Dere som samsover?!

Alle legger seg i egne senger hver kveld. Men det er utrolig sjelden ikke en av dem havner hos oss i løpet av natten.
Eldste kommer tuslende selv, yngste blir bært inn om jeg må inn til han for 3.-4. gang.
Hender stadig vekk vi våkner 4 stk i senga [:D]

Sønnen min legger seg alltid i sin egen seng, men våkner alltid rundt 24 tiden og kommer opp i senga til meg. Vært sånn i nesten 1 år nå. [&:]
Håper det endrer seg når han får rommet for seg selv, og ho mor sover på stua. [:)]

Samsov til nå forrige helg, hun er 2,5 år. [:D] Ikke tenkt på å avvenne det, det kommer av seg selv med tiden. Mange barn trenger den tryggheten ganske lenge, og da er det ingenting i veien for at de får det. Da får du trygge barn med tiden også. [:)]

ORIGINAL: leonorasmamma

Vi samsover ennda[:D]
Vi også.[:)]

Har samsovet med vesla helt til nå! Hun blir 2 år straks!

Eller, har lagt henne i sengen sin, men hun våkner alltid når eg skal legge meg, så da sover vi sammen hele natta! Blir nok å gjøre det frem til hun selv vil sove i sengen sin!

samsover enda, har eget rom men havner alltid inne hos oss... Gubben sover endel på sofaen pga skift jobbing.. Sexliv.. Må man ha sex på soverommet da[;)]

Eline bynt å sov i egen seng når ho va 7 mnd gammel. Men ho havne fremdeles i senga vår i løpe av natta som oftest. Syns d e helt ok æg [:)]

Ho får eget rom tidsnok, å da går d sæg t av sæg sjøl [:D]

han er snart 2 år og vi samsover fortsatt.
Synes det er kos å legge seg ved siden av den lille, varme kroppen og våkne av en liten fot i ansiktet, eller at han er på vei ut av senga og beordrer oss til å stå opp!

Vi sover enda sammen som regel hver natt. Sover kjempegodt[:)]

vi samsover fortsatt og han er 17mnd[&o]
Det går ikke å legge han i senga si for han hyler så voldsomt og lenge! jeg tar han med og sover sammen i min seng og når han har sovnet bærer jeg han til senga si. etter noen timer våkner han og hylskriker igjen, og jeg midt i søvne løper for å hente han ogjen til min seng[&:]

var neppe slik med storebroren, var nok for han å holde hånda mi til han sovnet! Men han her... skal stryke meg over håret,legge hodet tett inntill halsen min. noen ganger sover han på magen min synes det er kjempe kos , men guri så slitsomt[X(]

Her samsoves det ca. halve natta! Gutten min (6 mnd) blir lagt i sin egen seng på kvelden, sover der ca 5-6 timer før han ligger sammen med meg til vi står opp! Ingen midlertidige planer om å slutte med det ennå. Synes det er så kos[:)]

samsov fra til hun var ca 9 mnd... Savner det! Hun blir for urolig om natten om vi sover sammen nå[:(]
Jeg har ikke hatt noe sexliv siden jeg var 5 mnd på vei så den delen har ikke vært noe problem [;)][8D][8D]

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: Kaosbarn ilf.

Samsoving minsker risikoen for krybbedød da [8|] Hyppigere oppvåkninger + at man er mer var når man ligger rett ved babyen.

stemmer, så lenge babyen har egen dyne og ingen av foreldrene røyker eller er påvirket av rusmidler. men tidligere ble det antatt som en risiko utifra ett studie som viste at flere barn døde på verdensbasis når de samsov, det som ikke ble tatt høyde for i undersøkelsen var lav levestandard(har ikke råd til flere senger/rom), røyking og rusmidler som ofte henger sammen og det da var andre faktorer som avgjorde

Nettopp. Derfor turte jeg ikke legge de på eget rom før de rundet året heller. Men det ble ikke så mye samsoving med minsteman da, han var altfor var, så han sov i egen seng på rommet vårt.

Samsov til han var hele 10 DAGER, da ville vi venne han til å sove i egen seng. Nå samsover vi bare dersom han er syk eller hvis han våkner tiiidlig og ikke vil sove mer i egen seng.

De første dagene var verst da han ikke tok smokk, han måtte gråte litt, men han hadde et lite "rede" nedi senga si og etterhvert sov han kjempegodt der.

Vet om noen som samsover med ungen sin enda - og han er nå 2.klassing [&:] hehe, snakk om å få ødelagt både det ene og det andre [8D]

Etter MYE problemer med legging osv, fordi han sovnet på puppen når han var mindre. 1år gammel så sovna han ikke på puppen lengre å var et mareritt å få til å sove. Jeg har sittet mang en kveld/natt å grått på soverommet fordi han ikke vil sove osv.

Så for et par mnd siden, da var han 13-14mnd gammel flyttet jeg sprinkelsenga helt inntil senga vår. Det gikk bare litt bedre, men langt ifra slik jeg ønsket det. En kveld jeg skulle legge han, (hadde vært på jobb heledagen) så ga jeg etter, la meg i senga, gutten oppå magen min. 4 min (!!!) fra jeg gikk fra stua til jeg var tilbake på stua.

Så jeg tok av ene langsiden på senga å satte den helt inntil vår. Ligger sammen med han til han sovner å flytter han over i sprinkelsenga. Så kommer han over til oss i 7-9tiden når han vil ha pupp. (Han er 16mnd gammel)

De siste 2 nettene har han sovnet i sin seng, men da har jeg ligget med overkroppen "oppi" sprinkelsenga, sammen med han da. Målet er å få han til å sovne i si egen seng, men har ikke noe hast. Ingenting som er så godt som å ha den lille varme myke kroppen å de små lubbne hendene rundt halsen om natten. Å de små tærne oppi ansiktet når man våkner...

Back
Topp