Dere som ikke ammer... Hvor mye NAN?

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Jeg synes fremdeles dette med matrutiner vanskelig. Hvor mye og hvor ofte får deres barn Nan?
Og hva spiser de ved siden av?
 
Akkurat nå som han holder på med tenner så nekter han noe annet enn flakse. Å da tar han 210 Ml vann og 7 måleskjeer ved hvert måltid.

Vanligvis er det flaske på morningen.
Grøt til lunsj med vann på tutekopp
Til middag dår han hjemmelaget baby mat med vann ved siden av. Til kvelds grøt og før han skal sove ei flaske melk.

Trenger han ett mellommåltid blir det litt fruktmos.
 
Akkurat nå som han holder på med tenner så nekter han noe annet enn flakse. Å da tar han 210 Ml vann og 7 måleskjeer ved hvert måltid.

Vanligvis er det flaske på morningen.
Grøt til lunsj med vann på tutekopp
Til middag dår han hjemmelaget baby mat med vann ved siden av. Til kvelds grøt og før han skal sove ei flaske melk.

Trenger han ett mellommåltid blir det litt fruktmos.
Barnet vårt våkner så tidlig... Gjerne 5-6 tiden... Hun får da flaske ca 150-180ml.

Ca kl 9 ( etter første dupp) får hun grøt og vann.

Ca 11-12 tiden er det lunsj. Får da litt grøt/ evt brødskive og fruktmos. Så har hun behov for mer melk før hun tar formiddagshvilen... Selvom jeg har tilbydd henne nok mat til at jeg vet hun er mett...

Ca14-15 tiden er det middag og vann. Evt en liten flaske (120-150 ml)mme før en lur hvis hun sov lite på formiddagshvilen( 30 min)

Ca 17-18 er det grøt og vann.

Ca18-18.30 er det 210 ml med Mme.

Ofte våkner hun kl 23-00 for å ha ny flaske mme. Og igjen kl 3-4 tiden... Føler det blir mye... :(
 
Barnet vårt våkner så tidlig... Gjerne 5-6 tiden... Hun får da flaske ca 150-180ml.

Ca kl 9 ( etter første dupp) får hun grøt og vann.

Ca 11-12 tiden er det lunsj. Får da litt grøt/ evt brødskive og fruktmos. Så har hun behov for mer melk før hun tar formiddagshvilen... Selvom jeg har tilbydd henne nok mat til at jeg vet hun er mett...

Ca14-15 tiden er det middag og vann. Evt en liten flaske (120-150 ml)mme før en lur hvis hun sov lite på formiddagshvilen( 30 min)

Ca 17-18 er det grøt og vann.

Ca18-18.30 er det 210 ml med Mme.

Ofte våkner hun kl 23-00 for å ha ny flaske mme. Og igjen kl 3-4 tiden... Føler det blir mye... :(

Her får min akkurat det samme. Bare kun 150 ml før legging og ikke noe før siste lur på ettermiddagen. Han sover hele natten. Våkner gjerne i 4 tiden men sovner igjen uten mat. De skal jo i utgangspunktet klare seg uten mat om natten nå.. Ofte våkner de av bare vane. Våkner 5-6 tiden også her, har pleid å gidd han melk da, men etter at svigermor passet i helgen sover han videre i sengen vår helt til 8 uten mat, (hun gadd ikke stå opp å lage melk og han laget ikke spetakkel av det) så vil tro det er mye brel og vane ute å går. Jeg har for eksempel bare gidd mat i 5-6 tiden (for kem er vel våken til å orke å ta en eventuell kamp så tidlig på morgenen :p)
helsesøster sa til meg på 8 mnd kontrollen at de ikkje bør ha mer enn 5 dl melk i døgnet nå når de er blitt så store.
 
Når hun våknet ca 23.30 i natt fikk hun kun vann.. Men kl 3 ville hun ikke sove igjen før hun fikk litt melk. Sov da til 6. Så da klarte vi å begrense et melkemåltid iallefall.
 
Ca klokkeslett:
9: grøt
12: 150ml nan og litt brødskive, evt fruktmos eller banan.
15: middag
18: grøt og 150ml nan. Drikker vel ca 75.
24: av og til150ml nan, av og til våkner hun ikke.
04. 150 ml nan
07. 150 ml nan
 
Ca klokkeslett:
9: grøt
12: 150ml nan og litt brødskive, evt fruktmos eller banan.
15: middag
18: grøt og 150ml nan. Drikker vel ca 75.
24: av og til150ml nan, av og til våkner hun ikke.
04. 150 ml nan
07. 150 ml nan
Veldig tungt med denne nattmatingen altså. Gleder meg til hun slutter å våkne til mat på natten. Det vil hjelpe mye på søvnen.
 
Her vil ikke bebis ha melk. Så enkelt... Blander mme i grøten til morgen og kvelds, men nå virker han grøtlei. Spiser seks - syv skjeer og så snurper han igjen munnen og bare "hmrrrpf...":).
Han elsker avokado, banan og brødbiter med leverpostei på. Dypper også brødbiter i jordbær/banansmootie (som han digger), det er en favoritt. Han drikker mye vann fra avent sin tutekopp, ca 3 i døgnet. Eple i silikonsmokk er også en favoritt! Middagsglass går også ned, men han blir fort lei og må ha noen "hviledager".
 
Back
Topp