Dere som kjenner spark?

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Hvor kjenner dere det? Her kjenner jeg og ser det helt oppe med navelen og trodde det var litt langt opp så tidlig???

Kjenner det overslt nå egt, og også over navlen.. Ganske kraftige spark. Er 20+5, og syns også det er ganske tidlig- hvertfall når det er første barn :p

Jeg fikk vite på oul i går at morkaka ligger foran på magen. Så ikke rart jeg fortsatt kjenner det innvendig..

Kjenner det overalt nå, også godt over navelen, men jeg er 2.gangs og 20+4. Jeg ser spark utenpå nå også, mannen fikk bade kjenne og se kraftige spark igår :-)

Kjenner for det meste spark over alt under navelen(kjenner spark utenpå magen å), men har foranliggende morkake da, så kanskje derfor? Er 2 gangs.

Last edited:
Her er livmoren helt oppe ved navlen, men jeg kjenner sparkene helt nederst ved skambenet ...

Er i uke 18 idag. Har kjent spark daglig siden uke 17. Kjenner det fra nederst i magen og opp til navlen. Kjenner det tilogmed i hånda når jeg holder hånda over magen når h*n sparker. Mannen har også kjent opptil flere spark. Visste ikke at det kunne være så kraftige spark så tidlig :)

Fra helt nede til navelhøyde her og... 20+6 :)

Så normalt å kjenne babyen så langt oppe?:) trodde egentlig h*n var så liten enda :p

Babyen er nok ikke så stor, men det er vel størrelsen på livmoren som setter begrensninger i forhold til hvor man kjenner spark. Den lille bader og koser seg med den foreløpige gode plassen :)

Jeg kjenner det mest langt nede og litt til høyre. Av og til ved navlen..

Min turner rundt noe sinnsykt tror jeg, for sparkene er over hele magen. Livmora står til like over navlen nå, men når babyen sparker rett oppover greier den å lage bulk 1-2 cm høyere enn det igjen, den strekker opp livmora på en måte. Det virker som den liker aller best å sparke og dytte ut til begge sidene på en gang, da regner jeg med at den ligger på tvers.

Kjente spark i sta! Skikkelig aktiv i 10 min. Vekte mannen å spurte om han ville kjenne for var kraftige så så hånda hoppa. Men da stoppa det.. Typisk. Er 18+2 og andre gangs.:) ikke kjent noe spesielt merkbart før nå.. Helt nederst ved trusekanten på høyre side

Kjenner nederst på magen..:) 3.gangs.

Back
Topp