Dere som sjekker altinn til stadighet

ORIGINAL: *Becca*

ORIGINAL: Miss Hormontroll

ORIGINAL: *Becca*

Grunnen til at folk flest irriterer seg er jo fordi det har vært lovnader i diverse medier i dagesvis om at 22.mars kl 08.00 kan man sjekke ligningen på nett. Når da altinn ikke klarer å levere den varen de lover har jo folk lov å bli irriterte vel!

Det er jo akkurat det samme som at man har bestilt en vare med ekspresslevering på nettet, men ikke får den før det har gått en uke. Man blir jo irritert da også, og sender klager i hytt og dynevær..!

Men hvorfor hisse seg opp over noe du selv kan finne kjapt ut av. Det er jo fordi at alle er så nysjerrige dette problemet oppstår. Tviler på at alle på liv og død vil logge seg inn fort som mulig for å levere selvangivelsen.
Informasjonen finnes på skatteetaten sine sider, der har den liggi i flere uker. For de som gidder.

Jeg har brukt skattekalkulatoren jeg. Brukte den i fjor også, og da viste den 10 000 feil, så jeg stoler overhodet ikke på den!

Jeg vet hvor mye jeg har betalt i skatt, og jeg vet hvilke fradrag jeg har, men aner likevel ikke hvor mye jeg får igjen på skatten.

så du fikk 10 000 mindre enn hva den oppga?

http://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2010/

Der! Plott inn tallene fra årsoppgaven din.. Så får du opp hvor mye du skulle betalt i skatt. Sammenlign med det reelle skattetrekket, så har du omtrentlig skatteoppgjøret ditt.

Hadde det enda vært SÅ enkelt, så hadde jeg vært lykkelig. Men nå får man ikke plottet inn alt på den skattekalkulatoren, og dermed lever man i uvisshet fram til Altinn greier å levere den tjenesten jeg venter på.
Og hva kommer til å skje når sidene er oppe og går igjen?
Folk går mann av huse enda en gang, for det er ikke så mange som har fått sjekka selvangivelsen enda, og dermed blir serveren liggendes nede enda en gang

Jeg har ikke litt kontroll engang, så jeg er like spent hvert år. Nesten som julaften detta [:D]

ORIGINAL: anita_29

jeg er veldig usikker ja[:o]

Mye pga alt mitt går gjennom nav..[&:]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: *lykkeligst*

er det sånn at dere ikke har en anelse på hvordan det ligger an? Har dere ikke noe som helst peiling på om dere får igjen eller skal tilbakebetale?

Det samme lurer jeg på, for det er jo mulig å finne ut av hvor mye man skal betale i skatt, og så sjekker man hvor mye man faktisk har betalt. Vips så vet man det.
Skjønner det ikke går i alle tilfeller altså, men de som har jobba fullt på samme plass hele året burde kanskje vite?

Er det så viktig da, å sjekke på forhånd? Hvorfor er det noe poeng?

Man finner jo svaret når selvangivelsen kommer.

Det er jo ikke alle som får den i posten[8|] Noen valgte å få den på nett.

ikke sant, spare på regnskogen er en fin ting[:)]

Den kommer i posten viss en ikke åpner på nett innen en viss tid[:)]

Back
Topp