Dere som pumper

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Pga mye trøbbel med amming har jeg nå pumpet det meste av døgnet siden uke 2. Baby er snart 6 uker nå, og vi holder på fremdeles. Kjøpte meg ganske tidlig dobbel elektrisk pumpe fra Medela som jeg egt er godt fornøyd med, men er en irriterende ting jeg lurer på om andre har vært borti..: Hver gang jeg pumper og den starter «utdrivingsprogrammet» ser det ut som det kommer melk fra begge brystene, men når den går over til den vanlige pumpingen tømmes alltid det ene brystet (og alltid det samme) først, mens det nesten ikke er kommet noe fra det andre. Etter at det ene er tomt må jeg da koble over slik at det andre pumpes alene, og da kommer det mye der også..gjerne mer enn på det første.. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke kan komme fra begge samtidig. Liten vits i å ha dobbel pumpe når jeg ender med å på en måte ta ett og ett hver eneste gang.
Noen tips å komme med?
 
Har den samme pumpen og har aldri opplevd dette.. tenkte først om det kunne være noe feil med delen som er mot brystet (hva heter denne?) men det er vel tilfeldig hver gang hvilken du bruker til det brystet?
 
Høres rart ut. For meg så kommer det og ulik mengde fra puppene, men jeg har ett bryst som produserer ca halvparten av hva det andre gjør. Da ville jeg tatt med meg pumpen dit jeg kjøpte den og reklamert. For det skal ikke være sånn.
 
Har den samme pumpen og har aldri opplevd dette.. tenkte først om det kunne være noe feil med delen som er mot brystet (hva heter denne?) men det er vel tilfeldig hver gang hvilken du bruker til det brystet?

Høres rart ut. For meg så kommer det og ulik mengde fra puppene, men jeg har ett bryst som produserer ca halvparten av hva det andre gjør. Da ville jeg tatt med meg pumpen dit jeg kjøpte den og reklamert. For det skal ikke være sånn.

Tror egentlig ikke det kan være pumpa, for bytter jo på hvilken deler (både når den settes sammen og brukes) som er på hvilket bryst.
Her om dagen prøvde jeg å pumpe bare ett om gangen, og når jeg begynte med det som kommer tregt i gang ble flaska på den andre (som jeg bare holdt inntil uten å ha koblet til vakuum) nesten like full som når jeg pumper..så utdrivingen må jo fungere som den skal der:p Sånn er det ikke hvis jeg pumper på motsatt.
Fryktelig snodig at det er sånn...må jo være kroppen min som er rar:hilarious:
 
Kan være brystet bare er tregere, er jo ikke noe galt med pumpa om det er samme bryst hver gang? Evt kan det være vakuumslangen?
 
Er jo ikke så uvanlig med at brystene er litt ulike både med tanke på utdrivning og mengde, opplevde det tydelig med førstemann, og nå også egentlig.. Har f.eks. hatt bedre produksjon i det ene enn i det andre, men det har stabilisert seg litt ved at jeg i en periode la henne til oftere til det som produserte dårligere. Hjalp også at jeg pumpa litt ekstra på den siden og frøs ned litt av morsmelka. Også varierer det igjen veldig hvor mye jeg får ut med pumpa, har pumpet mye med førstemann også..
 
Back
Topp