Dere som jobber!

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Hvordan går det? Får dere tilrettelegging av noe slag eller jobber dere litt redusert? :)
 
Jeg er 15 uker på veg og i full jobb som ped.leder på småbarns.
 
Jeg er 19 uker og jobber i butikk i frukt og grønt avd. Jeg har ingen tilrettelegging enda og jobber slik jeg alltid har (83%) :) Det er tungt men jeg er ikke alene og unngår de tyngste kassene/eskene..;)
 
Jobber 100% som kontaktlærer for 28 fantastiske pøbler. Har ikke fått noe tilrettelagt fordi jeg ikke har følt behov. Er 21 uker på vei.

Dro NESTEN "graviditetskortet" forrige uke da en meget meget meget krevende elev ble tildelt plass i min klasse og jeg gikk HELT i kjelleren (har mer enn nok). Men "heldigvis" ble det mer plass i paralellklassen... Ellers hadde jeg faktisk krevd redusert stilling pga stress.
 
Har jobbet 50% siden uke 9 tror jeg, og jobber frem til jul. 100% sv.skapspenger etter det.
 
Jobber 100% turnus på sykehus, er sykemeldt fra nattevakter. Kjenner det er tøft innimellom, noen vakter er bare helt umenneskelige.
 
Jobber 50% da jeg sliter med søvnproblemer. Gjorde det helt til permisjon sist gang.
 
Jobber 70% og kjenner at det akkurat går. Tenkte å spørre om å få bedriftsjordmor på besøk sånn at jeg kan få litt mer tilrettelegging. Sliter litt med å komme meg fra A til B på rask nok tid når jeg må på do HELE tiden :p
 
Jeg jobber 100% som R&D manager, der det er mest møter og kontorjobb, men også mye gåing mellom arb.stasjoner og innad i produksjonslokalene. Jeg har ingen tilrettelegging nå og håper jeg skal kunne jobbe til midt i mars uten noe sykemelding/tilrettelegging. Nå er jeg 21+1 uker. I forrige sv.skap overarbeidet jeg og ble sykemeldt pga fare for tidlig fødsel i uke 28 eller no (husker ikke helt).
 
Har 80%stilling og studerer ved siden av... Og har de siste 17 ukene brukt all min energi på jobb.. og null energi til de hjemme...

Nesten så jeg bare venter på smellen, for kroppen har ropt neinei lenge, men prøver å holde ut til jul i allefall..
 
Jeg jobber 50 %, har svangerskapspenger på resten. Har gjort det siden uke 10.
 
Jobber 40% nå, uke 21+5, som lærer.
Er pga hyperemesis jeg ikke klarer å jobbe mer. Føler dette er på grensen da blodtrykket er blitt høyt, hevelser og hodepine. Heldigvis ikke proteiner i urinen...enda..
fødte en prematur og dysmatur gutt sist i uke 33
 
Jobber fulltid, men er kontorrotte og kan påvirke jobben mye. Har også hvilerom og kan ta en dupp av og til når det topper seg!
 
Jeg jobber 100% som tannpleier på en stor, privat tannklinikk. Det er slitsomt, men jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, så jeg synes ikke jeg kan redusere dette selv om jeg har lyst. Håper å greie å fortsette i 100% fram til permisjon, men jeg er ikke så sikker på om det kommer til å gå.
 
Har 80%stilling og studerer ved siden av... Og har de siste 17 ukene brukt all min energi på jobb.. og null energi til de hjemme...

Nesten så jeg bare venter på smellen, for kroppen har ropt neinei lenge, men prøver å holde ut til jul i allefall..
Men du, det er vel bedre å ta tak før selve smellen kommer? Tenker det er bedre å jobbe litt redusert enn at du blir helt sykemeldt over lengre tid. Huff, det er så vanskelig det der med å skulle lytte til kroppen, for vi hører ikke alltid så godt etter...
 
Jeg jobbet fullt helt til bekkenet takket for seg, så nå har jeg jobbet 60% i en uke (er 21+2). Merker at jeg fortsatt har mye vondt, så regner egentlig med at de tre ukene jeg er sykmeldt foreløpig, blir forlenget.
 
Men du, det er vel bedre å ta tak før selve smellen kommer? Tenker det er bedre å jobbe litt redusert enn at du blir helt sykemeldt over lengre tid. Huff, det er så vanskelig det der med å skulle lytte til kroppen, for vi hører ikke alltid så godt etter...

Jo, det hadde jo det... men har ikke tid...
Alt for mye som skjer nå før jul på jobb, og vil ikke at mine gode kollegaer skal måtte slite seg ut fordi jeg ikke er der. Det blir ikke alltid satt inn vikar for meg, slik at de bare blir to i de timene vi vanligvis er tre.
 
20+5 og jobber fulltid
 
Jo, det hadde jo det... men har ikke tid...
Alt for mye som skjer nå før jul på jobb, og vil ikke at mine gode kollegaer skal måtte slite seg ut fordi jeg ikke er der. Det blir ikke alltid satt inn vikar for meg, slik at de bare blir to i de timene vi vanligvis er tre.

Vanskelig det, men når smellen kommer blir de jo alene hver dag, hele tiden, hvis det er vanskelig å få vikar. Regner med de har forståelse for det og er Ok m å ta i et tak :)
 
Jobber 100% som lærer. Har ikke trengt noe tilrettelegging enda, og krysser fingrene for at det fortsetter. Føler meg tipp topp,så akkurat nå ser jeg ikke noe grunn til at jeg ikke skal stå til permisjon. Men veldig klar over at det skal bli tyngre framover. 21+0 uker nå
 
Back
Topp