dere som jobber i barnehage..

LilleLavendel

Forumet er livet
hva slags utdannelse/erfaring har dere??
jeg har kjempelyst til å jobbe i barnehage, veldig lyst på 50-60 prosent stilling der! jeg har tatt endel arbeids-og organisasjonspsykologi og er snart ferdig med bachelor i sosiologi. har altså ikke noe særlig som er veldig relevant for barnehagejobbing, men har en ok utdannelse.. har ikke erfaring fra barnehage, men har barn selv og ELSKER barn:) de er så herlige. har kjempelyst til å jobbe med noe som jeg føler er givende, sosialt og fylt med glede og masse betydning. men er det umulig for meg å få assistentjobb med min utdannelse?

Det viktigste for å jobbe i barnehage (bortsett fra det å være leder) er å være glad i barn, ønske barns beste og evnen til å kunne ta vare på barn - du får helt sikkert jobb i barnehage[:)]

Men er det lurt å ikke søke seg til samme barnehage som man har barn i? Eller hvordan er det med det? :) snupp har begynt i en barnehage med gangavstand for meg hjemmefra. den har to deler egentlig, så er ca 5 min å gå mellom dem. Kanskje jeg skulle søkt på den andre avdelingen? :) Å, fikk himla lyst på jobb der nå! Men tror egentlig ikke de trenger folk..hehe

ORIGINAL: Marion84

Et lite tips :

Sett deg opp på vikarliste i kommunen , du kommer til å ringes fort , alltid behov for vikarer i barnehager. Og en veldig bra måte å komme seg igjennom "nåløyet" for å få videre jobb. da vil de se hvor flink du er og hvor godt du går sammen med barna og da er det gjort [:)] 

Jeg gjorde dette etter permisjonen og har fått meg fast 60% stilling dette året [;)]

oi! herlig tips! tusen takk!:)

høres perfekt ut! men jeg har jo ikke lyst til å jobbe mer enn 50 prosent feks. er det mulig å si ifra om det, eller er det veldig negativt?hehe

Jeg har null utdanning innen barnehage og hadd heller ingen erfaring når jeg begynte å jobbe i barnehage! Fikk 1år i barnehage sammme dagen som jeg møtte opp! Så man er ikke avhengig av laaang utdanning eller noe[;)] LYKKE TIL!! Håper du får jobben du vil ha..[:)]

Hvis barnehagen trenger folk, vikar for eksempel, så er de glade for det de får. Bedre med en vikar som kan jobbe 50% enn ingenting :) Lurt å si på intervju og slikt at du er nysgjerrig på barns utvikling og slike ting..
Jeg går i lære som barne- og ungdomsarbeider og har vært i barnehage å jobbet i et år, der var det 3-4 assistenter uten noe form for utdanning. Men lurt slik som Marion84 sier, sett deg opp som vikar, så kommer du inn i systemet.

Jeg skal begynne å søke jobber til høsten nå, hvis jeg ikke får noe fast skal jeg også bare sette meg opp som ringevikar o.l for å komme inn i systemet. :) Har ikke lyst å jobbe med noe annet mens jeg venter på noe fast, da er jeg heller vikar :)

Lykke til med jobbsøking! :D Barna i barnehagen gir deg så mye! Gled deg!

Jeg kom på nå at jeg må skrive søknad, for jeg har en stilling jeg skal søke på :)

Det er alltid behov for vikarer i barnehager... Jeg begynte selv som ringevikar i forskjellige barnehager, å så fikk jeg fast vikariat etter 2 mnd! Det vikariatet varte i 2 år. Nå har jeg fast jobb [:)]
Alltid noen som skal ut i fødselspermisjon, eller noen som jobber redusert, å da trenger de vikarer!

Masse lykke til!! Du må uansett ha politiattest så det kan du likså godt bare få gjort[;)] Tar noen uker å få den , greit å være tidlig ute[:)]

Hmm..Jeg gikk ned til politistasjonen,ba om politiattest og fikk den med en gang..

ORIGINAL: Marion84

Jeg jobber i barnehage og er utdannet barn&ungdomsarbeider.
Du kan klart få jobb i barnehage med din utdannelse , litt lavere lønn vil du nok få en en fagarbeider. Men det viktigeste er at du er glad i barn & har plett fritt rulleblad [;)]

samme her:)

Back
Topp