Dere som ikke er sammen med BF

Pannekaka

Elsker forumet
men har et greit forhold, en stabil samværsordning og ikke bor langt fra hverandre. Når ser dere for dere 50% - hvis det er mulighet for det da :-)

Begynner med annenhver helg når han er 2 år og så blir det 50% når vi merker at det går greit :)

Barnefar og jeg bor ca 30 min unna hverandre og vi hadde annenhver helg fra 2006-2011 og i 2011 var guttungen 7,5 år først da startet vi med annenhver uke..

Jeg hadde aldri gått med på 50/50 da jeg er totaltmotstander av løsningen. 

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Kan du tenke deg selv hvordan det er å bo på to plasser - en uke av gangen?

Dollface skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Er det bedre å kun møte pappa/mamma 2 dager hver 14 dag om det er en unge som er veldig knyttet til en av oss..?

hadde jeg og gubben gått fra hverandre hadde det ikke vært noen andre alternativer for han hadde ikke klart seg uten ungene så lenge og heller ikke jeg..mine er ekstremt pappa unger så hadde endt med at jeg så de 2 dager annenhver uke..alt for lite!! 

Rebecca85 skrev:

Dollface skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Er det bedre å kun møte pappa/mamma 2 dager hver 14 dag om det er en unge som er veldig knyttet til en av oss..?

hadde jeg og gubben gått fra hverandre hadde det ikke vært noen andre alternativer for han hadde ikke klart seg uten ungene så lenge og heller ikke jeg..mine er ekstremt pappa unger så hadde endt med at jeg så de 2 dager annenhver uke..alt for lite!! 

går fint ann å møte pappa/mamma oftere selv om man sover i sin egen seng. hvis ikke foreldrene klarer å samarbeide for å få til det så er det ikke godt nok samarbeid for 50/50 heller. på en annen side så er det ekstremt lenge med en hel uke for små barn å ikke se den ene forelderen selv om de ser begge like mye. hyppigere intervaller er heller å anbefale.

jeg dævva iallefall ikke av å bare se pappa annahver helg og en kveld i uka...
det som derimot har satt sine spor, er den jævla pakkinga... jeg hater å pakke..

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Fordi i mine øyne er det og kaste ett barn frem og tilbake mellom to hjem uten å gi de ett stabilt tillholdsted. De må leve livet i en bagg med noen ting her og noen ting der.
At de har egene klær og ting hos hver av foreldrene er ikke noe argument. Om de vil ha noe fra den ene den uka de er hos den andre må de enten pakke det ned eller hente det, det blir å leve livet i en bagg.
Barn skal ha et hjem, et rom og et hus,  ikke to. Barn skal ha stabilitet og faste rutiner, det vil ikke gå med to hjem på den måten.
Ja, det får like mye tid med begge foreldrene, men på bekosting av barnets behov for stabilitet.
I mine øyne grenser det til omsorgsvikt.

vi hadde i utgangspunktet tenkt at vi skulle ha det sånn når minste begynner på skolen. om 3 år, men sånn som det er per dags dato er ikke dette mulig. bor 30-40 min kjøring fra hverandre og far har arbeidstid fra 7-15 5 min fra sin bolig. men kansje ting er forandret til den tid:)

Rekekreke skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Fordi i mine øyne er det og kaste ett barn frem og tilbake mellom to hjem uten å gi de ett stabilt tillholdsted. De må leve livet i en bagg med noen ting her og noen ting der.
At de har egene klær og ting hos hver av foreldrene er ikke noe argument. Om de vil ha noe fra den ene den uka de er hos den andre må de enten pakke det ned eller hente det, det blir å leve livet i en bagg.
Barn skal ha et hjem, et rom og et hus,  ikke to. Barn skal ha stabilitet og faste rutiner, det vil ikke gå med to hjem på den måten.
Ja, det får like mye tid med begge foreldrene, men på bekosting av barnets behov for stabilitet.

Bra svar, med gode argumenter. Men den siste setningen var vel drøy synes jeg.

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Det er jo presisert at det er hennes personlige mening ;) Og den må man få ha og få ytre..

Jeg og bf bor 4 min å gå fra hverandre.

Vi har to barn som vi har hatt 50/50 for hele tida. Da vi startet var de 1 år og 6 år. Nå er de snart 3 og 8 år.

Det funker kjempefint :)

Samme vennekrets, nærområde. Størstemann er innom den han ikke "er hos" når det passer han. Bare positive erfaringer med det. Vi er begge foreldre på kamper, foreldremøter, klasseavslutninger, sosiale ting i barnehagen osv.

Dollface skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Tjukkebollen skrev:

Rekekreke skrev:

Fordi?

Det er jo presisert at det er hennes personlige mening ;) Og den må man få ha og få ytre..

Jeg kan lese, og vet at det er hennes mening. Og like fullt som hun sier sine meninger sier jeg mine.

Jegogde2guttamine skrev:
Veldig "interessant" at folk som ikke har prøvd ordingen har så sterke meninger om saken....

Jeg er skilsmissebarn. Har jeg lov å si noe da?

Back
Topp