Dere som ikke smører dere...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Selv om dere blir brune med en gang eller ei, så er det greit med solkrem altså. Sånn rent kreftmessig...
Og heller rød enn hvit? Man får faktisk farge med solkrem også, det tar bare litt lengre tid...

Takk for omtanken! Jeg skal bli flinkere! =) Smører barna da, de tar jeg vare på!

Jeg er fullstendig klar over faren med kreft, for meg er det bare at jeg rett og slett glemmer det av. Jeg smører meg noen ganger, men da vet jeg at jeg kommer til å bruke mesteparten av dagen i sola. Jeg lar ikke være å smøre fordi jeg vil bli brun, for det blir jeg aldri uansett - rødt hår - dermed ingen flere fargeelementer i huden, men er alltid så mye annet som prioriteres. men jeg er veldig påpasselig med å smøre barna så de ikke blir brente.

Rødtoppen Hissig skrev:
Jeg er fullstendig klar over faren med kreft, for meg er det bare at jeg rett og slett glemmer det av. Jeg smører meg noen ganger, men da vet jeg at jeg kommer til å bruke mesteparten av dagen i sola. Jeg lar ikke være å smøre fordi jeg vil bli brun, for det blir jeg aldri uansett - rødt hår - dermed ingen flere fargeelementer i huden, men er alltid så mye annet som prioriteres. men jeg er veldig påpasselig med å smøre barna så de ikke blir brente.

Men om du er påpasselig med ungene, er det ikke bare å smøre seg selv samtidig, så er det gjort iallefall en gang om dagen (eller flere, kommer jo an på hvor ofte du smører ungene)?

Det fins jo solkremer med pigmentforsterkere også? Nivea har i alle fall en:)

Jeg er ganske flink til å smøre meg, har lite pigmenter i utgangspunktet, så jeg blir ikke så brun, uansett hvor rød jeg blir først, og pigmentene forsvinner flekkvis mer og mer pga genetisk sykdom, så jeg har et par rimelig digre flekker der jeg får store skiller uansett hvor brun jeg blir ellers..:P

*lykkeligst* skrev:

Rødtoppen Hissig skrev:

Men om du er påpasselig med ungene, er det ikke bare å smøre seg selv samtidig, så er det gjort iallefall en gang om dagen (eller flere, kommer jo an på hvor ofte du smører ungene)?

Smører som regel fjeset før jeg haster ut i solen.

Jeg smører meg flere ganger til dagen med solfaktor 50 men ALLIKAVEL blir eg rød som en tomat :/

Rødtoppen Hissig skrev:

*lykkeligst* skrev:

Rødtoppen Hissig skrev:

Smører som regel fjeset før jeg haster ut i solen.

Det er jo noe iallefall
Skjønner at det er raskt å glemme altså, har en mann som nesten kan glemme å kle på seg før han går ut døra, så det er kjent femonem det der med å glemme ting

Jeg smører meg, men med lav faktor.

Her inne virker jo det som om alle MÅ smøre seg med faktor 30 eller 50 for å unngå kreft, rosinhud og 3 grads forbrenning.......

Hvis dere leser på kreftforeningen sine sider så sier de at faktor 15 holder, og at faktor 30 ikke er dobbelt så bra som 15. Det er viktigere å smøre seg skikkelig og oftere.

Jeg smører meg sjeldent.. Gjør det om jeg vet jeg skal oppholde meg i sola..

Datteren min blir smørt.. med faktor 15 eller 20.. det holder i massehvis

Jeg smører meg bare hvis jeg vet jeg skal være en del i sola, eller rett og slett ligge i solsteika for å sole meg.

Er gyllen med mørkt hår og brune øyne, og blir aldri brent i Norge.
Jeg smører meg ikke for å gå en tur med bikkja eller drar rundt på ærend liksom, men smører meg jo på jobb (jobber i barnehage), på stranda, lange dager ute osv.

Jeg er faktisk så og si aldri i direkte sollys. Jeg er en av de som ikke orker å sole meg, da føler jeg at jeg koker bort. Så kanskje 10 minutter ute, så inn igjen. Om jeg så skulle ligget å steke, eller drar til syden smøres det med høyere faktor. 
Men ja, jeg burde bli flinkere. Jeg er oppvokst med at man SKAL ha farge sommerstid, og når man ikke er så veldig glad i å være i sola så er faktisk rød også en farge.

For å være helt ærlig, så har jeg knapt hatt råd til å kjøpe til guttungen. Og nei, jeg smører meg ikke inne med faktor 20. Jeg har noen sprayer ett eller annet sted, men det har egentlig ingen hast. Jeg holder meg mest på forsiden av huset og det er på baksiden solen er.

nussnøff skrev:

Her inne virker jo det som om alle MÅ smøre seg med faktor 30 eller 50 for å unngå kreft, rosinhud og 3 grads forbrenning.......

Hvis dere leser på kreftforeningen sine sider så sier de at faktor 15 holder, og at faktor 30 ikke er dobbelt så bra som 15. Det er viktigere å smøre seg skikkelig og oftere.

WORD!!!!

Jeg er nazi på smøring, men vi bruker MAX faktor 20.
Bruker egentlig bare 15 på både meg og barna, smører heller oftere. Men igår måtte jeg kjøpe en i 20, for må finne en som mellomste ikke får soleksem av.
Han brukte piz buin allergy, og den er kjent for å være god mot soleksem. Brukte den ifjor uten problemer. Men ser ut som jeg må igjennom hele regla igjen....:/

Ei jeg pratet med, er ofte på helsereiser med sønnen sin pga eksem. De smører med MAX 15 i syden og, for smører du med høyere faktor kapsler du inn eksemen, og man blir verre.

klær beskytter like godt som solkrem og klær og skygge er anbefalt framfor krem. Jeg er mye i sola og da smører jeg meg. men ikke i skyggen og ikke på hud som er under klær.

Jeg var ikke nøye på det før og det angrer jeg på nå. Har fått skikkelig mange føflekker osv. + at vi var på kanariøyene en gang på sommeren og da hadde mamma bare kjøpt noe spansk solkrem der nede (som bare rant av i bassenget) og resultatet: En stykk syk meg som var rød som en kokt hummer. Hadde feber i en uke. Så jeg sjekker alltid testene for solkremer og kjøper alltid de jeg vet er bra for meg og datteren min.

Er blitt flinkare dei siste åra og smører meg ivertfall ein gang om dagen, men er sjelden eg har vore særlig solbrent heldigvis. Men den brunfargen du får når du bruker solkrem er jo som regel mykje meir holdbar enn den som du får uten, så då er da verdt at da tar litt lenger tid ;-)

Lizz83 skrev:
Jeg var ikke nøye på det før og det angrer jeg på nå. Har fått skikkelig mange føflekker osv. + at vi var på kanariøyene en gang på sommeren og da hadde mamma bare kjøpt noe spansk solkrem der nede (som bare rant av i bassenget) og resultatet: En stykk syk meg som var rød som en kokt hummer. Hadde feber i en uke. Så jeg sjekker alltid testene for solkremer og kjøper alltid de jeg vet er bra for meg og datteren min.

Da må du ha vært uheldig med solkremen i spania.
De har mye bra solkrem.
Jeg har kjøpt masse solkrem der nede uten å bli brent. Mine barn ble ikke brent. Min mormor og morfar bor der halve året, og blir aldri brent. (men de er kanskje mere herda:P).

nussnøff skrev:

enig med deg!

Back
Topp