Dere som kjenner spark :-)

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Jeg har vært gravid 3 ganger og kjent spark tidlig men denne gangen føler jeg ting er litt annerledes siden at jeg kjente de første tegnene først for en uke siden, små herlige dult ♡ Er 18+2. Er det sånn at når man har registrert de første bevegelsene så skal jeg kjenne hver dag og at jeg da bør ta kontakt med føden om jeg ikke kjenner noe? Har tvilling svangerskap og morkaken til den ene ligger foran, men jeg kjenner likevel ikke mye bevegelser fra de begge to :-/ Kjenner jeg blir bekymret antageligvis uten grunn. Det kan jo være at de ligger sånn at de sparker ett annet sted enn utover i magen.
Skal på oul på tirsdag så tar det opp med de da men det er jo lenge til visst jeg burde snakket med føden istedenfor :-/ Noen tips?

Når jeg var på OUL sa jordmora at man først skulle bli bekymret om man ikke kjente spark daglig fra uke 24 :) Men selvfølgelig er du bekymret så tar du kontakt!

Fra de første sparkene/ bevegelsene her tok det noen uker før de begynte å komme hver dag og flere ganger om dagen :) nå i uke 21 kjenner jeg daglig mye. Begynte ikke å kjenne daglig før for 2 uker siden. Første liv kjente jeg i uke 13-14 denne gangen.

Når man først har begynt å kjenne liv flere dager på rad kan man bli bekymret om man ikke kjenner noe en dag, uavhengig av hvilken uke man er i. Men før man har begynt å kjenne daglig over tid er det ikke noen ekstra grunn til bekymring. :)

Jeg er i uke 21 og kjenner mye liv men ikke alt enda fordi baby har fortsatt mye plass i livmoren. Så egentlig trenger du ikke å beskymre deg enda, men vis det gnager på deg og du ikke klarer å gi slipp på beskymringen så ville jeg heller ringt inn :-)

Jeg har vert på 3 UL, på 1 uke har jeg hørt hjertelyden 2 ganger, kjenner masse liv men alikevell er jeg beskymret derfor får jeg komme inn til mer kontroll slik at jeg kan forholde meg rolig og ikke gå å være konstant på gråten fordi jeg er redd noe skal gå gale.

Ta opp det med beskymringen din med lege eller jordmor :-)

Jeg tror også at du kan slappe helt av, og heller spørre om d på UL!:) tok ganske lang tid fra jeg kjente liv til det var hver dag. Fremdeles er d ganske stor variasjon på hvitviner liv jeg kjenner hver dag, men de har god plass og det kjennes kun når han sparket utover. På OUL så vi at han var VELDIG aktiv, men jeg kjente ingenting til det inder undersøkelsen. Så da fikk jeg virkelig se hvor mye de kan bevege seg uten at det merkes nå mens de enda er så små!

Jeg er i uke 22 og kjenner spark daglig nå. Men i starten (uke 17-18) kjente jeg bare små dult innimellom. Ofte hver dag, men kunne gå dager hvor jeg ikke kjente noe. Har også morkaka foran. Hvis lille sparker i den, blir den som en støtdemper, og vi vil ikke merke så mye i starten. Tror nok ikke du har noe grunn til å bekymre deg :) En som nevnt over ikke uvanlig å kjenne spark daglig før etter uke 24.

Veke 21, og kjenner av og til. Morkaka ligger slik at eg ikkje kjenner så godt enda.

Er 18+6 nå og begynnte å kjenne bevegelse og dulting innvendig for en uke siden! På lørdag kjente jeg utvendig for første gang :)

22+1 og har kjent bevegelser daglig nå en liten stund. Kjenner det roet veldig ned nervene :)

Jeg kjente ikke daglig liv før rundt 22 så ville ikke vært så bekymret :) Er veldig individuelt. Men forstår at det er lett å bli bekymret.

Back
Topp