Dere som planlegger dåp

Ijea

Glad i forumet
Ja, da er jeg da sånn smått i gang med dåpsplanleggningen [:D]
Men jeg føler jeg er helt ute å kjører, aner ikke hva jeg driver i det hele tatt.
Har kun vært i en dåp og det er kjempe lenge siden, så jeg aner ikke hva som skal gjøres.
Hva gjør dere med pyntingen? Hvor kjøper dere den fra? Hva skal dere pynte med osv?
Har sett på de forskjellige sidene som har blitt langt ut i dåpstråden, men fortsatt så sliter jeg.
Noen som er så godt i gang at de kan gi meg litt inspirasjon vær så snill? [:)]

Takk takk [:D][:D]

Jeg blir til å ha heldekkende hvit duk, så kjøpe sånn TYNN fin papirløper i gammelrosa farge(selges på f.eks Løiten lys,interiørbutikker,noen blomsterbutikker osv).
Skal ha sånn ståltråd med perler og Eføy liggende på bordet(er bredt bord så bli å gå bra) som en slags "tråd" eller hva man skal kalle det på løperen[:)]
Så noen høye lysestaker med gammelrosa lys, skal bestille en blomsterdekorsjon, så skal jeg kjøpe roser på plantasjen som er ganske billig på de, klippe av stilken å fylle en isoporball med roser. Har noen høye smale glassvaser som jeg også legger sånn ståltråd med perler nedi selve vasen ,og isoporkulen dekt med roser på toppen[:)]

Skal ha to lysfat på hver ende av kakebordet, lager lys med bilde av lille på, å noen andre lys.
Bordkortene jeg skal lage er disse:

fargene blir i allefall hvitt og gammelrosa, å skal ikke ha så sinnsykt mye pynt, blomster og sånn gjør seg mye![:)]

DyTt!

Jeg skal ha hvite duker, "fiskeboller"(altså en rund bolle) med liljer eller tulipaner som ligger langs glasset(vanskelig å forklare!!), blå lys og servietter som går i samme tone som lysene.

Vil ikke ha så mye pynt, synes det er finere helt enkelt[:)]

Skal se på europris/nille etter servietter og telysholdere..
Så skal jeg bruke to kubbelysholdere vi har her hjemme.. Ja, og kanskje noen telysholdere vi har..

Tenker å kjøre hvit duk, blått og sølv [:)]

Her blir det hvite duker i nervøs fløyel (50 kroner for 5 meter på Jysk).

Så skal jeg ha sånn trådløper (gjennomsiktet spindelsvevaktig) i sølv, eføy liggende oppå dette med hvite tulipaner i mellom. Skal ha et stort lysfat med ulik størrelse på lys i blått på midten, og setter ellers kubbelys rett på bordet mellom eføyen.

Ellers servietter i samme farge som lys (ikke bestemt hvordan jeg skal ha serviettene enda).

Bordkort skal jeg trykke opp på en bokhandel som har sånn maskin man kan bruke i butikken. Gjør det enkelt, så finner en samme blåfarge som lysene, trykker opp i bamseform (eller annen form, får se hva de har) og henger med små klesklype på glassene.

Tror det blir enkelt og fint, og ikke så stor jobb å dekke til og gjøre innkjøp.

På IKEA har de fått inn lyserosa og lyseblå servietter og kubbelys, så kjøpte middagsservietter, kaffeservietter og kubbelys der. Liker det enkelt og uten for mye nips, så ellers blir d hvit duk og hvite og kanskje litt rosa blomster[:D]
Så dekker vi med hvite tallerkner og hardanger bestikk og rosendalglass[:D]

Vi skal nok vente til litt nærmere våren med dåpen, men hadde dåp for storebror å gjør nok  på samme måte...
Skal lage lanhbord med hvite duker, lys blå løper midt på, lys se bilde fra Løyten lys (hadde disse i storebror sin dåp også og de var så fine så ville bruke de igjen. Kjøpte de faktisk på salg... 40% er topp :)

Skal ha koldtbord også, mamman min lager maten så heldige der...

Blomster... håper det har kommet litt blomster når vi har dåpen så da blir det markblomster... Hvitveis og blåveis og kanskje liljekongval...

Back
Topp