Dere som jobber i bhg:

Chacha24

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Har dere noen tiltak for å stoppe at barna slår og er voldelige rett og slett? Jeg blir helt satt ut av hvordan noen av ungene i Bhg til jentungen oppfører seg og idag var det like før jeg bare tok med meg jenta mi hjem igjen. Og sitter nå med skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke gjorde det.. Hun gikk trøtt og så seg rundt helt rolig da den verste gutten der kom løpende og klasket til hun alt han hadde midt i ansiktet før han dyttet henne over ende, og den følelsen av å se henne krøke seg sammen med lukkende øyne og hendene over hodet for å ta imot om det kom flere slag var ikke mye hyggelig!! Hun løp så mot meg mens hun gråt, og det skal mye til før hun gråter! Og det verste er at de jævla damene som jobber der ikke gjør noe!! Hun ble slått i hodet og ansiktet med en bok og en annen hard leke når hun kom inn døra før ferien mens jeg var der også og da også snakket de bare rolig til han ene at "det der var ikke så snilt".. Jeg blir så forbanna og lei meg av tanken på at jeg faktisk forlater henne et sted hvor hun blir overfalt og ikke får hjelp:( :( kommer til å hente henne etter hun har sovet der idag sånn at hun får en veldig kort dag hvertfall..

Jeg jobber ikke i bhg, men du må jo ta opp dette med ledelsen!?!
Her er det tiltak pp de utagerende barna, og det blir slått hardt ned på (ikke bokstavelig talt selvsagt) om noen er gjebtagende voldelig og slem. Et barn skal ikke gå og være redd for å være i bhg.
Jeg har ei jente på 2,5 - snart 3. Ho er høysensitiv, og veldig vàr på hvordan andre er mot ho, noe et par på avd utnytter. Det ble tatt tak i med en gang, og det ble gjort tiltak etter et par episoder der de så gjentagelsen.

Jeg jobber ikke i barnehage, men har kommet til å selt klart fra om at jeg ikke godtar at mitt barn blir utsatt for vold i sin hverdag. Samme hvem det kommer fra. Da må de sette inn ekstra resurser for å være i forkant av slike hendelser. Spessielt om det dreier seg om en gutt spesifikt. Det finnes vel instanser man kan melde bekymring til, om forholdene i barnehagen ikke er akseptable og man ikke føler det blir tatt tak i.

Jeg ville krevd å fått et møte med ledelsen, ja. Det er ikke greit!! Og virker jo som det ikke akkurat var et engangstilfelle.

Jeg jobber ikke i bhg, men du må jo ta opp dette med ledelsen!?!
Her er det tiltak pp de utagerende barna, og det blir slått hardt ned på (ikke bokstavelig talt selvsagt) om noen er gjebtagende voldelig og slem. Et barn skal ikke gå og være redd for å være i bhg.
Jeg har ei jente på 2,5 - snart 3. Ho er høysensitiv, og veldig vàr på hvordan andre er mot ho, noe et par på avd utnytter. Det ble tatt tak i med en gang, og det ble gjort tiltak etter et par episoder der de så gjentagelsen.
Ja sambo er sånn foreldre representant eller hva det heter og han skal på møte der om 2 dager, så han skal ta det opp da. Skulle ønske jeg hadde baller til å si mer når jeg er i en sånn situasjon! Jeg fikk bare ut at jeg syns han er voldsom og at det ikke var snilt og at det ikke er lenge siden han gjorde det samme med hun sist, det eneste svaret jeg fikk var "ja jeg så det" og det var fra hoved pedagogen på avdelingen! Hun satt litt med han før dette skjedde og han kastet ting veggimellom og er voldsom med absolutt alt, men de er ikke strenge med noe han gjør! Sist jenta mi ble slått sa sambo til dem at han ble forbanna Når han så det, og jeg har spurt dem om det er mye slåing der om dagen rett etter jeg så at 2 av guttene slo hverandre 3 ganger hver midt i ansiktet rett foran den ene ansatte, men hun var for opptatt av å skravle med en annen dame "ja det er ikke til å unngå når de er så små men vi stopper dem jo" svarte hun meg da! Datteren min blir heldigvis ikke fort redd men ista så jeg tydelig at hun ble det, og det gjorde forferdelig vondt å se! Det skal ikke være sånn!

Jeg ville krevd å fått et møte med ledelsen, ja. Det er ikke greit!! Og virker jo som det ikke akkurat var et engangstilfelle.
Nei jeg syns jeg ser nye tilfeller hver gang jeg er der, og aldri sett at de virkelig har blitt satt på plass. Det er jo ikke rart at de ikke skjønner at de ikke skal oppføre seg sånn!

Nei jeg syns jeg ser nye tilfeller hver gang jeg er der, og aldri sett at de virkelig har blitt satt på plass. Det er jo ikke rart at de ikke skjønner at de ikke skal oppføre seg sånn!
Høres ut som de ansatte trenger å få en skikkelig oppstrammer. Er jo ikke bra, hverken for de som slår eller de som blir slått, å se at det går videre helt uten konsekvenser. Stakkars jenta di. Hun skal ikke måtte være redd i barnehagen. :(

Uff, det hørtes ikke bra ut!! Jobber ikke i barnehage og har ingen råd. Men ville tatt en ordentlig prat med de om du ikke allerede har gjort det. Æsj, gruer meg til vi må sende barna våre i barnehage :(

Høres ut som de ansatte trenger å få en skikkelig oppstrammer. Er jo ikke bra, hverken for de som slår eller de som blir slått, å se at det går videre helt uten konsekvenser. Stakkars jenta di. Hun skal ikke måtte være redd i barnehagen. :(
Ja virkelig! Ting ser så fint og flott ut på papiret der, om hva de jobber med og tiltak, det pedagogiske og Gud vet hva. Men det hjelper jo ikke når det ikke blir utført.
Nei jeg får vondt av henne! Kjenner jeg ikke klarer å slappe av nå, men vet at hun blir lagt om en halvtimes tid og blir hentet etter det, så hun fikk bare ca 2 timer der idag. Men jeg håper det blir forandringer der etter sambo snakker med de. For det er jo ikke hver dag alltid jeg kommer til å ha mulighet til å gi henne så korte dager der akkuratt. Hvis ikke kommer jeg til å bytte bhg. Men syns det er litt synd også.

Uff, det hørtes ikke bra ut!! Jobber ikke i barnehage og har ingen råd. Men ville tatt en ordentlig prat med de om du ikke allerede har gjort det. Æsj, gruer meg til vi må sende barna våre i barnehage :(
Skjønner det godt, hun har bare gått der siden august og jeg gruet meg lenge før det og har ikke vent meg til det enda, og det hjelper ikke akkuratt når det blir sånn her. Du bor jo her du også, hvilken bhg har du tenkt til å bruke?:)

Ja virkelig! Ting ser så fint og flott ut på papiret der, om hva de jobber med og tiltak, det pedagogiske og Gud vet hva. Men det hjelper jo ikke når det ikke blir utført.
Nei jeg får vondt av henne! Kjenner jeg ikke klarer å slappe av nå, men vet at hun blir lagt om en halvtimes tid og blir hentet etter det, så hun fikk bare ca 2 timer der idag. Men jeg håper det blir forandringer der etter sambo snakker med de. For det er jo ikke hver dag alltid jeg kommer til å ha mulighet til å gi henne så korte dager der akkuratt. Hvis ikke kommer jeg til å bytte bhg. Men syns det er litt synd også.
Skjønner jeg veldig godt, og synes samboeren din skal fortelle dem det. Nå jobber jo ikke jeg i barnehage, men sånn skal det virkelig ikke være! Hverken foreldre eller barn skal føle seg utrygge på å ha barna der. Skal jo være en trygg, pedagogisk oppbevaringsplass, der barna skal utfolde seg og lære. Å lære at det er greit å slå, er ikke pedagogisk iallefall. :/
Spent på å høre hvordan samtalen går. De bør ta det til seg!

Det er ikke lett å forstå de Bhg ansatte..og det er vanskelig å se barnet sitt sann. Trist og kanskje redd. Det gjør vondt i mammahjertet, det er jo jobben vår som mamma å beskytte de små.
MEN det er viktig å vite at de aller fleste Bhg ansatte følger en prosedyre. Barnet du snakker om har trolig problemer. Sosiale vansker eller en diagnose. Der mine barn gikk før var det en gutt alle "snakket" om. Hvor dårlig oppdradd han var. Hvor lite Bhg gjorde. Hvor slem og stygg barnet var. Det ble sagt mye. Jeg og noen andre prøvde å si at kanskje ikke alt var som det skulle og at det barnet ikke hadde det så bra. At foreldrene måtte prøve å snakke om barnet på en annen måte, for et stempel er vanskelig å bli kvitt. Siste året i Bhg fikk barnet diagnose autist og Asberger. Manglende sosial kunnskap, manglende evne til å lære sosial kunnskap. Jeg er lærer og kan nok lettere tenke at det finnes kanskje noe bak en slik oppførsel. Jeg tipper der satt mange med dårlig samvittighet når mammaen til denne gutten stod forran 200 mennesker og fortalte om hverdagen hjemme, alt de hadde vært gjennom, hvordan de hadde kjempe med PPT for å få hjelp, og hvordan Bhg hadde hjulpet de godt og alt samarbeidet. Diagnose på barn under skolealder er svært vanskelig å få. De fleste får beskjed om at ikke alt er som det skal og at de må ta tiden til hjelp. Se om barnet vokser det av seg. Det er alvorlig grad for å få diagnose.
Her også var det vanskelig å se at Bhg gjorde noe. Men det er en grunn til det.
Jeg f.eks har ikke lov å skjelle ut / kjefte vilt på elever fremfor alle i klasse. Det er å krenke den eleven. Alle har rett til et godt miljø, selv de som sliter mye, selv de som gjør ting på pur faenskap. Da blir det å gi beskjed når ting skjer om at en har registrert det, og så tar en det opp på tomannshånd med det barnet det gjelder i første ledige stund. Foreldre og andre elever ser ikke at dette blir gjort. Men det er viktig at dere vet det! Om det ser ut som om de ansatte ikke gjør noe så trenger ikke det bety at det er sant. Trolig gjør de mye mer. Snakker med barnet, rapporterer til ledelsen, til installer og til foreldre, daglig og ukentlig. Det blir fulgt opp! Men det er personvern. Så andre har ikke krav på å vite eller å få se hva som blir gjort i detalj.
Mitt råd er snakk med Bhg. Ta kontakt nå med ped.leder. Fortell hva du ser og opplever. De skal kunne hjelpe ditt barn også. Spør om de sitter inn tiltak, om noe er gjort i forhold til det andre barnet. Kom gjerne med ideer til hvordan de kan ligge til rette for ditt eget barn. :) kanskje de kan følge ditt barn inn? Følge det til en trygg plass? Det finnes små enkle grep som kan hjelpe :) kanskje Bhg har noe ideer de vil diskutere med deg:)
En god mamma klem til deg! ❤️

Jobber ikke i barnehage men jeg er sjokkert! Hadde jeg aldri tolerert , hadde gitt klar beskjed til ledelsen i barnehagen for sånn skal det ikke være , stakkars liten ❤️

HERREGUD. Hormonelle meg begynte å gråte nå etter å ha lest hva du fortalte skjedde med jenta di! Det der er jo så IKKE greit, og helt uhørt at ikke de som jobber der gjør noe. Dette må du ta opp med ledelsen eller noe. Stakkar lita, er jo helt forsvarsløs. :(
Glad du SÅ det skjedde om ikke annet, så er du klar over det og kan gjøre noen grep. Tenk alle de som har sånne hverdager som foreldrene IKKE vet om :(

Har jobbet i bhg tidligere, og at de ikke reagerer er jo helt utrolig :o ta en prat med de, og om ikke de vil gjøre noe så gå til ledelsen, styrer i bhg må da gjøre noe og ta en møte med avdelingen. De får ofte ikke gjøre annet enn at de må følge med på det enkelte barnet HELE tiden, hadde selv et slik tilfelle, og bare det var noen voksne som viste litt forståelse og "sysselsatte" litt ekstra så gikk dette over. Dette er jo ting de som jobber der skal sette seg ned å finne ut hvordan de løser på personalmøtet og avdelingsmøter.

Skjønner det godt, hun har bare gått der siden august og jeg gruet meg lenge før det og har ikke vent meg til det enda, og det hjelper ikke akkuratt når det blir sånn her. Du bor jo her du også, hvilken bhg har du tenkt til å bruke?:)
Hvor gammel er hun? Siden hun begynte i august er hun kanskje lik alderen til William? Han blir 1,5 år i februar :) Jeg aner ikke hvilken barnehage vi skal velge. Tenkte sende rundt mail og besøke de. Hvilken går din i?

Jeg er en av dem som har et barn som har dyttet mye denne høsten. Han er to år og "på sitt verste" nå i følge alt jeg har lest om det.. Det skal sies at det ble en vanskelig situasjon for de tre 2-åringene da det kom seks nye 1-åringer på avdelingen i august, ingen oppmerksomhet og tid fra de tre ansatte, som da hadde to 1-åringer hver å ta seg av. Sønnen min taklet det dårlig.

Det er svært vanskelig for oss som foreldre å gjøre mye med det, da vi ikke er i situasjonene det oppstår. Det barnehagen gjorde for oss, var å prøve å utfordre han mer kognitivt (de tenkte at han kjedet seg) og la han være sammen med de store barna litt. I tillegg prøvde de å være i forkant av alle situasjoner der han kunne bli sjalu/lei seg for å ikke få oppmerksomhet. Vi snakket masse med barnehagen og snakket masse med han hjemme. Nå går det mye bedre. Dette fikk selvfølgelig ikke de andre foreldrene vite, og jeg tviler på at de la merke til tiltakene som var satt inn rundt vår sønn.

Utfordringen kan være at det blir svært mye negativt for den det gjelder. Hvis alt som skjer i barnehagen er kjefting, kommer jo ungen inn i et dårlig spor og det blir fort bare verre. Jeg er veldig glad for at barnehagen var obs på dette, slik at ikke situasjonen ble mer negativ enn den trengte å være for min sønn heller. Det er ikke lett for en 2-åring å forstå at de små/andre trenger mer oppmerksomhet enn han, etter å ha vært minst i barnehagen et år. Ofte er slik oppførsel et uttrykk for noe annet. Han hadde det veldig vanskelig, sov dårlig og var mer trist og lei hjemme. Stort behov for kos.

Nå har det heldigvis bedret seg, men vi jobber fortsatt mye med det hjemme (snakker om det, øver på andre måter å få oppmerksomhet på, øver på å finne på leker selv, osv). Vi håper det fortsetter med positiv utvikling nå etter jul.

Så, det er ikke sikkert at du ser det, men det kan hende de jobber med saken likevel....

Hvor gammel er hun? Siden hun begynte i august er hun kanskje lik alderen til William? Han blir 1,5 år i februar :) Jeg aner ikke hvilken barnehage vi skal velge. Tenkte sende rundt mail og besøke de. Hvilken går din i?
1 år og straks 8mnd:) hun går i Tjøme barnehage i sentrum, men de blir flyttet over til en stor ny Bhg som åpner i 2017 tror jeg det var:)

1 år og straks 8mnd:) hun går i Tjøme barnehage i sentrum, men de blir flyttet over til en stor ny Bhg som åpner i 2017 tror jeg det var:)
Da er de ganske like i alder :) Den barnehagen er vi å leker ute i noen helger, finner ikke noen lekeplass her. Åja, det skal bygges ny? Jeg får sette meg litt inn i dette snart. Plutselig er det 1.mars og siste frist!

Jobber ikke i bhg men med de minste på skolen. Desverre er det en del egling, slåing og plaging i begynnelsen på de og... Dette er som regel mangel på sprak og måter å utrykke seg på. Men at ingen tar tak i det er skremmende... Det er jo netopp når de er små at de skal lære det sosiale samspillet å utrykke seg på riktig måte, så her er det viktig å ta en prat med barnet som slår HVER eneste gang, forklare på en rolig måte at dette gjør vi ikke. Etterhvert vil de jo lære. Hadde virkelig tatt en prat med leder i barnehagen evt sendt en mail. Slik skal det ikke være.

Back
Topp