Dere som scrapper

*EnSolstråle*

Elsker forumet
Har dere et lim som dere er veldig fornøyd med?
som tørker fort, er sterkt og lett å påføre uten så mye gris.

Jeg bruker scotch tykt flytende lim på tube, kjøper det på bunnprisen her I mine øyne er det genialt, tykt så man har kontroll, kan flytte på ark og pynt for å få det der du vil og tørker fort

lille trille09 skrev:
Jeg bruker scotch tykt flytende lim på tube, kjøper det på bunnprisen her I mine øyne er det genialt, tykt så man har kontroll, kan flytte på ark og pynt for å få det der du vil og tørker fort

er det en av dem du bruker?

Jeg bruker Diamond glaze på blomster, en lim penn på halvperler og enten limstift eller dobbeltsidig tape fra Biltema på ark.

Jeg bruker den grønne der :)

[Mon] skrev:
Jeg bruker Diamond glaze på blomster, en lim penn på halvperler og enten limstift eller dobbeltsidig tape fra Biltema på ark.

Hvordan lim pen?

lille trille09 skrev:
Jeg bruker den grønne der :)

Hvordan er den å bruke på halvperler å slike ting? regner med den er grei å bruke til alle slags blomster.

Må bare være litt mer forsiktig med limet på halvperler. På skikkelig småe perler ville jeg sett meg om etter noe annet ja, evt kjøpe de med lim på

Ei bruker diamond glaze til blomstrer, halvperler osv og dobbeltsidig tape til andre ting.

Har den siste tiden brukt en del limpistol til blomstrer også og er veldig fornøyd med det!

Jeg bruker mest dobbeltsidig tape, men når jeg bruker lim bruker jeg
galeri limet til europris. Et helt greit lim, har prøvd mye andre lim som
ikke holder mål så.

Jeg bruker dobbeltsidig teip på alt av papir,
og så bruker jeg Glossy Accents på små detaljer som halvperler og lignende.
På blomstene bruker jeg alltid limpistol.

Quick glue panokitt lim fra panduro

Zip Dry, som de selger hos Bikuben, er min absolutte favoritt.
Det tørker raskt, men du rekker å rette litt på arkene, du må bare være snar.
Det funker også knallfint til alle typer pynt, men siden jeg ikke har scrappebutikker her og dermed må bestille lim, så bruker jeg ofte Scotch universallim (den grønne) til blomster, blonder og sånt.

Diamond Glaze er fint på ark og papp, men jeg skjønner ikke hvordan dere kan lime blomster med det, det er jo så tynt. Det er veldig fint til å lage glans med da.
Glossy Accens er et fint alternativ til Zip Dry, men det er tungvindt å bruke syns jeg, jeg liker ikke formen på tuben, og det tetter seg lett.

Jeg kan også nevne at limet jeg har kjøpt hos Wild Orchid Crafts, tror den heter crafters pick eller noe sånt, incredible tacky clue, er også helt fint til både papir og blomster.

Jeg har prøvd mye forkjellig lim, og har endt opp på glossy acent. En kan lime alt med det, og det holder.
Som regel bruker jeg gluedots til småting, men har i det siste begynt å bruke glossyen til det og.
Har alltid en nål i nærheten fordi den kan tette seg, men som regel er det bare med en gang jeg setter meg ned jeg må åpne den. Syns og den er drøy i bruk og har en tynn tupp som gjør det lett å få limet der en vil ha det. Prisen er og helt ok. Mellom 50-70 kr flasken.

Back
Topp