Dere som "liker" Babyverden på Facebook, har dere sett spekematdiskusjonen? *link*

Jeg kjenner jeg blir dårlig jeg... Dårlig av at folk skryter over å ta sjansen...
Og jeg HATER offisielt uttrykket "alt med måte".

Det jeg enda ikke har klart og forstå er alle de som mener alt er farlig når man er gravid, og at man nesten ikke kan spise noe hvis man skal følge anbefalingene! Det er søren meg ikke mye man skal holde seg unna!

Hvis man ikke klarer og holde seg unna noen få matvarer i 9 måneder, hvordan skal man da klare og sette større og flere, egne behov, til side i de neste 18 år?

LittleMonkey skrev:
Jeg fikk se selv om jeg ikke er på fæisærn :D

Det hjelper ikke en gang at en dame forteller at hun ble syk da hun tok en skive salami og at hun mistet barnet... 

Jeg kan ikke skjønne at det virkelig er så vanskelig å la være i 9måneder, 9måneder er en liten fis hvis man tenker på alle disse andre månedene og årene man kan bøtte nedpå med spekemat og alskens myke oster.. Det er utrolig mange egoister der ute..

eg har en sterk trang til å hive i meg en masse med spekemat, bare fordi eg har lyst på salte ting. Men nå er man jo voksen og opplyst så da gjør man ikkje det, så enkelt er det i mitt hodet....
 sambo meiner at eg burde steike det for å kunne spise det, men tviler. tenk om det smaker bæsj da :P
 (og så er det jo det om det faktisk ville fjerne eventuell smitte da)

og grunnen til at historien til dama ikkje er god nok, er vell fordi det er sånt som skjer med alle andre og ikkje med en sjøl.  egentlig en farlig innstilling, ser jo det når det kommer til bilsikring og div.

Morellskatten skrev:
Jeg kjenner jeg blir dårlig jeg... Dårlig av at folk skryter over å ta sjansen...
Og jeg HATER offisielt uttrykket "alt med måte".

Signerer!

Legen min var en av de som sa "alt med måte", så i følge han kunne jeg spise akuratt det jeg hadde lyst på. MEN jeg valgte å stole på myndighetene.

Det jeg tenker er synd er at leger og jordmødre er så lite opplyste!

Frk.Careface skrev:
Legen min var en av de som sa "alt med måte", så i følge han kunne jeg spise akuratt det jeg hadde lyst på. MEN jeg valgte å stole på myndighetene.

Det jeg tenker er synd er at leger og jordmødre er så lite opplyste!

Legen min fortalte meg at jeg fint kunne drikke en øl eller et glass vin hver dag gjennom hele svangerskapet. Det var ingen forskning som viste at så lite var skadelig.... *facepalm*

Det er idiotisk. Men, jeg har faktisk et par venninner som også har gjort det. Jeg har sagt fra, men de har hørt fra jordmor at det går fint i nyåpna pakning. Og jeg vrir meg, men det får være deres valg, og de har fått friske barn, så de lever enda på den at "det gikk bra med meg".

For meg spiller det ingen rolle om det er 'skremselspropaganda' eller fakta at spekemat er farlig for forsteret. Uansett hva helsemyndighetene sier at jeg ikke kan spise, så lar jeg være fordi hvorfor vil man ta sjansen?? Spekemat er utrolig godt, og det har vært surt å gå i 9 måneder uten, men det var verdt det! Som andre har skrevet; 9 måneder er ingenting når du kan lasse innpå når barnet er født.

LillianneLie skrev:
Er det mulig å være så dum?!? Er det faktisk mulig!?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Back
Topp