Dere som harry-handler i Sverige..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva handler dere?

And! Nå handler jeg ytterst sjeldent i Sverige siden jeg bor på vestlandet, men de gangene jeg gjør det benytter jeg sjansen til å kjøpe andebryst. Som regel veldig mye billigere og veldig godt :)

Meieriprodukter, noen vaskemidler, brus, saft, godterier, frosne grønnsaker, pasta og slike tørrvarer, husholdningsartikler.

Bor ikke så langt unna Svinesund, så er ofte og tar ukeshandlingen der. Kjøper ikke kylling, kjøtt eller fisk der. Veldig lite pålegg. Liker best det vi har i Norge. :)

Brukte å handle tørrvarer (ris, pasta og lignende). Sauser, brus og godis.
Billigkjøtt i Sverige syns jeg smaker skikkelig vondt, så det kjøpte vi aldri
Og såpe, oppvaskmiddel, osv

Leeenge siden vi har vært i Sverige nå, ikke siden før ungene kom. Men vi dro mye før, vi bruker ca 3,5t bort til Sandefjord, og jeg orker ikke det med ungene enda
Vi handlet litt diverse mat, alkohol, snop osv :) nå drar vi heller til Danmark over noen dager, og blir noe handel der også :p

Meieriprodukter (yoghurt, cottage cheese o.l kan fint fryses), spekeskinke, krydder, bakevarer (mel, korn, frø), nøtter, glutenfrie produkter, vaskemidler, godteri, brett brus, Paracet, d-vitamin, te og kaffe.

Kjøper som regel first price kjøtt i Norge og da er det liten eller ingen prisforskjell + at det kjøtt ofte er tilsatt vann i Sverige (bacon og kylling er to gode eksempler på det).

Tørrvarer, melkeprodukter, mat som kan fryses, kjøtt, godteri, brus, vaskepulver, evt klær og sko. Spørs hva vi trenger, og årstid. Kjøpte fullt skiutstyr til alle på fjorårssalget i fjor på outlet.

Finland da, but still.
Bacon, kjøttdeig, biff, kjøtt av storvilt, øl osv, brus, godteri, pålegg, laktosefri og glutenfri mat(mye bedre utvalg og!), mannen er helt gal etter finsk pose-potetmos.

Vi har såpass kort vei til Sverige at vi handler det vi trenger når vi er der, så ingen storhandling her.

Begynte da eldste var født fordi han hadde melkeallergi og allergivennlige produkter er mye billigere der, i tillegg til at de har større utvalg. Handler også tørrvarer, vaskemidler, kjøtt osv :)

Godteri, ramlösa, brus, capri son, risifrutti og kjøttpålegg.. vi bør ikke dra til Sverige og handle, for vi kjøper bare masse drit vi egentlig ikke trenger å stappe i oss :p

Kan lage en omvendt liste :p

Ris, fisk, kylling/kalkun pølser, brød og div ting vi føler smaker bedre i Norge som kyllingpostei og Mills majones kjøper vi i Norge ellers handler vi alt her, men unngår kylling med vann og eu kjøtt.

Snart får lidl en utrolig god "rumpstek" som er fantastisk god grillmat :D

Nicks har utrolig god sjokolade og is som er lavkarbo samt barbells proteinbar ;)

Pepsi Max, røkt kalkunpålegg, dusjsåpe, vaskepulver, skyllemiddel, husholdningspapir, dopapir, bacon og godis.
Den lista er ganske standard.

Mine foreldre skal til Sverige i påsken, da kjøper de ost og brus til oss:)

Brusen er til familiebesøker, for ellers drikker vi ikke mye av det.

Og ost spise vi MYE av :angelic:

-NAN, barnematglass, smoothieposer og babygrøt.
- Godteri,potetgull, Pespsi Max, alkoholfritt øl, nøtter.
- Sukker, hvetemel, frø og andre artikler til baking f eks. kakestrøssel.
- Philadelphia, lett husholdningsost, baconost,
- 3 pk green giant mais, mutti hermetiske tomater, kokosmelk, krydder, soyasaus, produkter til asiatisk matlaging.
- Zalo, plastfolie, fryseposer, tøymykner,

Dette er noen av tingene jeg sparer på å kjøpe i Sverige. Handler ikke egentlig der for å spare penger, men pga utvalget. På Nordby finner jeg f.eks fersk sitrongress, babymais og kaffirlimeblader. Elsker å gå og glo og tar det som en tur :happy:

Kjøper ikke kjøtt og melk.

Back
Topp