Dere som kjenner liv

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hvordan vil dere beskrive det? Hvordan kjennes deg ut for dere? Jeg er 19+2 i dag med min første! Veldig usikker på om jeg har kjent noe.. Men et par ganger jeg har tenkt at det der må være lille prinsen <3

Hvordan vil dere beskrive det? Hvordan kjennes deg ut for dere? Jeg er 19+2 i dag med min første! Veldig usikker på om jeg har kjent noe.. Men et par ganger jeg har tenkt at det der må være lille prinsen <3
Jeg kjenner små "dult" på den ene siden også kjenner jeg han vrir på hodet på andre siden :-D

Hun i magen min beveger seg på mange forskjellig måter så det er litt vanskelig å beskrive. I begynnelsen var det små "sommerfugl" bevegelser, svake og kjappe bevegelser nederst i magen. Nå har hun blitt sterkere og i tillegg til sånne små bevegelser kjenner jeg til tider tydelig dunk og spark, men da heslt på kveldstid. Jeg er heldig og har morkaken på baksiden så har kjent liv i mange uker allerede, og det er kjekt nå som de blir sterkere :) Av og til kjennes det ut som om noen kiler meg på innsiden.

Har også morkaken på baksiden men fortsatt usikker på om jeg har kjent no.. :(
Du vil nok bli mer sikker etterhvert som den lille blir litt sterkere :) Ellers kan du jo prøve med ett glass brus, eller noe koffeinholdig, de blir ofte mer aktive da, og så legge deg ned og kjenne godt etter. Jeg holder ofte hånden på magen, helt nederst mot bekkenet for å kjenne, kan egentlig ikke kjenne noe utevendig enda (til mannen mins store skuffelse), men føler det blir lettere å kjenne det innvendig med litt press på magen.

Jeg har også livmoren på bakre vegg, og har kjent liv siden uke 14. Da kjentes det ut som kiling. Nå kjenner jeg skikkelige dult/spark, litt som om det er en finger i magen som dytter utover. Kjenner det her og der. Av og til kjennes det ut som om den lille snur seg, men vet ikke om det er mulig? Er 20+5.

De siste dagene syns jeg det er mindre liv enn vanlig, men er ikke bekymret siden jeg kjenner det jo litt i løpet av dagen, men mest om kvelden.

Jeg satt i bilen på fredag, og plutselig skvatt jeg.. Det var et lite dult.. Så tenker at det sikkert var lille mini:-)

Kjenner det jevnt og trutt! Nå kjenner jeg det også på utsiden :) er i uke 20 nå, men har kjent liv veldig tidlig! Det kjennes virkelig ut som leamus noen ganger og små dult ! Utrolig gøy! Når jeg er stresset på jobb kan jeg kjenne disse små dultene og da blir jeg påminnet det lille mirakelet jeg har i magen og glemmer i noen sekunder alt stresset! Føler det er en skikkelig god ting!!!! Da puster jeg med magen og tenker at bebisen sier ifra til meg: ta det rolig nå!

Jeg har kjent det daglig siden forrige fredag. Kjenner når h*n beveger seg og gir fra seg som karatespark eller dytt. Har en stund vært usikker på om det har vært bevegelser jeg har kjent, men det er først nå den siste uken at jeg vet hva det er. Bevegelsene er over større områder. H*n er aktiv jevnt igjennom dagen, men har spesielle aktive perioder mellom 22 og 24, og ofte etter jeg har spist :) Eller når jeg har vært mye i bevegelse, og endelig setter meg ned :) Da gir h*n ofte fra seg et par dytt ;)

Som spark :P hehe
Kjennes ut som noken poka meg på innsida av magen, kan kjenne det og på utsida (18+1) :) i starten kjentes det mest ut som boble som sprakk :) <3

Jeg kan ikke beskrive det som noe annet en at det er noen som beveger seg inni der :p ligner ikke leamus eller rumling.
Dult, dytt og sprak nesten hele dagen! :) Ingen tvil om at det er lille jenta! :)

Back
Topp