Dere som ikke ammer

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Jeg kan ikke amme. Babyen min er 3 døgn gammel idag og melka har kommet, jeg måtte håndmelke det verste trykket, men hva annet kan jeg gjøre? Har bundet opp puppene med stram BH og tskjorte inni :p for å gjøre det strammere. Har ikke skjerf. Hvor lang tid tar det før melka burde forsvinne igjen? Har endel, renner når jeg tar av meg strammingen..

Den verste sprengen ga seg etter et par dager tror jeg. Etter det har det gått gradvis nedover, og nå er de blitt ganske små. Men lekker så fort jeg tar av bh fortsatt. Håper den snart blir helt borte, så trenger jeg ikke gå å tenke på at jeg sikkert burde gjort mer.

Den verste sprengen ga seg etter et par dager tror jeg. Etter det har det gått gradvis nedover, og nå er de blitt ganske små. Men lekker så fort jeg tar av bh fortsatt. Håper den snart blir helt borte, så trenger jeg ikke gå å tenke på at jeg sikkert burde gjort mer.
Det er bra, håper det forsvinner snart her og. Hadde melk i lange tider etter ammeslutt sist, men er jo noe annet med melkespreng :o

Det er bra, håper det forsvinner snart her og. Hadde melk i lange tider etter ammeslutt sist, men er jo noe annet med melkespreng :o
Sist syns jeg det ble heelt borte ganske fort, ikke noen dråper en gang etter et par uker eller noe:) så håper på det nå og. Melkespreng er grusomt ja:o sov med pute under armen de verste nettene nå, var så vondt:o

Sist syns jeg det ble heelt borte ganske fort, ikke noen dråper en gang etter et par uker eller noe:) så håper på det nå og. Melkespreng er grusomt ja:eek: sov med pute under armen de verste nettene nå, var så vondt:eek:
Huff. Jeg tok meg en 2-timers dupp istadda babyen sov, samboeren passet, og jeg lå i en rar stilling pga puppevondt. Så nå er hele kroppen gåen :p Men ja.. Vi får håpe melka er borte snart. Litt trist, men sånn er det bare.

Fikk du ikke tabeletter på sykehuset for å stoppe melka? siden det var ganske klart at amming ikke var et alternativ.

Huff. Jeg tok meg en 2-timers dupp istadda babyen sov, samboeren passet, og jeg lå i en rar stilling pga puppevondt. Så nå er hele kroppen gåen :p Men ja.. Vi får håpe melka er borte snart. Litt trist, men sånn er det bare.
Hehe ja de pappa altså:P jeg nyyyyter å kunne ligge på magen nå:D hehe. Ja det er trist men:( men du har jo ikke noe annet valg, så du trenger iallfall ikke ha det på "samvittigheten" at du ikke ammer:)

Fikk du ikke tabeletter på sykehuset for å stoppe melka? siden det var ganske klart at amming ikke var et alternativ.
Fikk slike tbl da jeg skulle gi meg sist jeg, og fytti grisen så dårlig jeg ble av de:o så tok vel en kvart tbl og aldri igjen:P

Hehe ja de pappa altså:p jeg nyyyyter å kunne ligge på magen nå:D hehe. Ja det er trist men:( men du har jo ikke noe annet valg, så du trenger iallfall ikke ha det på "samvittigheten" at du ikke ammer:)
Neida, går fint :) Kjekt at pappaen kan mate og :)

Mente puppa:p ja det er jo kjempekjekt at andre kan hjelpe til:) jeg prøver å finne alle de positive sidene ved det så jeg ikke graver meg ned i det at jeg ikke ammer mer:p
Det er bra :) Ja, kjente på det i natt at det er så praktisk med amming :p Når snuppa skulle ha mat hver time og en av oss måtte gå ut på kjøkkenet og lage mat :p Jeg mater mest, men pappaen får hjelpe til ja.

Jaja, sitter her med melkesprengen jeg da :hilarious: På sykehuset snakket de om nettingtruse rundt, men det strammet jo ikke i det heletatt. Spørs om jeg ikke må kjøpe et skjerf allikevel..

Det er bra :) Ja, kjente på det i natt at det er så praktisk med amming :p Når snuppa skulle ha mat hver time og en av oss måtte gå ut på kjøkkenet og lage mat :p Jeg mater mest, men pappaen får hjelpe til ja.

Jaja, sitter her med melkesprengen jeg da :hilarious: På sykehuset snakket de om nettingtruse rundt, men det strammet jo ikke i det heletatt. Spørs om jeg ikke må kjøpe et skjerf allikevel..
Ja da skjønner jeg. Men vil hun ikke ha mer når hun først spiser? For isåfall kanskje det går litt lengre tid imellom. Blir jo veldig mange flasker å vaske også:o hehe.
Ja sist på sykehuset fikk jeg nettingtruse rundt der med masse bomull/vatt inni, men da skulle jeg jo amme så det skulle heller lindre. Ta hva du har? En genser og knyt rundt?:)

Ja da skjønner jeg. Men vil hun ikke ha mer når hun først spiser? For isåfall kanskje det går litt lengre tid imellom. Blir jo veldig mange flasker å vaske også:eek: hehe.
Ja sist på sykehuset fikk jeg nettingtruse rundt der med masse bomull/vatt inni, men da skulle jeg jo amme så det skulle heller lindre. Ta hva du har? En genser og knyt rundt?:)
Joda, var økning i natt :) og litt magevondt stakkars. Har spist 40 ml hver 3-4.t idag. Har tatt en litt stram bh uten spiler og stappa en tskjorte inni for å gjøre den strammere :p

Ja, tenkte å kjøpe en ved første anledning :) litt vanskelig å vite str da.
Ja det er ikke så greit. Hadde fra før av jeg, som jeg fikk pressa på meg:P men hvordan er det når du ikke tømmer? For jeg fikk jo brystbetennelse selv om hun tok puppen liksom. Fordi hun ikke tømte.

Ja det er ikke så greit. Hadde fra før av jeg, som jeg fikk pressa på meg:p men hvordan er det når du ikke tømmer? For jeg fikk jo brystbetennelse selv om hun tok puppen liksom. Fordi hun ikke tømte.
Jeg vet ikke, det er litt varmt og veeldig hardt. Tenkte å ta en varm dusj etterpå. Men fikk beskjed av jordmor om å kun lette trykket såvidt.

Ja det er ikke så greit. Hadde fra før av jeg, som jeg fikk pressa på meg:p men hvordan er det når du ikke tømmer? For jeg fikk jo brystbetennelse selv om hun tok puppen liksom. Fordi hun ikke tømte.
Jeg vet ikke, det er litt varmt og veeldig hardt. Tenkte å ta en varm dusj etterpå. Men fikk beskjed av jordmor om å kun lette trykket såvidt.

Ja en øker jo produksjonen om man tømmer så:) en varm dusj og evt varme omslag kan lindre litt:) jeg la en varm rispose over også, det føltes godt:)

Back
Topp