Dere som røyker

renathemor

Glad i forumet
Hei :)

Er det noen av dere her som røyker?
Evt hvor mange røyk har dere om dagen?
Røyker dere mer nå som det nærmer seg mer?

Jeg er nå 30 pluss 1 :D

ORIGINAL: *mamma87*

røyket før,men har slutta helt!!

ORIGINAL: frøgen

Tommel opp for dere!!!

Det er liksom en selvfølge at folk skal slutte når de blir gravide, men er man avhengig så er man avhengig selv om man har en baby i magen.

ORIGINAL: frøgen

Tommel opp for dere!!!

Det er liksom en selvfølge at folk skal slutte når de blir gravide, men er man avhengig så er man avhengig selv om man har en baby i magen.

Joda, men har man en baby i magen, så må man nesten ta konsekvensene av det og ansvaret som følger med[;)]

Røykte selv som en svamp før jeg ble gravid med eldstesnuppa, men ikke tatt et eneste trekk etter den positive testen for snart 4 år siden[:D]

ORIGINAL: Ephexita

Skyter deg ikke Pia, jeg joiner deg med en hvis vi møtes sosialt i en helg :)

Jeg har ikke slutta helt.
Jeg tar meg rett og slett en liten en eller to i helgene hvis vi er på fest o.l.
Det er helt umulig å holde seg når andre røyker rundt en.
Fikk faktisk streng beskjed av legen min:
Linda, ta deg heller en røyk enn å stress! Det er mye verre for babyen din om du stresser.

Har til og med bestemt meg for å ikke ha dårlig samvittighet[:-]

*kan se for meg diskusjonene dette starter* ha ha

Dette har jeg også fått beskjed om i mine tidligere svangerskap. Men jeg har kuttet seriøst ned på antall sigaretter og
spiser heller litt ekstra for det demper suget litt noen ganger..

Jeg må bare si, og jeg vet at jeg sikkert får endel mot meg, men:

JEG KAN IKKE SKJØNNE DERE SOM FORSVARER AT MAN RØYKER I SVANGERSKAPET, OG I TILLEGG SIER AT DET ER BEDRE FOR BABYEN!!!!!

Fysj!! [:'(]

Røkte før jeg fant det ut(fant jo ut jeg var gravid nesten med en gang), og ett par uker etter. Men er slutta, og er stolt av det!!! :) Det går faktisk mye bedre enn jeg trodde! Men når det snakkes om røyk, som nå, blir jeg frista!! Men står over! :)

ORIGINAL: Lotusblomst

Røkte før jeg fant det ut(fant jo ut jeg var gravid nesten med en gang), og ett par uker etter. Men er slutta, og er stolt av det!!! :) Det går faktisk mye bedre enn jeg trodde! Men når det snakkes om røyk, som nå, blir jeg frista!! Men står over! :)

Bra

Man endrer jo lvet sitt på MYE annet når man er gravid, og hvis man røyker så burde man la være å bli gravid før man har klart å slutte hvis man er så forbanna avhengig at man ikke klarer å slutte selv med et lite liv i magen!!

ORIGINAL: Nyttårslykke

Jeg må bare si, og jeg vet at jeg sikkert får endel mot meg, men:

JEG KAN IKKE SKJØNNE DERE SOM FORSVARER AT MAN RØYKER I SVANGERSKAPET, OG I TILLEGG SIER AT DET ER BEDRE FOR BABYEN!!!!!

Fysj!! [:'(]

Må bare signere denne..
Har aldri røyka selv så skjønner kanskje ikke at det kan være vanskelig å slutte..
Men må si at noe av det verste jeg ser er gravide som røyker,det ser helt forferdelig ut..tror nok jeg hadde gjemt meg godt om jeg skulle røyka[&:]

Jeg har nå selv røyka, men jeg skjønner selv ikke folk som røyker med en liten en i magen. Men man skal være forsiktige med å dømme folk. Ingen er vel helt perfekte som gravide, noen tar en røyk eller et glass vin i ny og ne, noen tar sjansen på å spise spekemat mens andre bare spiser uhemmet med sukker... [&:]

ORIGINAL: Januar gutt

Jeg har nå selv røyka, men jeg skjønner selv ikke folk som røyker med en liten en i magen. Men man skal være forsiktige med å dømme folk. Ingen er vel helt perfekte som gravide, noen tar en røyk eller et glass vin i ny og ne, noen tar sjansen på å spise spekemat mens andre bare spiser uhemmet med sukker... [&:]

Folk som drikker i svangerskapet får like lite respekt fra min side som de som røyker!

ORIGINAL: Januar gutt

Så sant så sant...men syns fortsatt at gravide som røyker er et fælt syn,og hvem klarer å ta et glass vin i ny og ne?..huff forstår ikke det jeg.,man tar jo et valg for et lite vesen som ikke kan velge selv[:o]...

Mora til min stesønn røyka under hele svangerskapet, og han har hatt luftveisproblemer siden han ble født, vært inn og ut av sykehuset, er plaga med falsk krupp enda (han er 12 år), og har astma.....

Nå vet man ikke om disse plagene kommer av at hun har røkt, men hvorfor ta sjansen??????

Jeg er en av de som røyka som en svamp FØR jeg ble gravid. Jeg var så utrolig kvalm de første mnd i svangerskapet at det stoppet seg selv.. Heldigvis får jeg si ellers er det ikke sikkert jeg hadde klart det like bra. Har IKKE røyka, og er super stolt av meg selv, så avhengig som jeg var av den j**** malboro light`n

Men som tidligere røyker skjønner jeg hvor vanskelig det er for mange og slutte, spess når de er i sosialt lag o.l

ORIGINAL: Charlotte B

Jeg er en av de som røyka som en svamp FØR jeg ble gravid. Jeg var så utrolig kvalm de første mnd i svangerskapet at det stoppet seg selv.. Heldigvis får jeg si ellers er det ikke sikkert jeg hadde klart det like bra. Har IKKE røyka, og er super stolt av meg selv, så avhengig som jeg var av den j**** malboro light`n

Men som tidligere røyker skjønner jeg hvor vanskelig det er for mange og slutte, spess når de er i sosialt lag o.l

Ingen unnskyldning i mine øyne! Jeg er kanskje krass nå, men det provoserer meg skikkelig når folk røyker som gravide!! (eller drikker!)

Jeg slutta da jeg fikk positiv test! Gikk fra 20 om dagen til 0[:)]

Har alltid tenkt at for meg er det uaktuelt å røyke som gravid. Jeg er kempeglad for at jeg
har klart å kutte røyken[:)] Har samtidig forståelse for at alle desverre ikke klarer det!

ORIGINAL: Nyttårslykke

ORIGINAL: Charlotte B

Ingen unnskyldning i mine øyne! Jeg er kanskje krass nå, men det provoserer meg skikkelig når folk røyker som gravide!! (eller drikker!)

har du selv vært fast røyker?

Jeg røkte da jeg ble gravid med min første. Det var pyton å slutte, jeg smugrøyka tre-fire måneder og det skal jeg love dere jeg angrer på!! Lille vennen vår har astma og allergi, og var heller ikke så stor da han ble født. Om det er pga røyken kan jeg jo ikke si sikkert, men det er en tanke jeg plager meg med.[&o] 
Det styggeste jeg ser er gravide som røyker!! (Eller drikker, for den saksskyld) Det er jo gjort ultralydundersøkelser på det, som viser at når mor trekker inn røyker kryper barnet sammen i magen[8|]
I dagens samfunn er vi ganske så opplyste om skadevirkninger, så når vi gjør alt annet som står i vår makt for at barnet skal ha det bra burde vi klare å samle såpass med viljestyrke at vi stumper røyken. Men som sagt, jeg røkte selv på begynnelsen med første mann,jeg er ikke feilfri, men jammen er det nok noe i det at tidligere røykere er de verste antirøykerne!![;)]

Et lite tips på slutten, les Allan Carr's bok 'Endelig ikkerøyker for kvinner'

Back
Topp