Dere som jobber innen helse!?

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Hvordan gjør deres leder det iforhold til å tilrettelegge med Isolat-pasienter?
Min jordmor sa veldig tydelig at gravide skal så langt det er mulig unngå smittepasienter Pga det er unødvendig smitte.

I dag var det virkelig ingen annen mulighet enn at jeg som gravid måtte ha flere isolerte pasienter.
Jeg syns det er fryktelig utfordrende å være på smitterom, Pga varmen og får en følelse av at jeg skal besvime! Men måtte inn ! Savner litt forståelde fra leder !

Bedriftsjordmora vår vil ikke ha gravide på smitterom overhode. Når du først har tatt på beskyttelsesutstyret er du gjerne fanget der en stund, det blir varmt med frakk og munnbind, du kan bli svimmel og mer kvalm osv. Jeg tenker vel egentlig at hvis man ikke er plaget så holder det å unngå smitte som kan være fosterskadelig, men hvis du blir svimmel av varmen og utstyret, så bør du få jordmor eller lege til å fylle ut skjemaet for krav om tilrettelegging. Mange arbeidsgivere er dessverre veldig sløve med tilrettelegging før de får formelle krav om det.

Dette svangerskapet er jeg veldig heldig med en arbeidsgiver som har satset på tilrettelegging for gravide. Hadde veldig dårlig erfaring med min forrige arbeidsgiver, men her jeg jobber nå går alt på skinner. God innsats fra arbeidsgiver og egen bedriftsjordmor har ført til gode resultater her også: http://www.nrk.no/mr/her-jobber-gravide-_hele_-svangerskapet-1.12347033

Der jeg jobber slipper vi smitterom når en et gravid. Det skal være trygt så lenge man følger retningslinjene, men søippet det for å unngå unødvendig risiko.

Bedriftsjordmora vår vil ikke ha gravide på smitterom overhode. Når du først har tatt på beskyttelsesutstyret er du gjerne fanget der en stund, det blir varmt med frakk og munnbind, du kan bli svimmel og mer kvalm osv. Jeg tenker vel egentlig at hvis man ikke er plaget så holder det å unngå smitte som kan være fosterskadelig, men hvis du blir svimmel av varmen og utstyret, så bør du få jordmor eller lege til å fylle ut skjemaet for krav om tilrettelegging. Mange arbeidsgivere er dessverre veldig sløve med tilrettelegging før de får formelle krav om det.

Dette svangerskapet er jeg veldig heldig med en arbeidsgiver som har satset på tilrettelegging for gravide. Hadde veldig dårlig erfaring med min forrige arbeidsgiver, men her jeg jobber nå går alt på skinner. God innsats fra arbeidsgiver og egen bedriftsjordmor har ført til gode resultater her også: http://www.nrk.no/mr/her-jobber-gravide-_hele_-svangerskapet-1.12347033
Ja, bedriftsjorsmoren vår blir jeg ikke helt klok på, så tror ikke hun tar nor stilling til det! Hovedproblemet mitt er helt klart at smittevernsutstyret blir for varmt og gjør meg uvel! men jeg kjenner st jeg ble mektig irritert i dag da jeg går redusert med tilrettelegging og jeg sa ifra at dette kan bli et problem, men det var ingen annen løsning så jeg måtte.. Det gikk greit, men syns ikke det var godt nok svar fra sjefen!

Om noen av våres brukere har fått en smittsom infeksjon så går ikke jeg inn til de nå. Har ikke vært noe problem enda, men for ca ett år siden hadde vi en annen gravid på jobb, og da var det I perioden ene brukeren hun ikke var hos.

Vi har samme regelen med brukere som kan være uteagerende.

Back
Topp