Dere som kvalme/ hyperemesis

Spiser rundstykker med ost, eller tørre kjeks. Veldig dårlig matlysst, har fått tilbud om ALT av mat, men ingenting frister :-(

Frukt og ellers det som frister... I dag er en dag hvor alt kommer opp igjen :( og ingenting frister.. Og jeg er så sulten.. Så har sendt mannen ut for å handle inn frukt så vi kan lage juice. Litt mer næring enn vann eller cola... :)

Hva enn som måtte friste! Men somregel er det bare riskjeks. Noen ganger yoghurt, vannmelon, eple/pære, stekebaguett uten pålegg.. I forrige svangerskap var det eneste jeg kunne tenke meg å spise knekkebrød med leverpostei og agurk ;) Føler med deg og håper det snart blir bedre for oss alle ❤️

Som regel bare litt frukt eller kaptein kjeks! I går var middagen fyllet på 2 grandis biter :-P ikke mye å "skryte" av!!

Prøver å få i meg litt smakløse kjeks (kornmo) eller kavringer før jeg reiser meg om morgenen. En appelsin, et grønt eple eller noen jordbær ila dagen. På natten våkner jeg ofte og er kjempe dårlig, da henter kjæresten en sånn rød barnesmoothie fra kjøreskapet som jeg prøver å få i meg. Noen dager får jeg også i meg litt rundstykke med makrell i tomat av alle ting eller nutella :P

Viktigste som jeg har skjønt er å spise når jeg klarer det. Vet det hjelper om jeg får i meg lite mat ofte, men det er ikke alltid så enkelt. Flere dager har jeg gått uten å spise noe, og andre har jeg ikke fått i meg noe før rett før jeg skal legge meg. Så dagene/periodene hvor mat ikke får meg til å brekke meg, spises det så mye jeg kan av overnevnte ting!!

Jeg spiser akkurat det jeg får lyst på. Idag har det vært en liten porsjon spagetti uten noe på (men det kom opp igjen) og 2 gulrøtter. Ikke noe å rope hurra for.. Og en "Snapple mango madness", den kunne jeg drukket flere av, var himmelsk!

Andre dager får jeg i meg mer mat, for jeg er jo sulten. Prøver å spise lite og ofte, men det meste kommer i retur nå. Blitt verre siste uka :(

Huff syntes synd på oss alle sammen :-/ krysser fingrene for at kvalmen og spyinga gir seg snart.... <3 <3

Jeg har faktisk ikke spydd på flere uker nå. Får rett og slett ikke maten ned bare. Får liksom ikke til å svelge med mindre hodet vil.. Første uken spydde jeg en del. Huff.

Men har hørt at kvalme er et kjempe godt tegn, så får jo bare være gla :P DET er lett vet jeg...

Ja, det er et godt tegn, men sist varte den i 9 mnd.. Så nå er jeg redd det går samme veien, og det kan jeg bare ikke orke!

Ja, det er et godt tegn, men sist varte den i 9 mnd.. Så nå er jeg redd det går samme veien, og det kan jeg bare ikke orke!

OOOff! Håper det gir seg snart for deg og at du får en graviditet du kan kose deg med:smiley-angelic001

Spiser det som frister... men er ikke mye, å det jeg får i meg kommer opp igjen :/
Har en dag hvor jeg var fin og klarte å holde på maten. Å det er på 3 uker :(

OOOff! Håper det gir seg snart for deg og at du får en graviditet du kan kose deg med:smiley-angelic001

Jeg håper det samme selv også :D Blir verre for hver dag denne uka, så litt lite optimistisk. Nå gleder jeg meg bare til jeg begynner å kjenne liv + videre ultralyder og de FINE tingene, da er det noen gleder oppi all elendigheten :P

Fikk tips om salt pasta fra ei venninne det har hjulpe litt på!

Jeg er uke 37+3 og har hatt sterk svangerskapskvalme gjennom hele svangerskapet. Det som har vært(og fortsatt er) redningen min er phenergan! Det er en slags allergitablett som er helt ufarlig for gravide. For dere som er veldig sterkt rammet så anbefaler jeg å spørre legen litt om medisinen. Den har reddet meg værtfall! :) Lykke til alle sammen :)

Jeg er uke 37+3 og har hatt sterk svangerskapskvalme gjennom hele svangerskapet. Det som har vært(og fortsatt er) redningen min er phenergan! Det er en slags allergitablett som er helt ufarlig for gravide. For dere som er veldig sterkt rammet så anbefaler jeg å spørre legen litt om medisinen. Den har reddet meg værtfall! :) Lykke til alle sammen :)

Takk for tips!

Spiste spagetti igår (har alltid salt i vannet), men det kom bare opp igjen.. Ingenting holder seg nede nå :/

Hun saltet nok en del mer enn litt :P kjente saltsamken, men kjenner det er på tur opp igjen hernog nå:( gir opp

Uff det er helt pyton. Men regner med alle har noen piller i tillegg? Feks zofran, stemetil, afipran og postafen? Alle disse kan visst mikses i løpet av dagen:-)

Back
Topp