Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har helt lik måling på samme tidspunkt fikk du noe "pes" for krysset eller var jordmor fornøyd? Min ga uttrykk for at hun syntes det var høyt, og kobla inn sv-diabetes og potensielt stor baby.
Jeg syntes for det første at hun målte fra lenger ned enn både jordmor og lege gjorde forrige gang, og ser også på de nye helsekorta at på den kurven (de har endret litt på den) ville målet ligget godt innenfor det skraverte området.
Min jordmor var og veldig avslappet i forhold til dette. Hun sa de var mer obs om målingen var andre veien og at bebien så ut til å ha liten vekst. Vi blir jo veid, målt og testet på flere måter så å bruke kun sumfysemål går ikke. Det viktigste er å følge egen kurveVis vedlegget 178793
Jeg har stooor mage! Ligger rett over det grønne feltet. Var stor sist også, men er enda bittelitt større nå. Dette var ingen indikasjon på stor baby den gangen - fødte en gutt på 3100g. Opplevde heller ikke at lege eller jordmor var noe bekymret ift. symfysemålet. Og ikke denne gangen heller - jordmor sier at det viktigste er at jeg følger min egen kurve. Og tatt i betraktning alle faktorer; som at jeg er lav, ikke overvektig og ikke har hatt stor vektøkning i svangerskapet, tror hun bare at jeg "bærer høyt". Spesielt siden førstemann var såpass liten også, og alle prøvene mine er fine.
Så til dere med høyt symfysemål som er bekymret/har blitt bekymret av lege/jordmor for stor baby: det er ikke nødvendigvis en riktig indikasjon
Er jo igrunn ganske små marginer på det skjemaet. Viss du ligger i ytterkant av det lyselilla så er det fremdeles bare 1 cm større enn min og en 8% økning i bebien sin vekst er ikke mye ennå? bra de trives godt i magen iallefall så lenge ikke veksten tar heeellt avJeg ligger høyt, helt i øvre skiktet av det lyselilla , og var på 3D ul, og jordmor da tok målinger av lille og hun er 8% over normalen stor så sålangt har jeg en stor baby i magen enn så lenge
Du skal vel ha en kontroll i uke 24 og en i 28?3dje kontroll blir 24ukers ja? For den skal jeg på neste mandag å da er jeg 27+1...
Du skal vel ha en kontroll i uke 24 og en i 28?
Da er det nok derfor du ikke har fått noe før.Man skulle tro det? Har ikke vært på noe siden oul. Og er kun jordmor tilgjengelig på mandager her jeg bor så er vell vanskelig å presse inn alle?
Da er det nok derfor du ikke har fått noe før.
Du kunne ikke brukt fastlege annenhver gang feks.? Er du frisk og slik er det nok ikke noe i veien for å gå sjeldnere, men kontroll annenhver uke er vel generelle anbefalinger?Satser på det. Men synes det er litt spesiellt likevell.
Du kunne ikke brukt fastlege annenhver gang feks.? Er du frisk og slik er det nok ikke noe i veien for å gå sjeldnere, men kontroll annenhver uke er vel generelle anbefalinger?
Det skjemaet dere bruker, er det gamle. På det nye skjemaet er "normal" feltet litt lenger opp. Så skjønner ikke hvorfor de stresser med at dere ligger litt over her?Har helt lik måling på samme tidspunkt fikk du noe "pes" for krysset eller var jordmor fornøyd? Min ga uttrykk for at hun syntes det var høyt, og kobla inn sv-diabetes og potensielt stor baby.
Jeg syntes for det første at hun målte fra lenger ned enn både jordmor og lege gjorde forrige gang, og ser også på de nye helsekorta at på den kurven (de har endret litt på den) ville målet ligget godt innenfor det skraverte området.