Dere som kjenner bevegelse..

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Er det alltid "spark" liksom? Føler ofte at hvis jeg ligger rolig på ryggen så er det som at det romsteres der inne. Legger hånda nederst på magen og kjenner liksom at det forflyttes der inne, kan det være babyen eller er det tarmene? :p Innimellom kommer det smådult og av og til mer sånn kiling/leamus. Dette skjer kanskje én gang om dagen bare.. :oops:

Jeg kjenner liv er værtfall veldig sikker på det :-p er annen gangs gravid å har morkaken bak så går ut fra det e det et kjenner :-p men jeg kjenner ikke spark , men som du sier «romstering» som fiskebein eller sommer fugler :-p kjenner av å til press på ene siden av magen også som han presser seg mot en side :p kjenner igjen bevegelsen fra første gang ! Er veldig kjekt ! Men jeg kjenner ikke så ofte heller, er heldig om jeg kjenner det 1-2 ganger om dagen, er 17 uker på vei i dag:-) men blir mer å mer så gleder meg <3

Veldig skjelden spark her, pleier å være mer trykking utover og "vibrering". Innimellom kjenner jeg tydelige spark, men da er det ofte bare ett eller to, så er det over. Er ikke hver dag jeg kjenner noe som helst heller. Men blir mer og mer for hver dag ;)

Jeg er andregangs og 18+2 (og morkaka ligger litt bak og på siden) og kjenner tydelige bevegelser daglig. Stort sett er det romstering jeg kjenner, men også dult (vil ikke kalle det direkte spark enda). Jeg kjenner dultene bedre om jeg f.eks ligger på magen og babyen "sparker" ned mot madrassen :)

Jeg kjenner liv er værtfall veldig sikker på det :p er annen gangs gravid å har morkaken bak så går ut fra det e det et kjenner :p men jeg kjenner ikke spark , men som du sier «romstering» som fiskebein eller sommer fugler :p kjenner av å til press på ene siden av magen også som han presser seg mot en side :p kjenner igjen bevegelsen fra første gang ! Er veldig kjekt ! Men jeg kjenner ikke så ofte heller, er heldig om jeg kjenner det 1-2 ganger om dagen, er 17 uker på vei i dag:) men blir mer å mer så gleder meg <3

Okei! Det høres jo veldig likt ut, så da satser jeg på at det er babyen jeg kjenner :) Er førstegangs, så jeg aner virkelig ikke hvordan det skal kjennes ut! Er i uke 17-18 (litt ulikt med menstermin/tul-termin, så det er jo fortsatt tidlig, men når man kjenner "noe" i magen så er det jo gøy :D

Veldig skjelden spark her, pleier å være mer trykking utover og "vibrering". Innimellom kjenner jeg tydelige spark, men da er det ofte bare ett eller to, så er det over. Er ikke hver dag jeg kjenner noe som helst heller. Men blir mer og mer for hver dag ;)

Det er bra, for sånne dult/spark kjenner jeg sjeldent, kanskje 1-3 av gangen, har bare kjent det et par ganger enda :) Blir spennende å følge med i dagene fremover :D

Jeg er andregangs og 18+2 (og morkaka ligger litt bak og på siden) og kjenner tydelige bevegelser daglig. Stort sett er det romstering jeg kjenner, men også dult (vil ikke kalle det direkte spark enda). Jeg kjenner dultene bedre om jeg f.eks ligger på magen og babyen "sparker" ned mot madrassen :)

Aner ikke hvor min morkake er, annet enn at ved tul så sa han at den lå litt ned, så da regner jeg med den ikke er foran iallefall! Gøy med romstering også da, selvom det er mer diffust enn et karatespark liksom :p Oi, jeg klarer ikke ligge på magen jeg, får bare ubehag i mage/rygg av det. Men kjenner det mye tydeligere når jeg har hånda godt plassert på magen!

Ååh, akkurat når jeg skrev det her kom det to "fiskehaler" etter hverandre :D :Heartred

Kjenner mer bevegelse, litt som vibrering på en måte. Og at baby flytter seg litt. Men ikke ofte enda.

Aner ikke hvor min morkake er, annet enn at ved tul så sa han at den lå litt ned, så da regner jeg med den ikke er foran iallefall! Gøy med romstering også da, selvom det er mer diffust enn et karatespark liksom :p Oi, jeg klarer ikke ligge på magen jeg, får bare ubehag i mage/rygg av det. Men kjenner det mye tydeligere når jeg har hånda godt plassert på magen!

Ååh, akkurat når jeg skrev det her kom det to "fiskehaler" etter hverandre :D :Heartred
Orker egentlig ikke ligge på magen jeg heller, blir litt unaturlig press på magen nå liksom. Men da jeg var hos fysioterapeut og fikk behandling tidligere i dag var det full action da jeg lå på magen, nesten så det kilte :P

Skikkelig rar og fin følelse å kjenne fosterbevegelsene. Godt å få en indikasjon på at det er liv der, men må venne meg til at det på nytt bor et lite menneske inni meg :P Husker da jeg var en uke fra termin med eldste, og han bestemte seg for å vende ryggen fra den ene siden til den andre (altså snurret rundt, men med hode nedi bekkenet mitt). Hele magen tok en helomvending, og det var nesten litt vemmelig :hilarious:

Mye spark nederst i magen. Men kjennes også ut som om at babyen snur seg helt om :hilarious:

Mye spark nederst i magen. Men kjennes også ut som om at babyen snur seg helt om :hilarious:

Det kjenner jeg også, og syns det er rart å kjenne det så godt nå så tidlig når babyen egentlig har så god plass! Kjenner den tar skikkelig kollbøtte inni der liksom! Husker det godt fra senere i svangerskapet i forrige graviditet, men ikke så tidlig så ble overrasket når jeg kjenner det nå. Babyen begynner å få litt størrelse nå tydeligvis! :)

Jeg er 18+4 og kjenner det godt både inni og utenpå nå. Kjenner mye bevegelse gjennom hver dag, både romstrering, stryking, dult og kraftigere spark. Synes det er ganske tidlig selv, for har morkaka foran visstnok. Men jeg har et spørsmål, ligger deres mest på en side? Her føler jeg at jeg kjenner babyen på høyre side, den siden er også oftere har mens venstre er mye. Veldig snodig, for kan også kjenne bevegelse på venstre side, men føler det er mest på høyre:hilarious:

Veldig koselig er det uansett! Selv om jeg til tider kan bli litt småkvalm npr det er spark innover.

Jeg er 18+4 og kjenner det godt både inni og utenpå nå. Kjenner mye bevegelse gjennom hver dag, både romstrering, stryking, dult og kraftigere spark. Synes det er ganske tidlig selv, for har morkaka foran visstnok. Men jeg har et spørsmål, ligger deres mest på en side? Her føler jeg at jeg kjenner babyen på høyre side, den siden er også oftere har mens venstre er mye. Veldig snodig, for kan også kjenne bevegelse på venstre side, men føler det er mest på høyre:hilarious:

Veldig koselig er det uansett! Selv om jeg til tider kan bli litt småkvalm npr det er spark innover.

Så koselig å kjenne så mye da :) Heldig du! Kanskje babyen har en favorittside? :p

2gangs og er 18+5 i dag og kjenner liv flere ganger til dagen :Heartred sist hadde jeg morkaken fremme og det tok tid før det var så merkbart som nå, nå ligger den bak og jeg merker veldig stor forskjell :happy:

Er 17+4, og kjenner tydelige bevegelser. Har kjent noen spark, men kjenner for det meste romstering, kribling, dult etc :happy:

Jepp! Min har favoritt siden på høyre:happy: Magen er som regel skeiv:hilarious:

Sparker masse nede til venstre. Her er det stort sett spark ha, men kan kjenne det når baby legger seg langt ut i livmora og det buler ut der kroppen er

Kjenner bevegelser på en måte. Kiler litt. Varierer i hvilken grad, veldig koselig :love7

Jeg har endelig begynt å kjenne tydelig bevegelse igjen, og spark er det jeg kjenner minst og svakest. Kjenner mest romstering og at den ene tvillingen presser ut mot magen min liksom. Det har jeg egentlig kjent hele tiden, uten å være helt sikker på at det er det jeg kjenner. Men nå er ikke det tvil :happy: Men hun ligger ganske langt oppe i magen, gutten ligger lenger nede og han kjenner jeg lite. Så har gjerne litt med plassering hvor mye man kjenner?

Jeg har endelig begynt å kjenne tydelig bevegelse igjen, og spark er det jeg kjenner minst og svakest. Kjenner mest romstering og at den ene tvillingen presser ut mot magen min liksom. Det har jeg egentlig kjent hele tiden, uten å være helt sikker på at det er det jeg kjenner. Men nå er ikke det tvil :happy: Men hun ligger ganske langt oppe i magen, gutten ligger lenger nede og han kjenner jeg lite. Så har gjerne litt med plassering hvor mye man kjenner?

Har nok mye med plassering å gjøre tipper jeg ja :) Gøy med tvillinger altså! Dobbelt så mye liv etterhvert :D

Back
Topp