Dere som ikke ammer

Bkno2160072

Betatt av forumet
Hva gjør dere med brystsprengen når melka kom?
Tror jeg er iferd med å få betennelse.
Jeg har ikke ammet hu i det hele tatt. Hu får flaske.

Håndmelke bort det verste, så blir det vell mindre etterhvert. Evt få tak i sånne tabletter som stopper melkeproduksjonen

Er det også noe? Hvorfor vil man det? Om jeg kan spørre... Jeg er ikke noe sånn amme fanatiker altså... Vet at det er mange som av forskjellige årsaker rett og slett ikke kan amme. Men hvis man bare velger å ikke amme?

Du burde kanskje ikke ta ut melken, det stimulerer vel bare til merproduksjon? Spør ammehjelpen, helsesøster eller jordmor. Kanskje du bare må tåle det? Aner ikke. :/

Er det også noe? Hvorfor vil man det? Om jeg kan spørre... Jeg er ikke noe sånn amme fanatiker altså... Vet at det er mange som av forskjellige årsaker rett og slett ikke kan amme. Men hvis man bare velger å ikke amme?

Kanskje medisiner gjør amming umulig? Det er et ganske personlig spørsmål du stiller ;)

Etter dødfødsel i uke 22 fikk jeg masse melk om ble fryktelig sprengt. Måtte håndmelke litt for å få ut det værste og lette på trykket. Men jeg måtte på tabletter som hemmer melkeproduksjon. Tips er også å gå med noe stramt rundt. Jeg brukte skjerf og kompresjonsbandasje.

Mulig melkeprotein allergi og må vite hvor mye hun får i seg til hvert måltid. Så istedenfor å bruke 22 timer i døgnet på Pumping og mating får hun neocate istede.
Akkurat som storesøster :)

Jeg får ikke amme pga medisinene jeg går på, så etter at jeg hadde født ga de meg noen tabletter for å stoppe melkeproduksjonen.
De mente at det var gammeldags på Ahus. Og at jeg burde gå med stram sports bh og tømme litt ved spreng.
Men bare litt. Har fått klumper under armen pga blokkerte melkeganger.
Blir lege i morgen :(

De mente at det var gammeldags på Ahus. Og at jeg burde gå med stram sports bh og tømme litt ved spreng.
Men bare litt. Har fått klumper under armen pga blokkerte melkeganger.
Blir lege i morgen :(
Det var da dårlig gjort synes jeg. Håper legen din kan hjelpe deg da. :)

Back
Topp