Dere som ikke smører dere...

Jeg er veldig opptatt av å bli mest mulig brun;p Alltid vært sånn og blir heldigvis sjeldent brent og veldig fort brun. Smører meg selv med sololje med solfaktor 6-10 og faktor 15-20 i ansiktet.. Barna smøres med faktor 30;) Kunne igrunn ikke falle meg inn å ikke smøre på noenting.. Tenker at sololje med faktor er vel bedre enn ingenting? Eller?

Peppa gris skrev:

Lizz83 skrev:
Jeg var ikke nøye på det før og det angrer jeg på nå. Har fått skikkelig mange føflekker osv. + at vi var på kanariøyene en gang på sommeren og da hadde mamma bare kjøpt noe spansk solkrem der nede (som bare rant av i bassenget) og resultatet: En stykk syk meg som var rød som en kokt hummer. Hadde feber i en uke. Så jeg sjekker alltid testene for solkremer og kjøper alltid de jeg vet er bra for meg og datteren min.

Da må du ha vært uheldig med solkremen i spania.
De har mye bra solkrem.
Jeg har kjøpt masse solkrem der nede uten å bli brent. Mine barn ble ikke brent. Min mormor og morfar bor der halve året, og blir aldri brent. (men de er kanskje mere herda:P).

Ja, jeg var sikkert det! Det er sikkert 15år siden nå også.

Jeg smører meg ikke med mindre jeg skal være lenge ute i solen med lite klær på, noe som skjer ytterst sjelden.

Men dette med smøring burde jo være almennkunnskap? Alle vet jo at huden blir skadet av soling, men man velger vel selv om man vil se fresh ut eller se ut som en rosin om ti år.

Back
Topp