dere Som jobber

Chrisa05

Forelsket i forumet
Har dere noen plager når det kommer til jobb? Her jobber jeg hver dag å har de siste dagene kjent at jeg får kjempe vondt i korsryggen , pluss menssmerter . Veldig ubehagelig :(

Er 80% sykemeldt med tilrettelegging på jobb. Men kjenner til smertene i magen, og smerter i rygg/bekken. Samt ekstremt fort oversliten.
Står jeg mer enn ca 30min kan bena begynne og skjelve og mister liksom kraft.

Hør om du kan få tilrettelegging, evt flere pauser.

Smertene i magen er visstnok ikke farlig og ganske vanlig. Snakket med en gyn om det

Jeg sliter med bekkenet, har gjort det i flere år. Som regel går det over etter noen dager, men nå når jeg er gravid har jeg hatt vondt i 3 uker :( Fikk sykemelding i dag og skal til fysioterapeut i morgen.

Er 80% sykemeldt med tilrettelegging på jobb. Men kjenner til smertene i magen, og smerter i rygg/bekken. Samt ekstremt fort oversliten.
Står jeg mer enn ca 30min kan bena begynne og skjelve og mister liksom kraft.

Hør om du kan få tilrettelegging, evt flere pauser.

Smertene i magen er visstnok ikke farlig og ganske vanlig. Snakket med en gyn om det
Tilrettelegging er vanskelig for meg , er kjøkkensjef å prøver å være flink til å få de andre til å stille opp, noe som ikke alltid er lett. I dag hadde jeg såpass med smerter at jeg nesten kunne innbille meg at det kjentes ut som noe var på tur ut. Prøver å ta flere korte pauser, men ikke alltid det lar seg gjøres med jobben.

Jeg sliter med bekkenet, har gjort det i flere år. Som regel går det over etter noen dager, men nå når jeg er gravid har jeg hatt vondt i 3 uker :( Fikk sykemelding i dag og skal til fysioterapeut i morgen.
Huff :( får håpe fysioterapeut hjelper til deg. Jeg slet veldig med bekkenet sist gang , men fysioterapeut hjalp dessverre ikke så mye. Blir du sykmeldt lenge om gangen ? Min lege vil helst ikke gi meg sykmelding ..

Jobber 100%. Har en del smerter i korsrygg og bekken etter en arbeidsdag. Ellers er jeg mye sliten og har en del hodepine.

Jeg fikk skrivebord som kan heves og senkes som jeg vil og det hjalp kjempemye for meg. Da kan jeg stå litt om jeg får vondt i magen og sitte om rygg/bekken blir vondt:)

Huff, høres skikkelig ugreit ut! Jeg jobber ca 60 % og styrer arbeidsdagen selv (mest kontorarbeid også), og har i tillegg ikke noe særlig plager nå for tiden. Dog glad jeg fikk meg annen jobb, har for det meste jobbet som renholder i år og da tror jeg nok jeg hadde vært mer plaget rett og slett pga belastningen.

Huff :( får håpe fysioterapeut hjelper til deg. Jeg slet veldig med bekkenet sist gang , men fysioterapeut hjalp dessverre ikke så mye. Blir du sykmeldt lenge om gangen ? Min lege vil helst ikke gi meg sykmelding ..

Off :( Håper det virker, for jeg har veldig aktiv jobb med mye bøying og bæring.. Er førstegangs gravid men var sikker på jeg kom til å slite ekstra med bekkenet nå når jeg har gjort det i flere år :P Jeg ble sykemeldt ut neste uke, og skal tilbake neste fredag for å vurdere situasjonen videre.

Jeg jobber som frisør og står MYYYYE, er ikke den som klarer å sitte på bakrommet å vente mens jeg har dø-tid, alltid noe å gjøre, enten vaske eller rydde det som er tørt. Eller brette, vaske håndkler. Har hatt bekkenplager siden forje svangerskap som er over 3 år siden. Jobber 50% nå, som betyr 4 timer, og kjenner jeg begynner å slite mer og mer. Men har veldig forståelsesfulle kollega og sjef så det er faktisk de som ber meg sykemelde meg mer om de hører at jeg har mye vondt.

Jeg er 100% i jobb, med kveldsmøter og kurs på toppen. Jobber som pedleder på småbarnsavdeling og har ikke hatt behov for tilrettelegging.

Men arbeidsgiver og jeg har søkt og fått innvilget at de vil få refundert sykepenger relatert til svangerskapsrelatert sykefravær. Vi har også hatt et par samtaler hvor ho har forklart meg mine rettigheter til å få tilrettelegging/ avlasting ved behov.

Men jeg har valgt å prioritere jobben, er jeg for sliten til diverse i hjemmet eller på fritiden får det bare være. Passer på å hvile meg etter middagen, da går resten av dagen veldig fint :-)

Jeg legger meg i 22/23 tiden og står opp kl 06 hver dag. Og jeg elsker åpnevaktene, da blir ettermiddagen min litt lengre :)

Akkurat nå må vi jo tenke på vår egen helse, og hva vi klarer å få til.

Jeg er selv i 100% jobb, og jeg prioriterer jobben. Jeg dødsliten når jeg kommer hjem, å ta bussen fra og til er ikke spesielt hyggelig når reisesyken har blitt 10 ganger verre etter graviditeten, hodepine. Og de 3 siste dagene, smerter i lysken, er vel ligamentsmerter?!
Jeg har en kontorjobb, så det går sånn nogenlunde med nok pauser i løpet av dagen, arbeidskapasiteten er ikke helt hva den var :/

Sover som regel en dupp når jeg kommer hjem, og ligger død på sofaen til 8/9 på kvelden så går jeg og legger meg og sover til 6. Men 2 do pauser i løpet av natta :P

Jeg er frisør, og jobber fult. Jeg har en utrolig snill og grei sjef. I tillegg til kollegaer. Jeg får ta meg flere små matpauser i løpet av dagen, siden formen min avhenger av at jeg får i meg rikelig med mat :-)

Jobber 50% og studerer 50% Jobbingen går veldig fint, men er ikke like flink student :p

Ikke annet enn at jeg støtt og stadig blir rasende på udugelige kollegaer. Rett før jeg må erklære meg utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Hehe, Neida men det blir noen turer på do for å trekke pusten :P

Jobber på kontor og syns det går greit :) Litt slitsomt hvis det er mye papir som skal flyttes hit og dit, men da får en av de andre ta det hvis det er for tungt. Kjenner det så smått i bekkenet, men ikke noe som er direkte vondt :)

Jeg jobber som kokk i kantine hvor vi har rundt 800 gjester hver dag. Jeg har to barn i barnehage som leveres på slaget 07.00 i barnehagen. Jeg starter i utgangspunktet klokken 07.00 på jobb, men de ukene jeg leverer er jeg på jobb til 08.00. heldigvis har jeg verdens beste sjef!

Så er det full fres hele dagen, men jeg slapper av når jeg trenger det. kollegaene mine og sjefen er veldig flinke til å hjelpe meg med tunge løft osv :) men jeg merker på kroppen at det er tungt å være småbarnsmor (minste er 1 år, største er 5), i full jobb og gravid samtidig.
Om kvelden sovner jeg rimelig kjapt!

Jeg sliter i jobb nå, pga hyppige blodtrykksfall.. Skal til lege fredag , håper han forstår hvordan det er å holde på å besvime hele dagen å jobbe med barn...

Jeg jobber som kokk i kantine hvor vi har rundt 800 gjester hver dag. Jeg har to barn i barnehage som leveres på slaget 07.00 i barnehagen. Jeg starter i utgangspunktet klokken 07.00 på jobb, men de ukene jeg leverer er jeg på jobb til 08.00. heldigvis har jeg verdens beste sjef!

Så er det full fres hele dagen, men jeg slapper av når jeg trenger det. kollegaene mine og sjefen er veldig flinke til å hjelpe meg med tunge løft osv :) men jeg merker på kroppen at det er tungt å være småbarnsmor (minste er 1 år, største er 5), i full jobb og gravid samtidig.
Om kvelden sovner jeg rimelig kjapt!
Omtrent det samme som meg :) bare mat til 150 mindre :) men full fart å alltid mange oppdrag!
Her har de under meg fått tatt det tyngste fra nesten dag 1.

Jeg har i begge mine tidl svangerskap vært sykemeldt fra rundt 5.mnd. pga kraftig bekkenløsning. Det har vært to svært lange svangerskap. Jeg håper at jeg slipper det nå. Har heldigvis en litt roligere jobb på kontor nå. Men med to barn hjemme så går det i ett fra 05.45 til barna er i seng mellom 19-20. Var annerledes før da jeg kunne hvile på ettermiddagen. Helsen først, men heller tilrettelegging evnt redusert jobb enn å gå 100% sykemeldt frem til mars/april alså.

Back
Topp