Dere som hekler

MorMonsen

Forelsket i forumet
Prøver meg på disse bestemorrutene, men sliter litt. Når jeg har hekla den første "runden" og skal feste tråden får jeg det tydeligvis ikke til. Det bare rakner opp igjen, så tråden er tydeligvis ikke festa, selv om jeg følger filmen etter beste evne.

Noen som kan tenke seg hva jeg gjør feil?

Hehe, måtte prøve MANGE ganger før jeg kom så "langt". De første 10 gangene når hun sa "da har du en running" skjønte jeg at vi ikke var helt samstemte da jeg så ned på trådremsa mi som hverken var en running eller noe som helst...

ORIGINAL: Testomania

Aaaaner ikke...

Menj eg kommer ikke så langt en gang jeg. Klarer bare runningen og 3 luftmasker, og når jeg skal tre inn og ut av hullet, DA ramler jeg av lasset[8|]

Da hekter du tråden over nåla, stikker nåla gjennom ringen, henter tråden (nå har du tre løkker på nåla), og går ut igjen. Så henter du tråden for tredje gang, og drar gjennom alle tre løkkene. Gjenta. Og så hekler du to luftmasker, før du lager tre nye staver.

ORIGINAL: Påskeegg og Julekula

Prøver meg på disse bestemorrutene, men sliter litt. Når jeg har hekla den første "runden" og skal feste tråden får jeg det tydeligvis ikke til. Det bare rakner opp igjen, så tråden er tydeligvis ikke festa, selv om jeg følger filmen etter beste evne.

Noen som kan tenke seg hva jeg gjør feil?

Da høres det ikke som om du drar tråden gjennom alle maskene. Når du har laget siste stav, lager du en luftmaske. Så klipper du tråden, og så drar du den gjennom.

Back
Topp