Dere som jobber i bhg (synge for maten)

*p!nk smile*

Forumet er livet
Synger dere for maten?? Hvilken sang synger dere??[:D]

Jeg har jobbet i bhg tidligere.. og blant annet så sang vi Kua mi, pulverheksa abelone, når skippern skal ha  se mat... de var ihvertfall gjengangere..

Gutter og jenter.. Sitter og venter.. Magen er sulten og halsen er tørst.. Nå skal vi spise.. Men først skal vi vise.. At vi kan synge verset vårt først! [:)]

ORIGINAL: Tessababy

Jeg har jobbet i bhg tidligere.. og blant annet så sang vi Kua mi, pulverheksa abelone, når skippern skal ha se mat... de var ihvertfall gjengangere..

Tekst?[:)]

Jeg har jobbet i bhg tidligere.. og blant annet så sang vi Kua mi, pulverheksa abelone, når skippern skal ha  se mat... de var ihvertfall gjengangere..

Det er de sangene det går i i barnehagen til gutta også. [:)]
Hvordan er forresten teksten til skippern igjen??

ORIGINAL: Rullepupp

Gutter og jenter.. Sitter og venter.. Magen er sulten og halsen er tørst.. Nå skal vi spise.. Men først skal vi vise.. At vi kan synge verset vårt først! [:)]

[:D]

Oftest "Gutter og jenter". Føler forresten alle har forskjellig ending på den.

ORIGINAL: *p!nk smile*

Jeg har jobbet i bhg tidligere.. og blant annet så sang vi Kua mi, pulverheksa abelone, når skippern skal ha se mat... de var ihvertfall gjengangere..

Tekst?[:)]

Pulverheksa abolelone, spiser uten takt og tone, zim zum zim zum. velbekomme omp omp omp...

Når skippern skal ha seg mat, tut tut, så tar han en boks spinat, tut tut, så går han i stua og danser med frua, når skippern skal ha seg mat, tut tut.

Det sto mat på bordet, skippern og ole brum går det i[8D]

Det sto mat på bordet[:)]
Vi prøvd å bytt te Kua mi her en dag men dæm bynt å skrik alle mann dær dæm satt klar me fingran for å trom på bordet te den vanlige sangen[8D]

Ååååååååååååååååååååådusåmetterlitenfuglvelsignvårmatoogguuud, aaamen!

Alltid, før.

Forhelseglededagligbrødvitakkerdegooogguuud,aamen.

Alltid, etterpå.

jobber på småbarn, så ikke så lange eller avanserte sanger. men "alle små" eller "alle store" og "kua mi" bruker vi.

ORIGINAL: Citerza

Huske vi sang: "O' du som metter liten fugl, velsign vår mat O' Gud.. " Da jeg gikk i barnehagen.. [:D]

Den sang vi og...

Ungene her synger skipper'n og det var mat på bordet.

Kua mi jeg takker deg
Det var mat på bordet da vi kom
Her kommer Ole Brum
Gutter og jenter
Jeg er en liten undulat

ORIGINAL: StinkiStini

Alltid, før.

Alltid, etterpå.

Nå er ikke jeg av typen som verken irriterer meg over eller lar meg plage av religiøse sanger i barnehage og på skole altså, så spør bare fordi jeg lurer: Er det lov til å synge religiøse bordvers i bhg? Eller jobber du i en privat, kristen barnehage kanskje?

ORIGINAL: Kari Nordmann

ORIGINAL: StinkiStini

Alltid, før.

Alltid, etterpå.

Nå er ikke jeg av typen som verken irriterer meg over eller lar meg plage av religiøse sanger i barnehage og på skole altså, så spør bare fordi jeg lurer: Er det lov til å synge religiøse bordvers i bhg? Eller jobber du i en privat, kristen barnehage kanskje?

Privat kristen barnehage ja![:)]

Ormen den lange
Krøp som en slange
Under ett gjerde
tok seg en pære
delte den i to ( eller på antall barn tilstede, og ta de på hodet mens man teller )
Værsågod

Back
Topp