Dere som hekler tepper

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Skulle gjerne hatt oppskrift på en fin kant rundt teppet jeg.

Teppet er ganske enkelt med kun staver frem og tilbake så skal gjerne ha en kant som gjør litt av seg.

Helst med bilde

Jeg har heklet dette:

003

004

006

Hvis du likte kanten, kan jeg skrive hvordan man gjør det:)

Ja,takk, kanten var kjempefin.
Skulle gjerne hatt en som var enda litt større, men om jeg ikke bruker den til dette teppet, er den brilliant til ett annet teppe jeg har halvveis ferdig her

Så hvis ikke det er for mye jobb så sier jeg takk takk .

Prøv deg på youtube, søk på crochet edges eller crochet boarder. Da får du masse å velge i samt se det steg for steg.

Labambie skrev:
Prøv deg på youtube, søk på crochet edges eller crochet boarder. Da får du masse å velge i samt se det steg for steg.

Herregud jeg som har brukt youtube til så mye hekling, så klarte jeg ikke å komme på det nå. *klaskerpanne*

Takk =)

~Mummimamma~ skrev:
Skulle gjerne hatt en som var enda litt større, men om jeg ikke bruker den til dette teppet, er den brilliant til ett annet teppe jeg har halvveis ferdig her

Om du  vil ha større kant, er det bare å ta flere staver pr gruppe.
Men på dette teppet har jeg heklet 1 fm, 5  lm, 1 fm, 5 lm osv, helt til du er rundt hele teppet.
Så tar du 1 fm oppå det fm'en du tok på første runde, og 5 st i hver gruppe. (altså inni der du har tatt 5 lm.

smash skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Om du  vil ha større kant, er det bare å ta flere staver pr gruppe.
Men på dette teppet har jeg heklet 1 fm, 5  lm, 1 fm, 5 lm osv, helt til du er rundt hele teppet.
Så tar du 1 fm oppå det fm'en du tok på første runde, og 5 st i hver gruppe. (altså inni der du har tatt 5 lm.

Aha, men da blir det jo bedre.
Tusen takk for oppskrift

Back
Topp