Dere som jobber natt...

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Hvor lenge har dere planer om å gjøre det? Jeg har to netter i slutten av juni som jeg skal jobbe men etter det kommer jeg til å si fra på jobb for å få tilrettelagt, man har jo krav på det som gravid

Så lenge du føler deg i fin form er det ingen problemer med å jobbe natt. Unngå å stresse for mye, blanding av AB, pasienter på cytostatika, få hjelp til tunge løft, så skal det gå fint. Det er de som jobber langt ut i svangerskapet med nattevakter. Jeg går 3-delt turnus, og vil fortsette med det så lenge jeg klarer. Men dette er så klart individuelt :) To netter i juni klarer du sikkert fint :)

Så lenge du føler deg i fin form er det ingen problemer med å jobbe natt. Unngå å stresse for mye, blanding av AB, pasienter på cytostatika, få hjelp til tunge løft, så skal det gå fint. Det er de som jobber langt ut i svangerskapet med nattevakter. Jeg går 3-delt turnus, og vil fortsette med det så lenge jeg klarer. Men dette er så klart individuelt :) To netter i juni klarer du sikkert fint :)
Ifølge forskning(fastlegen min som sier det med forskning) så øker faren for spontanabort når man går netter. Jobber selv 3 delt turnus. Har jo krav på tilrettelegging uten at lønn skal påvirkes

Last edited:
Vi er alene på nattevakter så jeg å si fra meg våken nattevaktene fordi jeg klarer ikke holde meg våken og brukerne er type 150kg... Men kommer til å ta de sovende vaktene...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ok, annen lege som sa det ikke er nok forskning på akkurat det. :/ Men en må hvertfall gjøre det som en føler er best for seg selv, så er det viktig å føle seg uthvilt mellom nattevaktene.

-iPhone appen-

Last edited:
Du har faktisk krav på å få tilrettelagt uten at det skal påvirke lønna.

fikk endret nattevaktene mine til d/a sist gang, men jeg blir egentlig mer stressa og utilåass av dag/aftenvakter. det kan være travelt på natt også, men på en helt annen måte enn d/a. skal snakke litt med bedriftshelsetjenesten og legen, men tror nok jeg kommer til å fortsette på natt så lenge jeg kan :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg jobber 50% natt, hjelpepleier. Så lenge det er forsvarlig og kroppen tillater det vil jeg fortsette med det. Er på natt jeg har mine kolleger og trives best. Men funker det ikke har jeg et stort håp om å få tilrettelagt på dag/ kveld.

Legen må vel bekrefte at du må få tilrettelagt for at du skal beholde lønnen?

(husker min monstersjef fra forrige jobb prøvde å få meg til å gi fra meg alt av helge/kveldsvakter leeeeenge før jeg i det hele tatt var i dårlig form, makan til snik. )

Legen må vel bekrefte at du må få tilrettelagt for at du skal beholde lønnen?

(husker min monstersjef fra forrige jobb prøvde å få meg til å gi fra meg alt av helge/kveldsvakter leeeeenge før jeg i det hele tatt var i dårlig form, makan til snik. )
nei, ikke sånn hos oss ihvertfall. jobber på sykehus, altså statlig :) jeg gav beskjed om at formen var dårlig, og spurte om lønna ble påvirket, og det skulle den ikke bli :)

nei, ikke sånn hos oss ihvertfall. jobber på sykehus, altså statlig :) jeg gav beskjed om at formen var dårlig, og spurte om lønna ble påvirket, og det skulle den ikke bli :)
Ok, så bra det er ordnede former. :)

Hvordan går jeg fram for å få tilrettelagt uten å miste lønn og tillegg

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp