Prosjektet fortsetter, i vinterferien syr jentne genser. Og muligens bukse, det er kjøpt stoff til det også, men det tar tid at to jenter skal sy genser, med biser som dekor (raglangenser, så bise i raglansømmen i samme farge som vrangbordene, mamma har laget bisebånd da til dem av det stoffet)
Men ting tar tid, og jentene er ute og går tur sammen med morfar hver dag også, så buksene blir kanskje til høsten, men det går bra
Maskina mi gikk i stå i går, det viste seg å være så mye støv under spolehuset til undertråden at ingenting gikk som det skulle, men jeg hadde veldig dårlig tid så pappa skulle skru den sammen igjen, men det gikk ikke, så det gjorde jeg i morges og da var trådspenningen gal så når jeg fikk den til å sy så sydde den bare med undertråden, men jeg fikk da det i orden så nå skal den øyensynlig fungere.
Olje kom mamma på underveis, burde den hatt olje? Og jada, brukanvisninga sier olje minst en gang i året eller om den har stått lenge uten bruk. Denne er ikke brukt mer enn et par ganger i påret, og knapt nok det, og har vel aldri fått olje påde snart 13 årene jeg har hatt den. å det ksal den få, men mamma sin symaskinolje var borte, så pappa skaj kjøpe ny, To da, sa hun, en til deg også. Før hun la til, nei, den blir jo bare brukt her, så det holder at jeg får
Og da gikk det en liten F i meg, vi skal søren meg kler noe hjemme også, jeg og jentungen.
Jeg skal låne sånn bok på bilbioteket med mønster i (derav at jeg åpnet denne tråden for jeg mener å ha lest tips om hvilke bøker som var bra, men det var nok en annen tråd) også sa lvi kjøpe noe fint, lett jersy enten på nett eller butikken på senteret her, også skal hun sy tskjorte før sommeren og vise mormor, helt uten at vi har fortlt henne t vi gjøre det, vi skal klre det helt selv! Bare fordi! Jeg har jo søren meg symaskin, da vil jeg at hun skal kunne bruke den hjemme. Ja, det hadde vært lurt å gjøre dette i samråd med mamma, så jkunnejeg få tips underveis nr jeg ikke skjønner mønsteret, men dette skal jeg klare!
(det er noe av det samme som går i meg at jeg søren meg skal støvsuge sofaen og ha en stabel vaskekluter på gjestebadet når svigermor kommer. Bare for å vise ar jeg kan!
Det går en liten F i meg av og til på det, jeg skal vise dem at jeg kan )