Dere som revnet/ble klippet

Jeg fikk en liten rift på siden av indrekjønnsleppe. Ble sydd to pynteting.. Har ikke kjent noe etterpå i det hele tatt,og kan ikke en gang se det :)
 
Revnet mot fuhullet og ut på ene kjønnsleppa
 
Omg... skulle ikke lest dette! Min største frykt!
 
Revnet helt til anus og mye innvendig. Ble sjokkert når jeg så meg i speil, men nå går det heldigvis bedre, utenom når jeg skal på do for nr.2, da får jeg alltid vondt og blod på toalettpapiret :(
 
Omg... skulle ikke lest dette! Min største frykt!
Be om at jordmor følger godt med, si at du vil bli klippet om det er fare for revning. Klipp er kontrollert og lett å sy :) jeg kjente ikke klippet eller bedøvelsen etterpå. Var ubehag noen dager etter fødsel, men jeg var mest plaget med hemorroider :p
 
Revnet til venstre side litt nedover naturlig. De vurderte å klippe, men gjorde det ikke allikevel dersom jeg klarte å holde inne et press. Ikke sett noe arr og turte ikke se på rett etterpå, men på 5-6 ukers kontrollen var det helt grodd og stingene borte av seg selv.
 
Omg... skulle ikke lest dette! Min største frykt!

Jo mer du bekymrer deg, jo mer jobber du mot kroppen, og jo mer øker sjansen for sånne "komplikasjoner."
Vit at det ikke er vanlig å revne mye, og at et par pyntesting ikke er noe problem.
Jordmor har teknikker for å hindre/minimere revning, og hvis du forklarer at du er redd for det, kan hun hjelpe til litt ekstra med å berolige deg. :)

Jeg kjente, som nevnt, ikke hverken at jeg revnet eller at halebeinet mitt brakk, og det sier litt om hvor mye naturlig smertestillende kroppen har i seg. :)
Jeg hadde ingen problemer hverken med å gå på do, sitte (ubehagelig og ømt, men det gikk fint), eller dusje. :)
 
Jeg revna bare bittelitt!! Liten rift i kjønnsleppene, og 3 små steder inni tror jeg... ble bare sydd med ett par små sting innvendig:) så alle trenger ikke revne mye;) fødte i vann, så vet ikke om det kanskje hjalp på!
 
Revnet fra a til b. Heldigvis ikke dypt men hele veien. Jeg kjente det da jeg Revnet, som å rive i stykker stoffbit liksom men det gjorde ikke vondt. Helt sant! Det eneste jeg tenkte på var å få ut jentungen. Fikk ca 50 sting og er nå helt normal.
 
Fikk grad 3/4, så revnet bakover, ble operert (sydd i narkose) så antall sting vet jeg ikke, mange :p men de sydde godt, har ikke hatt vondt eller plager etterpå (5 mnd siden fødsel). Var litt "stramt" pga hevelser en uke etter fødsel, men ingen problemer utover litt knot med dogåing frem til hevelsene gikk tilbake :p
Signerer denne :)

Har vært overraskende lite plager syns jeg til at det var såpass alvorlig rift.

Jeg revnet fordi vakumet glapp akkurat da de skulle klippe og jeg hadde fått beskjed om å presse alt jeg klarte.
 
Revnet litt innvendig!
 
Et lite minimalt rift med to pyntesting inni skjedeveggen et sted. Kjente ikke at de sydde, og de trengte ikke sy om jeg absolutt ikke ville- men lot meg overtale til å prøve. Jeg hadde ei flink jordmor som tøyde i åpningen med hendene når han kom og som stoppet meg i pressingen på rett tid. Å revne var min aller største frykt, og så gikk det så utrolig bra til tross for alle "skrekkhistorier" jeg hadde fått fortalt og lest :)
 
Be om at jordmor følger godt med, si at du vil bli klippet om det er fare for revning. Klipp er kontrollert og lett å sy :) jeg kjente ikke klippet eller bedøvelsen etterpå. Var ubehag noen dager etter fødsel, men jeg var mest plaget med hemorroider :p
Vil tro at jeg også vil bli plaget med det..
 
Her klippet de skrått bakover og ut mot siden. Fikk litt sjokk når jeg så meg i speilet, for det var ikke det jeg hadde forventa :p men tenkte aldri over på forhånd hvordan de faktisk klipper..

Akkurat det samme her :p

Snart 5 uker siden fødsel nå, men det plager meg ikke så veldig. Kjenner svært lite til det nå. Var mest ubehag fra 1-2 uker etter fødselen ca.
 
Last edited:
Jeg ble ikke klippet og revnet ikke noe utvendig. Derimot har jeg revnet en del innvendig.... Det tok sin tid å sy, og jeg tror ikke jordmor en gang vet hvor mange sting det blev :/
Men det hør nok til sjeldenheten at det blir sånn heldigvis :)
 
Her kom jr med hånda ved siden av hodet så revnet innvendig. På siden og bak mot endetarmen(inne i skjeden) Endetarms muskelen ble også skadet, men ingen varige men der.
Måtte i narkose for at de skulle få sydd det som var innerst.
Dette var i April og kjenner ingen ting til det nå! (Har heller ikke gjort det på mange mnd. :)
 
Fikk 4 grads revning med nr.2 og måtte i narkose å sy, alt som kunne revne, revna! Men di gjorde en kjempe jobb og har ikke hatt noe plager i ettertid:)
Er nesten 9 mnd. Siden fødsel.
 
Revna bakover og indre kjønnslepper. Grad 2
 
Back
Topp