Dere som hekler/strikker

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva slags garn er deres favoritter? Hva bruker dere mest, og til hva, og ikke minst hvor kjøper dere det?

Akkurat nå er favoritten min NEPAL, kjøpes på garnbutikken.
Deilig tykt garn, ull og alpakka.

Drops Merino Extra Fine, Drops Eskimo, og et herlig mykt bomullsgarn jeg ikke husker navnet på, lurer på om det er Dalegarn eller noe? Og PT helårsgarn! Og Hoooked Zpaghetti.

Skal teste ut noe fra Bogerud senere i uken tenkte jeg, kjekt med noen litt billigere favoritter også.

|Frosken| skrev:
Drops Merino Extra Fine, Drops Eskimo, og et herlig mykt bomullsgarn jeg ikke husker navnet på, lurer på om det er Dalegarn eller noe? Og PT helårsgarn! Og Hoooked Zpaghetti.

Skal teste ut noe fra Bogerud senere i uken tenkte jeg, kjekt med noen litt billigere favoritter også.

JAA!!

drops garn er min favoritt... kjøper det på garnbutikken her jeg bor, og hvilken type varierer med hva jeg skal strikke/hekle..

men som flere her sier, drops merino xtra fine er nydelig... :D

Jeg strikker hovedsaklig i Lanett fra Sandnes Garn. Har nettopp kjøpt meg noe Drops merino Extra Fine, gleder meg til å prøve det - virker deilig.

Her går det i Nøstebarn garn, eller drops.

Billiggarn som er greit å tove (sitteunderlag) i knallefarger kjøper jeg på sparkjøp.

Æ e' litt "falkofil" ;)

går mye i Dale Falk her..som æ kjøpe i den lokale garnbutikken :)

strikker mest med big fabel eller fabel det er drops. men strikker og med andre fra drops.. 

eller tover med europris garnet. 

Jeg er stor fan av garnet til Pickles - mykt og deilig og ikke minst veldig fine farger. De har alle slags typer garn og jeg har brukt både ull, bomull, angora, alpakka og mange flere. http://www.pickles.no :-)

isfrid skrev:
Jeg er stor fan av garnet til Pickles - mykt og deilig og ikke minst veldig fine farger. De har alle slags typer garn og jeg har brukt både ull, bomull, angora, alpakka og mange flere. http://www.pickles.no :-)

Enig!

Det aller myyykeste og deiligste garnet jeg vet om er Abuelita Merinoen (kjøpes på Pickles, bl.a.). Det er pusemykt og godt å strikke med, men det nupper og tover seg desverre fort, så jeg liker det best til små barneplagg som vester, luer, halser osv.

Nøstebarn!!
Deilig og lett å strikke med. Og for noen fantastiske egenskaper i ferdig plagg.
*Elsk*

Back
Topp