sandradee*

ORIGINAL: anita_29

jeg er veldig usikker ja[:o]

sign
*grøss*

Nei, jeg aner ikke.

ORIGINAL: *Hønemamma*

Jeg har ingen peiling, og derfor sitter jeg her - nervøs og frustrert[X(]

ORIGINAL: Lissyjane

er det sånn at dere ikke har en anelse på hvordan det ligger an? Har dere ikke noe som helst peiling på om dere får igjen eller skal tilbakebetale?

Det samme lurer jeg på, for det er jo mulig å finne ut av hvor mye man skal betale i skatt, og så sjekker man hvor mye man faktisk har betalt. Vips så vet man det.
Skjønner det ikke går i alle tilfeller altså, men de som har jobba fullt på samme plass hele året burde kanskje vite?

Det er jo ikke alle som får den i posten[8|] Noen valgte å få den på nett.

Denne tråden handler om å vite på forhånd om man får igjen noe eller ikke, ikke om man skal sjekke selvangivelsen på nett.

Som jeg sa tidligere her så ser ikke jeg poenget med å sitte og regne på forhånd, for man får svaret når selvangivelsen kommer.

Jeg for min del får kun selvangivelsen elektronisk, derfor er det jævla irriterende at altinn er nede.

Jeg får den også bare på nett, men den er jo der i morgen og overmorgen og dagen etter der også. Man får jo sett den, bare ikke akkurat nå. Er det full krise?

ORIGINAL: Lissyjane

Det er jo ikke alle som får den i posten[8|] Noen valgte å få den på nett.

Denne tråden handler om å vite på forhånd om man får igjen noe eller ikke, ikke om man skal sjekke selvangivelsen på nett.

Som jeg sa tidligere her så ser ikke jeg poenget med å sitte og regne på forhånd, for man får svaret når selvangivelsen kommer.

Jeg for min del får kun selvangivelsen elektronisk, derfor er det jævla irriterende at altinn er nede.

Jeg får den også bare på nett, men den er jo der i morgen og overmorgen og dagen etter der også. Man får jo sett den, bare ikke akkurat nå. Er det full krise?

Hva er poenget ditt egentlig?

Jeg har lyst til å se den nå. Det er irriterende at jeg ikke kan se den nå. Nei, det er ikke full krise. Men ja, det er fortsatt irriterende.

Poenget er at jeg ikke skjønner hvorfor folk hisser seg så veldig opp og sender mail til altinn og legger ut innlegg på innlegg her. Siden er nede, og det er ikke mye man får gjort med det, men som noen sa til meg en dag tidligere her inne; GÅ EN TUR! Man trenger ikke sitte å irritere seg...

ORIGINAL: LittleJ.

leste en plass at de ikke åpner siden igjen før 25 mars...

hæ? [8D]

For om man sjekker har man til enhver tid kontroll på at man ikke får baksmell, og så slipper man å sitte og oppdatere en side hele dagen for å sjekke. For så å klage over at det ikke funker.
Og om man er usikker har man fått tilsendt årsoppgaver (folk flest iallefall), og det er faktisk bare og plotte inn det man har fått i inntekt, så får man beregnet hvor mye man burde betalt i skatt. Det er pinadø mindre tidkrevende og åpne skatteberegningen enn å sitte å refreshe en side en hel dag.

Jaja, jeg sitter ikke og "refresher" en hel dag, kommer sikkert inn tidsnok.

Jeg har såpass kontroll at jeg vet at jeg ikke får baksmell, men jeg kommer ikke til å sitte og regne på forhånd. Jeg sjekker selvangivelsen i etterkant for å se at alt stemmer.

Hvis du ikke gidder å sitte og "refreshe" en hel dag, så kan du jo bare la det være?!

I skatteberegningsprogrammet trenger du ikke regner noe, du skriver inn hva du har fått i lønn. Den sier deg hva du skulle betalt i skatt, du sjekker hva du har betalt i skatt på årsoppgaven og kjapt har du en temmelig god pekepinne.

Og, nei.. jeg sitter ikke refresher heller. Har ikke prøvd en gang. Jeg vet ca hva jeg får igjen.

Grunnen til at folk flest irriterer seg er jo fordi det har vært lovnader i diverse medier i dagesvis om at 22.mars kl 08.00 kan man sjekke ligningen på nett. Når da altinn ikke klarer å levere den varen de lover har jo folk lov å bli irriterte vel!

Det er jo akkurat det samme som at man har bestilt en vare med ekspresslevering på nettet, men ikke får den før det har gått en uke. Man blir jo irritert da også, og sender klager i hytt og dynevær..!

ORIGINAL: anita_29

jeg er veldig usikker ja[:o]

leste en plass at de ikke åpner siden igjen før 25 mars...

hæ? [8D]

Jeg mente, det må jo være tull. De vil vel sikkert få opp siden så raskt de klarer.

De hadde lagt ut feil feilmelding, og den sa forøvrig 25. januar, ikke mars..[8D]

ORIGINAL: *Becca*

Grunnen til at folk flest irriterer seg er jo fordi det har vært lovnader i diverse medier i dagesvis om at 22.mars kl 08.00 kan man sjekke ligningen på nett. Når da altinn ikke klarer å levere den varen de lover har jo folk lov å bli irriterte vel!

Det er jo akkurat det samme som at man har bestilt en vare med ekspresslevering på nettet, men ikke får den før det har gått en uke. Man blir jo irritert da også, og sender klager i hytt og dynevær..!

Men hvorfor hisse seg opp over noe du selv kan finne kjapt ut av. Det er jo fordi at alle er så nysjerrige dette problemet oppstår. Tviler på at alle på liv og død vil logge seg inn fort som mulig for å levere selvangivelsen.
Informasjonen finnes på skatteetaten sine sider, der har den liggi i flere uker. For de som gidder.

ORIGINAL: *Becca*

Men hvorfor hisse seg opp over noe du selv kan finne kjapt ut av. Det er jo fordi at alle er så nysjerrige dette problemet oppstår. Tviler på at alle på liv og død vil logge seg inn fort som mulig for å levere selvangivelsen.
Informasjonen finnes på skatteetaten sine sider, der har den liggi i flere uker. For de som gidder.

Jeg har brukt skattekalkulatoren jeg. Brukte den i fjor også, og da viste den 10 000 feil, så jeg stoler overhodet ikke på den!

Jeg vet hvor mye jeg har betalt i skatt, og jeg vet hvilke fradrag jeg har, men aner likevel ikke hvor mye jeg får igjen på skatten.

Back
Topp