Dere som revnet grad 3 og ble sydd

ORIGINAL: eggehøna

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: ~September~

Var 2 ganger til gyn på sykehuset, den siste gangen var egentlig fordi de hadde glemt å sende henvisning videre, for de mente kanskje jeg måtte operere.
Så andre gangen var det fordi jeg måtte ha en ny sjekk for å sende ny henvisning[8|]
Har hatt rektoskopi 2 ganger etter dette, en i våken og en i sovende tilstand.
Mener jeg har betalt for noe av dette, husker ikke helt hva.
Har vært til fysioterapaut nå, og har ikke trengt å betale for det siden det er en slik skade.

Mern du har ikke vært på gastro.avd. og fått tatt manometri, innvendig UL og trykkmåling? Rectoscopi trodde jeg hadde med slimhinnene å gjøre først og fremt, og ikke selve muskulaturen?
Jeg har også vært hos fysioterapeut, da betalte jeg ingenting, men for undersøkelsen på gastro måtte jeg betale...

Rectoskopi, endoskopi og coloskopi har med hvor langt inn i tarmen en går får å se. Endoskopi rett på innsiden av tarmen, rectoskopi er lenger inn i tarmen og coloskopi er enda lenger inn. Bare sånn for å klarlegge det.

Men en skjekker ikke muskulaturen i lukkemuskelen ved rectoscopi, en sjekker vel slimhinnene/tarmveggene for å se om det foreligger skader der?

Rectoskopi er i rektum, endoskopi i endetarmen og coloskopi er i tykktarmen.

ORIGINAL: kiki82

ORIGINAL: lindaen

Du vet jo dette da men.. Jeg var med i et prosjekt ang ulike syteknikker og ble derfor innkalt til undersøkelse ett år etter. Grunnen til undersøkelsen var ikke primært å se om alt var i orden med meg, men å registrere hvordan det så ut ift syteknikken.

Hadde nok ikke blitt innkalt hvis jeg ikke var med i dette prosjektet.

Var du med frivillig på dette?? Det hadde jeg aldri turt..

Ja, de spurte meg på operasjonssalen og jeg sa ja.

Tradisjonelt så syr de hud mot hud, omtrent som en glidelås. Jeg trakk den nye metoden der de overlapper huden på en måte. Hadde veldig lite plager etterpå, så tror den nye syteknikken er veldig bra.

De kan jo ikke forbedre teknikkene sine hvis ingen vil være med..[:)]

Aldri i livet om jeg hadde turt å bli med på et eksperiment av underlivet mitt.. Du er tøff du!!

Føte de hadde god kontroll og forklarte grundig hva de skulle gjøre. Jeg ante jo ikke hvilken metode som var best, så fant likegodt ut at tilfeldighetene kunne få bestemme metode. [:D] 

Jeg har lest en del oppløftende om den metoden du trakk (den nye) med overlappende kirurgi. Det sies at det får bedre feste og gir bedre resultat.[:)]

ORIGINAL: MammaOkt

Du vet jo dette da men.. Jeg var med i et prosjekt ang ulike syteknikker og ble derfor innkalt til undersøkelse ett år etter. Grunnen til undersøkelsen var ikke primært å se om alt var i orden med meg, men å registrere hvordan det så ut ift syteknikken.

Var du med frivillig på dette?? Det hadde jeg aldri turt..

Ja, de spurte meg på operasjonssalen og jeg sa ja.

Tradisjonelt så syr de hud mot hud, omtrent som en glidelås. Jeg trakk den nye metoden der de overlapper huden på en måte. Hadde veldig lite plager etterpå, så tror den nye syteknikken er veldig bra.

De kan jo ikke forbedre teknikkene sine hvis ingen vil være med..[:)]

Aldri i livet om jeg hadde turt å bli med på et eksperiment av underlivet mitt.. Du er tøff du!!

Føte de hadde god kontroll og forklarte grundig hva de skulle gjøre. Jeg ante jo ikke hvilken metode som var best, så fant likegodt ut at tilfeldighetene kunne få bestemme metode. [:D] 

Jeg har lest en del oppløftende om den metoden du trakk (den nye) med overlappende kirurgi. Det sies at det får bedre feste og gir bedre resultat.[:)]

Så bra da! Kanskje jeg har vært med å bidra til at de går over til denne metoden da? [:D][8D] (nå følte jeg meg som en del av noe større her altså, hihi.[:D][:D])

Jeg hadde en grad 3 revning, og jeg ble sendt direkte på opperasjonsstuen etter fødselen. Fikk spinalbedøvelse og hadde to kirurger som jobbet med meg. En som sydde innvendig først, og en annen som sydde det utvendige. Har ikke vert på noen kontroll i ettertid, men har heller ikke vert plaget med noe. Fungerer helt som det skal, nesten bedre enn før jeg gikk gravid [:D]

Akkurat det samme her. Det var en kontroll etter 6 mnd som var for min del. Den etter ett år var for undersøkelsen sin del...

ORIGINAL: McMor

Akkurat det samme her. Det var en kontroll etter 6 mnd som var for min del. Den etter ett år var for undersøkelsen sin del...

snodig at jeg ikke fikk den etter 6 mnd. Du fødte på sus du og, sant?

Ja, jeg gjorde det. Hadde grad 4 hvis det har noe å si[8|][:)]

ORIGINAL: Totlå

Rectoskopi er i rektum, endoskopi i endetarmen og coloskopi er i tykktarmen.

[:)] Med fare for å være pirkete: Endoskopi er bare en samlebetegnelse på en undersøkelsesmetode(utført med nettopp endoskop). Endo- (av gr. endon, inni, innvendig), forstavelse med betydningen indre, innvortes.

endoscopy,
n the visualization of the interior of organs and cavities of the body with an illuminated, flexible optical tube.
endoscopy, gastrointestinal,
n the visualization of the interior of the stomach and intestines with an illuminated, flexible optical tube.
endoscopy, periodontal,
n the use of a small fiber-optic endoscope attached to a specially designed dental instrument, such as an explorer, showing subgingival deposits in a magnified view.

Kilde: http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/endoscopy 

[;)]
Sources=Sources | 512;mosby()

ORIGINAL: #Bolla.#

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg revnet grad 3 under første fødsel, men ble ikke kaldt inn... Fikk bare beskjed om at det var viktig å ta 6 uker kontrollen..

Men du skal ikke betale for fødsels relaterte saker[;)]

Etter jeg fikk numemr 2 dro jeg på lege vakta for å få resept på bedøvende krem så jeg kunne tisse, og da betalte jeg ingen ting hos legen siden det var pga fødselen[:D]

Betalte for 6 ukerskontrollen, og operasjon jeg måtte ha etter fødsel pga revning

Men det er jo ikke riktig... Jeg skulle egentlig inn å fikse noe etter fødsel, men måtte ta det gjennom legen min sa jm på 6 ukers kontrollen, det skulle jeg ikke betale for sa hun.... og det er ikke pga revning jeg skal

Ja, jeg gjorde det. Hadde grad 4 hvis det har noe å si[8|][:)]

Kan være derfor ja. Jeg revnet grad 3b.

You must log in or register to reply here.
Back
Topp