dere som kjøper dyremat på vanlig matvarebutikk??

Vi kjøper maten på felleskjøpet, der er det billig og foret (LABB) er et veldig bra for.. best i test på tv2...

... ikke alle hunder tåler butikk kjøpt mat...

ORIGINAL: Musepeker

ORIGINAL: *Bianco*

så du som oppdretter anbefaler feks friskies du da??

gå innom en dyreklinikk side og les om for så får du se!

å hvordan kan du tro at jeg er yngre enn deg??
kanskje det kan være at jeg er mye gamlere enn deg

Hvor står det at jeg anbefaler friskies? Jeg har da aldri sagt at hverken det ene eller det andre fòret er bedre. Jeg bare konstaterer litt fakta her, til en påstelig jente.. Noen hunder fungerer bedre på butikkmat, enn dyrebutikkmat.
Jeg tviler på utifra det jeg har sett av deg og dine innlegg, at du er eldre enn meg.

sett av meg???jeg har aldri lagt ut et bilde av meg!!

det vet du ingen ting om hvor gammel jeg er!

ikke som i bilde. Men "kvalitet" på innlegg da.

javel døm som du vil!

men du kjenner ikke meg så da er det vel ikke mere å snakke om musepeker

Jeg prøver bare å få frem et poeng om at man skal ikke dømme butikkfòr nedenom og hjem før man vet hva man snakker om.
Labb kommer ofte høyt opp i tester. det er faktisk det verste fòret jeg har prøvd til mine hunder.

jeg bare lurte hvorfor derfor jeg laget denne tråden

Bestiller fra nettet vi (har katt).. (http://www.olivers.no/) Mye bedre enn butikkfòret, på lik linje med dyreklinikk og dyrebutikk. [;)] 

Katta mi spiser vanlig butikk mat for hu er så sær at hu spiser bare den ene typen.
Men den bikkja jeg hadde fikk spesialfor mot allergi og overvekt som jeg kjøpte hos dyrelegen, den var å med fiskeolje til pelsen. Veldig bra for og blei ikke noe særlig dyrere i bruk da den store sekken holdt veldig lenge.

vi har en sensitiv hund.. som kun tåler foret z/d fra Hills.. iallfall er det det som er det beste vi har funnet til nå... men vi leter stadig etter bedre... har vært igjennom alt nå føler vi..[&:]

kjøper det i vanlig butikk fordi at det blir billigere for oss. kattene får også "vanlig" mat noen ganger. Synes ikke at 100-200 kr i mnd er mye[8|]

ORIGINAL: Sunny84

Jeg hadde katt tidligere som kun spiste friskies tørrfor og boksemat. Hun levde til hun ble 18 år, så jeg tviler på at hun hadde noe vondt av det... Hun spiste normal mengde, var i god form, sunn og fin pels og vekt[:)]

Og hvis det var så utrolig farlig med mat fra dagligvarebutikk så hadde de vel ikke solgt det?

Kanskje katten hadde blitt 30 hvis den hadde fått skikkelig fôr, det har du kanskje ikke tenkt på???
Det selges røyk,alkohol og godteri også. Ingen av de tingene er bra de heller.

Det beste fòret som finnes, selges hverken i matbutikker eller i dyrebutikker. Det selges av privatpersoner, og kalles vom og hundemat. 100% naturlig, rent kjøttfòr. Har tilgode å høre om hunder som IKKE har fungert på dette. Mener også dette fòret brukes av Robert Sørli.

Min hund dret forresten 3-4 ganger for dagen når hun gikk på labb, så stor forskjell på hunder ja![:)]

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Det beste fòret som finnes, selges hverken i matbutikker eller i dyrebutikker. Det selges av privatpersoner, og kalles vom og hundemat. 100% naturlig, rent kjøttfòr. Har tilgode å høre om hunder som IKKE har fungert på dette. Mener også dette fòret brukes av Robert Sørli.

Min hund dret forresten 3-4 ganger for dagen når hun gikk på labb, så stor forskjell på hunder ja![:)]

Bruker vi også [:)] Kjempe fornøyd!

ORIGINAL: Renate_85

Jeg hadde katt tidligere som kun spiste friskies tørrfor og boksemat. Hun levde til hun ble 18 år, så jeg tviler på at hun hadde noe vondt av det... Hun spiste normal mengde, var i god form, sunn og fin pels og vekt[:)]

Og hvis det var så utrolig farlig med mat fra dagligvarebutikk så hadde de vel ikke solgt det?

Kanskje katten hadde blitt 30 hvis den hadde fått skikkelig fôr, det har du kanskje ikke tenkt på???

Kan jeg aldri tro...[8|] Butikkfòr er ikke såååååååå ille.
Det er jo dyr som lever et helt liv, og kun får middagsrester. Det er jo noe av det verste man kan gi dem.

Har ikke lest hele tråden,

... men når det er 5 min å gå til butikken, og 35 min å kjøre til dyreklinikken, så er valget enkelt.

hva levde dyrene av før da, før alle disse produktene ble oppfunnet???

ORIGINAL: ~T@r@nit@s øyensten~

Rent kjøtt av dyr de selv har drept?? eller var det ikke sååå langt tilbake du tenkte??[:D]

Rent kjøtt av dyr de selv har drept?? eller var det ikke sååå langt tilbake du tenkte??[:D]

jo, det var det jeg mente, hehe, og det betyr jo at de kan spise den maten vi spiser også ikke sant?

ORIGINAL: Renate_85

Ja, særlig... ikke så veldig mange katter som blir 30 år da[:'(] syns 18 år for en katt var ganske masse jeg da[:)] Det er da helt vanlig å gi kattene mat fra dagligvarebutikk, du trenger ikke gjøre oss om til raringer av den grunn...

Kjøtt! Som fremdeles er best for dyra[;)]

http://www.vomoghundemat.no/

Purina Pro Plan er nest øverst på lista![;)]

jo, det var det jeg mente, hehe, og det betyr jo at de kan spise den maten vi spiser også ikke sant?

Spiser du rent kjøtt du???

Kjøttet de skal spise skal inneholde litt av vom også.... da vomma er det første et dyr ville ha spist hvis de skulle drept et dyr selv! [;)]

Nei.. for næringsinnholdet i det vi spiser, er totalt feil fra det feks hunder skal ha. Feks er enkelte grønnsaker direkte skadelig for hunder. Mener det er rå brokkoli som faktisk kan ta livet av en hund... (som et eksempel)
Det er ikke det. Jeg vet om mange hunder jeg som har levd lenge på kun middagsrester. Men det er langt ifra ideelt fordi. Derfor så lenge dyra ikke får dra ut i skogen å finne mat selv, bør vi gi dem mat som er spesiallaget til det bestemte dyret. For at det skal få det mest optimalt.

ORIGINAL: Scooopi

Spiser du rent kjøtt du???

Kjøttet de skal spise skal inneholde litt av vom også.... da vomma er det første et dyr ville ha spist hvis de skulle drept et dyr selv! [;)]

Rent og rått kjøtt..[8D]

jeg får en uggen følelse av å lese all den kranglingen i denne tråden her!! det er som med alt annet her,det er aksom om og gjøre å være best her!! tror alle dyre eiere gjør sitt beste for sine kjæledyr,å da hater man følelsen man får av slike tråder. nemlig at man gjør feil osv.

men over til litt annet... jeg har dreve med katter i 10 år ca. har hatt forskjellige katter,uten at det gjør meg til noe"bedre"[:D] men i fjor lærte jeg noe,desverre altfor sent.. eldste katta var begynt å skrangle 6mnd tidligere,han raste i vekt,han begynte å tisse på gulvet,han kastet opp.masse forskjellig ble prøvd.uten resultat.  vi kontaktet dyrelege,å stakkars pusen fikk konstatert urinstein og urin infeksjon.-i allvorlig grad.   vi fikk beksjed om at han kanskje ville klare seg etter behandlingen,men at hun ikke kunne gaantere noe. dyrelegen sa samtidig at årsaken til "kraimers"sykdom var at han som kastrert hann katt hadde gjennom ett langt liv fått i seg for mye "butikk mat".
kastrerte katter tåler ikke å få så mye salter og mineraler i seg,som det butikk mat har. kroppen deres klarer ikke å fordøye dette,å dermed oppstår urinstein . "kraimer"hadde hatt dette altfor lenge før det ble oppdaget,å klarte seg desverre ikke.han ble avlivet 8år gammel[:(]

dette var ett hardt slag i magen for meg,å jeg ville ikke gjøre samme feilen engang til,så jeg søkte på nett og leste om dyr. da fikk jeg bekreftet hvor viktig dette med dyreforet er. så her etter handler jeg kun kattemat hos vetrinær,jeg synes det er billigere også,det koster rundt 80kr for en 3kilos sekk,å det er ikke mye.  men skjønner at mange har problemer med å få eldre katter til å bytte fortype,men jeg tror at alt går seg til. noen spør seg sikkert hvordan det var med dyrene våre i "gamledager",da fantes jo ikke slik mat,da svarer jeg at heldigvis forandres vi med tiden,vi lærer mer om alt,å forskere finner stadig ut ting. ting som gjør oss klokere og som bidrar til at vi tar riktig vare på livet,både vårt eget og dyras!!

ha en god morsdag,kjære venner[:D]

Back
Topp