Dere som kan hekle...

• Trådstarter Trådstarter Nuppa
  • Opprettet Opprettet
mja må jo ha mange ruter da og du må sette fast tråder og sy de sammen.. jeg driver med mitt første hekleteppe nå og syns det tar lenger tid enn å strikke..

men syns det blir så fint med oldemorteppe da[:)]

Jeg syntes det er enklere å hekle enn å strikke.. Men det er jo noe en må finne ut selv :)
om det går fortere kommer vel ann på hvor lenge en har holdt på med det! For første ganga går det jo tregt, men sånn er det jo med strikking også :)

hipp som happ egentlig. men må du i tillegg lære de gå hakle så tar det nok lenger tid. kan du begge deler så tar det nok ganske likt med tid vil jeg tro. 

Jeg syns det går mye raskere å hekle.

Så koselig at du tenker på å lage et vognteppe til babyen selv! Så langt er ikke jeg kommet enda..
Kan du hekle allerede, eller tenker du å lære det nå? I forhold til hvor tidkrevende det er kommer det jo ann på hvilken str. det er på heklekrok/strikkepinner/garn og hvor vanskelig mønster du hiver deg på. Tror at hvis du bruker en litt stor heklekrok/garn så går det ganske kjapt å hekle. Men som nevt over er det litt arbeid med montering når du hekler ruter:)
Ta en titt inne på dropsdesign.no. Der er det fine oppskrifter til baby (vet ikke vognteppe) og instruksjonsvideoer for både det ene og det andre:) og det er gratis:)

Jeg kan ikke strikke så jeg kan ikke sammenligne, men jeg syns hekling gikk veldig greit å lære seg, litt tregt i begynnelsen, men så fyker det avgårde[:D]
Har heklet vognteppe, et koseteppe og skal hekle et til som jeg fant på Drops sine sider som jeg syns var såå søtt[:)] Må bare se hva kjønnet blir på UL først[:)]
Drops: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=21&lang=no

Jeg hekler nå et vognteppe, med nål nr 5 tror jeg det er, og det mønsteret gjør at en rad er ca 1cm høy.. Da går det ganske kjapt.. Jeg hekler hele teppet i ett, og ikke i lapper.. Ensfarget - offwhite.. Så du trenger ikke å hekle i lapper for så å sette sammen, hekle et stort et bare [:)]

Teppet er ikke ferdig enda, skal være endel lengre.. Så tenkte jeg at når vi vet kjønnet, så skal jeg feste på noe blomster eller biler eller noe slikt noe..

Her er originalen med oppskrift.. Den blir jo litt annerledes da jeg bruker annet type garn og kun en farge..
Vognteppe

Og her er den jeg lager..

Jeg har heklet ett par vogntepper till venninner, og det går så fort som du gjør det til selv [8D] Kjøpte Eskimogarnet til drops og heklekrok nr 10, og da gikk det unna! Brukte en tv-kveld på ett teppe... Skal hekle ett slikt til min sin også [:)]

ORIGINAL: overcome

Jeg har heklet ett par vogntepper till venninner, og det går så fort som du gjør det til selv [8D] Kjøpte Eskimogarnet til drops og heklekrok nr 10, og da gikk det unna! Brukte en tv-kveld på ett teppe... Skal hekle ett slikt til min sin også [:)]

NYYYDELI teppe.. [:D]
Hekkler du på estilling eller?? Har lett lenge etter noken som kan hekkle meg et vognteppe,men ingen som tar det på seg av mine venner [:(]
Har are SÅÅÅÅÅ lyst på....[:)]

Nuppa - Hvis du finner oppskrift på en bestemorrute - så lager du bare den så stor som du selv ønsker.

Personlig syns jeg garn som passer til nål 3,5 - 5 gir en god tykkelse.

Edit: her er oppskrift på teppe av små bestemorruter - hvis du vil ha en stor rute så er ikke det noe problem. http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=24&lang=no

ORIGINAL: epplekikk

ORIGINAL: overcome

NYYYDELI teppe.. [:D]
Hekkler du på estilling eller?? Har lett lenge etter noken som kan hekkle meg et vognteppe,men ingen som tar det på seg av mine venner [:(]
Har are SÅÅÅÅÅ lyst på....[:)]

Hekler på bestilling når jeg har tid til det [;)] Bare å sende meg en PM.

Back
Topp