Dere som har vognerfaring.

ventepåminførste

Blir kjent med forumet
Vi har begynt å se på vogn. Og har sett på Simo kombi og ulike typer av Emmaljunga. Selv heller jeg mot kjøp av Simo kombi.
Noe ute her som kan gi noen gode anbefalinger/ dele erfaring med noen av disse typene????

Vi har Simo kombi og er fornøyd med den, men hadde jeg valgt igjen, hadde det nok blitt Simo Duo. Bagene er mye større og man får plass til stor pose og stor unge lengre enn i kombien...

har simo kombi og er kjempe fornøyd med den, MEN skulle eg valgt igjen hadde eg ikkje valgt den.. den er ei veldig tung vogn. men prøv den, den er veldig god.. prøv å løft den i bilen og se om du syns den er for tung

MammanTeOlai skrev:
Vi har Simo duo og er kjempefornøyd med den!

Vi og

JEG synes Simo og Emmaljunga vognene er kjempegode vogner om de skal stå stille... De er noe herk å trille... Synes JEG.... Dessuten liker jeg ikke sportsvogndelen på noen av dem hvis barnet skal sitte, synes de glir så lett ned på en måte...

Jeg liker veldig godt TFK Joggster Twist, den har like stor bag som en Simo Kombi. Og en mye bedre sittedel... Og en mye bedre trillekomfort. Og mye mindre sammenlagt...

Men det var kanskje ikke det du ville høre om sånn egentlig....

eg har simo kompi og e veldig fornøyd :) en robust vogn som kan tas ut i all slags vær og nesten d meste av terreng :D for meg som isje har lappen eller bil så syns eg simoen komme best ut :)

Jeg har både simo kombi og duo. Liker duo'n best :)
Stor og romslig bag og den perfekte vogna om du ikke bor i byen. Vi bor på landet og den vogna takler all terreng ;)  God fjæring og triller godt.

jeg brukte simo kombi da T var liten.. kjempefornøyd med vogna, og den står i boden og venter på nestemann.. :) Har totalt hatt 9 ulike vogner, og det er den jeg er mest fornøyd med - som babyvogn...
Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg kanskje valgt den som ren dypvogn, fordi jeg hadde lyst på en ny sportsvogn når den tiden kom.. I begynnelsen av sportsvognperioden fungerte den greit, men etterhvert ble jo guttungen tyngre og da hadde det vært greit med en lett vogn å snurre rundt inne på kjøpesentere.. :)
Jeg brukte selve bagen veldig mye løst, fordi han slet med å sove og da lå han i den mens jeg svingte den fram og tilbake og rugget på.. Hadde ikke mulighet for å ta hele vogna inn, så det var veldig praktisk... :)

Hadde også en emmaljunga duo edge, men brukte kun sportsvogndelen.. Hadde sportsunderstellet, og den var enda tyngre enn simoen.. Kanskje tøffere å se på, men jeg foretrakk simoen bruksmessig.. :)

Det er like mange meninger om vogner som det er foreldre her, så mitt tips er at du finner en vogn du liker å se på, som passer dere i pris, og som passer i bilen deres.. Vognbehovet endrer seg også, og er du som meg - vogngal - har du sikkert lyst på en annen etterhvert.. ikke fordi den du har ikke er god, men fordi det er så mange andre sinnsykt fine :D

Vår plan når nestemann kommer er iallefall å bruke simo kombien, og heller koste på oss en ny sportsvogn etterhvert.. Simoen er jo tross alt skikkelig umoderne :P (Helt fra 06...) Men jeg elsker den.. både fargene og vogna er "meg".. :)

Har hatt kombi til 1è mann og han vokste veldig fort ut av baggen, får du høst/vinter barn har du baggen kansje 4 mnd med pose i.. Jeg har brukt duo nå til de 2 siste og elsker den:) Stor bagg (kansje litt stor hvis du skal drive å bære den,noe man skjeldent gjør) Tulla er 8mnd og vi bruker duo baggen ennå.. Hun elsker å sove på magen og sitte i vognen med mange leker.. blir som en lekegrind.. Super å trille på snø og sand også.. :)

Jeg synes både Simo og Emmaljunga er tunge vogner. Vi kjøpte Maxi Cosi Mura 4 til eldste i 2008, og kommer også til å bruke den når nummer tre snart kommer. Kjempepraktisk vogn, da vi også hadde Maxi Cosi bilstol som passet på understellet. Har fire STORE hjul, hvorav de foran kan fristilles - det er veldig kjekt inne i butikker f. eks. Vogna har stor bag og funker like bra vinter som sommer. 

Eg har simo kombi, og ville ALDRI kjøpt den igjen.. Den er god å trille, men er så tung og stor at fytti... 

mammas3gullunger skrev:
Har hatt kombi til 1è mann og han vokste veldig fort ut av baggen, får du høst/vinter barn har du baggen kansje 4 mnd med pose i.. Jeg har brukt duo nå til de 2 siste og elsker den:) Stor bagg (kansje litt stor hvis du skal drive å bære den,noe man skjeldent gjør) Tulla er 8mnd og vi bruker duo baggen ennå.. Hun elsker å sove på magen og sitte i vognen med mange leker.. blir som en lekegrind.. Super å trille på snø og sand også.. :)

Jeg hadde augustbarn, og brukte bagen til mars... da bytta jeg rett og slett fordi han heiv seg over kanten... la han flatt i sportsdelen med seler på istedenfor... :) Det var ikke plassproblemer iallefall :)
I tillegg kan du bruke kalesja til bagen som fotende på sportsvogndelen - og da får du stooor bag :)

MammanTeOlai skrev:
Vi har Simo duo og er kjempefornøyd med den!

Sign. Vi er så fornøyde at vi faktisk har simo duo til begge barna. :) 

Jeg er litt "anti-Simo" fordi de ser så kjedelige og gammeldagse ut. Ikke minst store. Ikke noe mer grunn enn det egentlig. Anti 3-hjuling og forresten. Men vi har Emmaljunga City Cross. Brukte til eldste når han var baby med løs hardbag i. Nå er han 3,5. Elsker den vogna. Bare så synd jeg har lange unger, ei som akkurat ble to og er over 90 cm. Da er den ikke så lang lenger. Men sover ikke i vogna, bare sitter så da funker det.

Det fine med kombin er at du kan taav kalesjen på baggen å klikke den på sportsvogna, så får du stoooor " bagvogn". Men både simo og de store emmaljunga vognene er digre og tunge. Klart den er flott, og har han ikke prøvd annet vet fu jo ikke hva du går glipp av. Men den ER tung, og jeg lover deg du kommer til å banne deg litt over det. Selv er jeg super glad i vogner med to svivelhjul foran! Har hatt emmaljunga ozone city, som er nyyydelig å trille ( 8kg veier vogna) og nå har jeg teutonia cosmo. ( denne litt tyngre, men gutten sover bedre i denne sportsdelen) ellers er oth og bugaboo camelon hotte valg for den vognbevisste;-)

Jeg hadde simo classis, den var stor og tung å trille. Tok masse plass i bilen.
Kjøpte meg da  Emmaljunga mondial Duo. Stor bagvogn, hadde vognpose uten problem, jeg bytta til sports vogn når snuppa var 11 mnd. Kjempe lett å trille. Elsker den vogna Pst har kjøpt meg simo 124, tror jeg den heter og den er STIV å trille.
                Gjør som meg prøve trill i butikken. Det gjorde jeg

Jeg har Brio happy duo, veldig fornøyd med den. Baggen er noe mindre i lengde enn simo sin, men sportsdelen er ganske like, men den er lettere å trille og ikke minst d å løfte ut og inn av bil! Emmaljunga sin city cross er kjent for sin lette vekt med tanke på akkurat dette, kun 11 kg!

Back
Topp