Dere som maler møbler...

Frk.Chicka

Forumet er livet
Hvor mye jobb er det sånn EGENTLIG?

Jeg har en fantastisk evne til å undervurdere slike jobber. Hehe!

Har flere møbler jeg vil male, tenkte og gjøre det til sommern når jeg kan gjøre det ute.
Har ingen andre plasser og gjøre dette.

Har en høy seksjon/hylle, en kjøpmannsdisk, datapulten og ett spisebord med 4 stoler som jeg hadde tenkt og pusse og male.
Men HVOR mye jobb er dette egentlig?
Er jo hjemme hele sommern i permisjon, men skal tross alt føde straks og får da 3 barn i huset.
De to eldste er jo i bhgen på dagen da...

Tar jeg meg vann over hodet eller?[8|]

Problemet er at babyen kan/bør ikke være i samme rom som du maler, så kan bli litt vanskelig med slikt. Jeg holder på å pusse opp en del loppiser. En hjørne slagbenk med tilhørende spisebord, glass veggskap og et salongbord. Har malt ferdig benken og salongbordet, grunnet veggskapet og spisebordet har fått seg en runde med grunning og et strøk oljemaling. Dette har tatt meg to dager. Er MYE koseligere med "hjemmelagde" møbler enn nye. Og det er slettes ikke mye arbeid nei. Jeg skal pusse møblene og beise litt etterpå så er jeg ferdig. Ca et par dager til med arbeid.[:)]

Nei, nå blir det mye utemaling for min del da.
Med to små "troll" i tillegg til babyen så kan man ikke ha noe slikt inne uannsett.
Har desverre ikke ett eget rom jeg kan "stenge av" for slikt..

Får vel bare prioritere hvilke møbler jeg vil ta først og ta så mye jeg rekker.
Lite hjelp fra sambo, han skal legge nytt tak! Hehe!

Det er MYYYE jobb!! Det ser ikke mye uy, men husk på alle kroker og kriker...er ikke som å male en vegg. Ei veninne skulle male et vitrineskap og en seksjon, begge veldig enkle....seksjonen ble malt, men ikke vitrinen..den endte hun opp med å klæsje på en mørk lakk, da var hun lei av å pirke med maling og alle strøkene som måtte til

Den kommoden jeg har malt, den brukte jeg fire kvelder på. Første kvelden vasket og kvistlakket jeg den, pluss skrudde av alle håndtakene da. Andre kvelden grunnet jeg, de to siste malte jeg ett strøk. Brukte en halvtime første gangen, så ca tre kvarter de andre kveldene. Tar det når ungene har lagt seg, står i kjelleren (er ikke åpent opp til resten av huset). Så jeg syntes ikke det tok så lang tid, jeg... Og er endel krinkelkroker på sånnen kommode da...

Har fortsatt mange møbler jeg skal male, men tar de en om gangen, så jeg ikke blir lei når alle møblene mangler siste strøket :-P Men det er jo ganske fint med hjemmemalt møbler, synes jeg da[:)]

Jeg holder på å male kjøkkenbordet mitt + 4 stoler nå, og jeg synes det er myyye arbeid. Spesielt stolene er gørrkjedelige å male...
Jeg malte sikkert 6 strøk på bordplata før jeg ble fornøyd. Jeg så hele tiden noe jeg måtte pusse mer på, slik at jeg måtte ha et strøk til....og et til[8D]

Nå gjenstår bare et par strøk med lakk[:)]

Jeg tenkte at bordet skulle bli ferdig på noen dager jeg, men nå har vi vært uten kjøkkenbord i 2 uker...[8D]
Jeg maler når snuppa sover luren sin på dagtid, så det er begrenset hvor mye jeg rekker.

Men jeg tror ikke det er så lurt å male ute om sommeren[8|] Da er det jo så mye insekter og pollen som setter seg på malingen...

Back
Topp