dere som kjøper dyremat på vanlig matvarebutikk??

*Bianco*

Forumet er livet
hvorfor kjøper dere der og ikke på en dyrebutikk eller dyreklinikk??

vet dere at på feks friskies dyremat må dyra få nesten dobbelt så mye mat enn feks med mat fra dyreklinikk!
så det blir ikke så mye billigere med mat fra vanlig butikk!
dyreklinikk mat innholder sånn at feks hunden ikke røyter like mye!

jeg lurere bare[:D]

jeg ser at du mener hund når du skriver dyr....

ORIGINAL: lenemor

jeg ser at du mener hund når du skriver dyr....

det var bar et eks med hund!

det kan være katt,kanin,hamster ,fugl osv[:)]

ORIGINAL: Musepeker

Noen hunder fungerer faktisk bedre på "butikkmat" enn "dyrebutikkmat". Hunder er like forskjellige som dyr. Du kan oppleve at din hun røyter noe helt forjævelig på Royal Canin, men glinser av Pedigre pal.

nå kan man jo få forskjellig merker med for fra dyrbutikker og klinikker !

ORIGINAL: *Bianco*

hvorfor kjøper dere der og ikke på en dyrebutikk eller dyreklinikk??

vet dere at på feks friskies dyremat må dyra få nesten dobbelt så mye mat enn feks med mat fra dyreklinikk!
så det blir ikke så mye billigere med mat fra vanlig butikk!
dyreklinikk mat innholder sånn at feks hunden ikke røyter like mye!

jeg lurere bare[:D]

Er helt enig med deg.

Men maten som man får kjøpt på matbutikken inneholder mye dem ikke skal ha. Mange mener at feilernæring er grunnen til mange av tilfellene av kreft. Noe de fleste dyreatrter dør av. Ernæringen og avl..

Her kjøper vi bare mat fra dyrebutikk. Både til katta og til ilderen. Men Royal canin som mange nevte liker jeg ikke. Katta får masse avføring og spiser som en heste av det.

Trine

tja si det.  hadde dyrebutikkmat en periode,men husker ikkje korfor me ikkje har det lengre. trur det var at me ikkje hadde råd en mnd og så sklidde det ut[8|]. kanskje en skulle prøve det igjen mot røytinga![8D]  ellers så hjelper det med olje på maten for røyting. kattane vil helst ikkje ha tørrfôr,bare boks,[8|]men den som ikkje vil,skal!

ORIGINAL: Suppadura

Noen hunder fungerer faktisk bedre på "butikkmat" enn "dyrebutikkmat". Hunder er like forskjellige som dyr. Du kan oppleve at din hun røyter noe helt forjævelig på Royal Canin, men glinser av Pedigre pal.

Det må være en ganske spesiell hund..
Av alle de hundeeiere, oppdrettere, kennelene jeg kjenner til, har jeg aldri vært borti en som har noe positivt å si om billighundemat fra butikk, bla pedigre pal. Deriblant har jeg hørt om veldig mange hunder somhar blitt syke, underernært og dårlige av det.

Da er det mange spesielle hunder der ute.
Jeg har drevet med hund i mange herrens år. Og sett dette flere ganger. Sier ikke at det er dette som er det beste, men det er nå engang slik at noen fungerer best på butikkmat. Jeg hadde selv en hund som kun kunne spise first price sitt kjøttfor på boks. Fordi ALLE dyrebutikkfor inneholde noe hun ikke tålte.

men så har jo dyrebutikk/klinikk for ,for de som ikke tåler vanlig for da!det kalles spesialfor

ORIGINAL: ~Tilia sin mamma™~

Hunden vår får kun rolal canin, men røyter som en gal for det...

prøv hills,eukanuba?"!

Av alle de hundeeiere, oppdrettere, kennelene jeg kjenner til, har jeg aldri vært borti en som har noe positivt å si om billighundemat fra butikk, bla pedigre pal. Deriblant har jeg hørt om veldig mange hunder somhar blitt syke, underernært og dårlige av det.

Jeg har drevet med hund i mange herrens år. Og sett dette flere ganger. Sier ikke at det er dette som er det beste, men det er nå engang slik at noen fungerer best på butikkmat. Jeg hadde selv en hund som kun kunne spise first price sitt kjøttfor på boks. Fordi ALLE dyrebutikkfor inneholde noe hun ikke tålte.

men så har jo dyrebutikk/klinikk for ,for de som ikke tåler vanlig for da!det kalles spesialfor

Har du HATT hund før?

ja det har jeg![:)]

Har du HATT hund før?

Men aldri en men fòrproblemer da skjønner jeg. Kom ikke her å fortell meg om spesialfòr.

å hvorfor ikke det!

de har spesialfor for alle sorter allergisk,overvekitge

osv

å kom å fortell meg hva du vet da??
jobber du med dyr eller ??er du oppdretter??

fortell vil gjerne høre !!!

Har du HATT hund før?

Men aldri en men fòrproblemer da skjønner jeg. Kom ikke her å fortell meg om spesialfòr.

å hvorfor ikke det!

de har spesialfor for alle sorter allergisk,overvekitge

osv

å kom å fortell meg hva du vet da??
jobber du med dyr eller ??er du oppdretter??

fortell vil gjerne høre !!!

Ja, jeg er oppdretter. Og jeg har holdt på med hun lengre enn hva jeg tror du har levd.
Og NEI, det HAR ikke spesialfor for alt. Og ja, jeg har jobbet med dyr. Mange forskjellige dyr også.

så du som oppdretter anbefaler feks friskies du da??

gå innom en dyreklinikk side og les om for så får du se!

å hvordan kan du tro at jeg er yngre enn deg??
kanskje det kan være at jeg er mye gamlere enn deg

hvilken rase er du oppdretter for??

Jeg hadde katt tidligere som kun spiste friskies tørrfor og boksemat. Hun levde til hun ble 18 år, så jeg tviler på at hun hadde noe vondt av det... Hun spiste normal mengde, var i god form, sunn og fin pels og vekt[:)]

Og hvis det var så utrolig farlig med mat fra dagligvarebutikk så hadde de vel ikke solgt det?

Altså jeg har en røytefri hund[:)]
Dessuten så sparer jeg vanvittig med penger som jeg heller kan bruke til snop selv ved å kjøpe hundemat på butikken.
Takker dog for tipset ved at det er mindre mat i de fra dyrebutikkene. For heretter skal hunden få halv porsjon. Vil jo ikke ha en feit hund

Glemte å si at jeg foretrekker Frolic for det gir så fin rustfarge på bærsjen. Mye lettere å unngå å tråkke i dritten i gårdsplassen her[:)]

Hvor står det at jeg anbefaler friskies? Jeg har da aldri sagt at hverken det ene eller det andre fòret er bedre. Jeg bare konstaterer litt fakta her, til en påstelig jente.. Noen hunder fungerer bedre på butikkmat, enn dyrebutikkmat.
Jeg tviler på utifra det jeg har sett av deg og dine innlegg, at du er eldre enn meg.

sett av meg???jeg har aldri lagt ut et bilde av meg!!

det vet du ingen ting om hvor gammel jeg er!

ORIGINAL: Toyah*

Altså jeg har en røytefri hund[:)]
Dessuten så sparer jeg vanvittig med penger som jeg heller kan bruke til snop selv ved å kjøpe hundemat på butikken.
Takker dog for tipset ved at det er mindre mat i de fra dyrebutikkene. For heretter skal hunden få halv porsjon. Vil jo ikke ha en feit hund

hva mente du med dette?
trenger ikke så mye for på for fra dyreklinikk sa jeg ikke fra vanlig matvarebutikk

Hvor står det at jeg anbefaler friskies? Jeg har da aldri sagt at hverken det ene eller det andre fòret er bedre. Jeg bare konstaterer litt fakta her, til en påstelig jente.. Noen hunder fungerer bedre på butikkmat, enn dyrebutikkmat.
Jeg tviler på utifra det jeg har sett av deg og dine innlegg, at du er eldre enn meg.

sett av meg???jeg har aldri lagt ut et bilde av meg!!

det vet du ingen ting om hvor gammel jeg er!

ikke som i bilde. Men "kvalitet" på innlegg da.

javel døm som du vil!

men du kjenner ikke meg så da er det vel ikke mere å snakke om musepeker

Back
Topp