dere som ikke bor med BF

Bruker817kos

Forelsket i forumet
hvis dere f.eks mottar 5000kr ca i barnebidrag (For 2) og han bare har dem annenhver helg. forventer dere da at han skal kjøpe masse klær til dem hver gang de vokser ut av sine slik at dere slipper å sende med?

ORIGINAL: Lissyjane

FEM TUSEN? For èn unge? Nei da hadde jeg ikke forventet noe. Da hadde jeg kjøpt det selv. Jeg hadde spurt om han ville ha noen klær hos seg,sånn at det ikke ble så mye frem og tilbake.

skreiv 2 nå, så at jeg hadde glemt det. 2 skoleunger

for å være ærlig så syntes jeg det blir feil at vi skal kjøpe inn klær nesten hver mnd, vi betaler bb på 5000i mnd,(så mottar ho jo barnetrygd for 2) vi har selv hus og billån + ei litta ei + en haug med faste utgifter. da er vi så og si blakke. jeg kan ikke jobbe,så ikke mye jeg får inn i mnd

ORIGINAL: Dalarama

nei... 5000kr ? for 2? nei, da hadde jeg ikke forventa at han skulle kjøpt noe...

du får barnebidrag og... er du alene får du for 3 barn. så du har evt over 8000kr
å bruke kunn på barna i mnd, klær mat osv...

bare så det er sagt så gjelder det stebarna mine[;)] jeg hadde selvfølgelig sendt med hvis jeg hadde fått så mye. vi skal ha unga i jula, UTEN skift[&:] så her må det nok handles, for hun har plutselig sluttet å sende med...

her sender jeg med bag....men over jul nå så er planen at han skal ha skift til 4-5dager liggende der - altså jeg krever ikke at han skal handle alt nytt, men at han skal få noe av d vi har nå og så fyller vi begge på. Penklær og uteklær sender vi med...

ORIGINAL: prematurmor2010

for å være ærlig så syntes jeg det blir feil at vi skal kjøpe inn klær nesten hver mnd, vi betaler bb på 5000i mnd,(så mottar ho jo barnetrygd for 2) vi har selv hus og billån + ei litta ei + en haug med faste utgifter. da er vi så og si blakke. jeg kan ikke jobbe,så ikke mye jeg får inn i mnd

Vokser de så fort? Hvor gamle er de da? Selvfølgelig kan det ikke kreves at du skal kjøpe in klær nesten hver måned[:)]

6 og 8. de vokste sykt fort.f.eks når de var på sommer ferie og vi ikke så dem på 1mnd var de blitt laaange syns vi. hun sier hun kjøper veldig ofte klær. når vi hadde sendte hun alltid med. når vi sa vi ikke kjøpte inn mer klær her, sluttet hun

Jeg får 1300 i bidrag og han har Adrian annenhver torsdag til mandag morgen og annenhver onsdag til torsdag.
Eneste han må ha hos seg er truser og labber, resten sender jeg med han og yttertøy tar han med seg fra barnehagen.

Her får jeg 1500 kr for 1... og han har ikke noe tøy hos seg bortsett fra truseskift.. som jeg har kjøpt

Jeg sender med tøy.. og får alt tilbake igjen når han leverer henne..

hun er 4år. vi sender med klær.. forventer ikke at faren skal ha skifteklær der i det hele tatt... men han har utedress og litt sånn.. jeg får 1500kr i bidrag.

jeg forventer at faren har noen truser og sokker + et skift eller 2 ja, om de skal på hyttetur eller at hun skal være der over lenger tid som ferier ol så spør jeg om jeg skal sende med noe ekstra. Her er klærne litt overalt så han har klær jeg har kjøpt og omvent, sender som regel med penklær om de skal noe og, men kjøper ikke nytt pga de skal noe (hadde nok gjort det om han hadde spurt da).

Når eldste frøkna her var lita og var hos pappan sin så sendte jeg med klær, men han hadde også noe hos seg.

Sender med alt fra gang til gang slik at det blir brukt. Ingen vits at det ligger klær hos pappaen som blir brukt kun annenhver helg, til det vokser Nicholas altfor fort gitt.

Sender med hver gang, han betaler forsåvidt under halvparten av det i bidrag... Og det er to skoleunger. 

Han står for det han trenger når han er der. fordi barnebidraget blir redusert etter hvor mye far har samvær[;)]

han gir 2500 for en unge på 3 år. det er litt over veilederen - frivillig gir han litt mer fordi jeg er så flink til å spare til han.

Mottar 2200 kr/mnd., og sender med alle kle til samvær (han har guten ca. 2-4 dagar i mnd.). Veit han har har litt skift der hos seg + det meste er vaska når han kjem tilbake. Så byr ikkje på spesielle problem her [:)] Einaste er utekle som kan vere litt vanskelig, må sende med så mykje for å ta høgde for allslags veir/aktivitetar..og det tar jo litt plass i bag`n. Men slikt er jo dyrt, så kan liksom ikkje forvente at han skal ha så masse sånt hos seg...

FEM TUSEN? For èn unge? Nei da hadde jeg ikke forventet noe. Da hadde jeg kjøpt det selv. Jeg hadde spurt om han ville ha noen klær hos seg,sånn at det ikke ble så mye frem og tilbake.

Enig, men her som jeg får knappe 900kr per barn så har jeg sagt at han får kjøpe sitt eget å ha hos seg. Jeg fikser vintersko og større, dyre ting, som han får låne med til ungene, men ellers holder han alt av undertøy, strømpebukser, t-shorter, gensre og bukser selv.... ((Ikke trenger jeg å få tilbake såkalt nyvasket tøy som stinker røyk heller..., så det er godt han klarer å holde tøyet selv))

Sender med hver gang! Vi har 50/50 foreløpelig! Men jeg har sett hvordan han kler barna om jeg ikke sender med, såå jeg sender med, uansett!

min mann har 2 barn med to forskjellige, den største fikk aldri med seg klær fra mora og vi måtte kjøpe klær til han som han kunne ha på under samvær. Datteren hans hadde med seg klær, men vi supplerte litt hos henne på lik linje som med gutten. Begge mødrene hadde 2500,- hver i barnebidrag. Det var et EVIG styr for det tikket inn meldinger med bestilling på hvilket tøy vi skulle kjøpe osv fra moren til sønnen.... Syns det er viktig å nevne oppi alt dette at dette "kles-styret" gikk utover ungene, tror det er viktig at fokuset på samvær handler om klær men kvaliteten på tiden mellom foreldre og barn[:)] Er helt sikker på at barna setter pris på å få med seg klær fra mamman og at pappan innimellom kjøper noe tøy som kan brukes begge steder [:D]

ORIGINAL: Mrs Lutz

Han står for det han trenger når han er der. fordi barnebidraget blir redusert etter hvor mye far har samvær[;)]

han gir 2500 for en unge på 3 år. det er litt over veilederen - frivillig gir han litt mer fordi jeg er så flink til å spare til han.

for samværet ja! ikke for klær...

ORIGINAL: prematurmor2010

ORIGINAL: Mrs Lutz

for samværet ja! ikke for klær...
men hvis vi hadde hatt 50/50 da, skal jeg stå for alle klær og utstyr barnet trenger?
hver forelder skal sørge for å ha det barnet trenger når det er hos seg.

Back
Topp