Dere som har vært i riga

miss piggy

Gift med forumet
Jeg skal dit sammen med familien min i desember og vil gjerne ha tips til hva vi bør få med oss [:)]
Tenkte også å kjøpe litt julegaver der. Er det noe som er billig? lurt å kjøpe?
andre tips?
[:D]

ORIGINAL: Valpolicella

klær og sånn er billigere i norge faktisk, men krystall er ihvertfall billig der, husker ikke om jeg kjøpte noe spesielt når jeg var der [8D]

Det er julemarked i  byen, husker ikke hvor. der er det sikkert mye fint!

Oi, billigere i norge for klær hadde jeg aldri trodd!
Åh! Jeg elsker jo absolutt alt som har med jul å gjøre, så ett julemarked hadde jo vært midt i blinken [:D]

Ta de røde taxiene (Rigas Taksometru Parks), de andre er er luringer. [:)]

ORIGINAL: rodstilk

Ja og det MÅ stå på bilen, vi så noen andre røde som ikke var til å stole på[;)]
Opplevde selv å måtte ta en hvit taxi da vi ikke fant andre og taxisjåføren kjørte en laaaaaaaang omvei og var passe agressiv[&:]

Ellers- er veldig fin by, masse shopping muligheter[:)]

Ja, klær var dyrt i Riga. Vil anbefale dere å ta en tur i de gamle flyhangarene fra 1.verdenskrig. Disse er i dag kjent som et av Europa's største markeder, og her kan du komme over flotte julegavekupp[:)]

Ellers så vil jeg ikke si at jeg opplever Riga som en shoppingby, men mer enn kulturby[:)]

Vi brukte alt slags taxier og hadde aldri noe problem, snarere tvert i mot var vi kun i kontakt med veldig hyggelige sjåfører. Flere av de hadde sommerjobb i Norge, og kunne litt norsk, faktisk[:D]

ORIGINAL: ninni82

ORIGINAL: rodstilk

Ja og det MÅ stå på bilen, vi så noen andre røde som ikke var til å stole på[;)]
Opplevde selv å måtte ta en hvit taxi da vi ikke fant andre og taxisjåføren kjørte en laaaaaaaang omvei og var passe agressiv[&:]

Ellers- er veldig fin by, masse shopping muligheter[:)]

Ah, det skal jeg skrive ned og huske på [:)] Greit å holde seg til de som ikke skal lure mest mulig penger ut av deg!

ORIGINAL: gravid snart?

Ja, klær var dyrt i Riga. Vil anbefale dere å ta en tur i de gamle flyhangarene fra 1.verdenskrig. Disse er i dag kjent som et av Europa's største markeder, og her kan du komme over flotte julegavekupp[:)]

Ellers så vil jeg ikke si at jeg opplever Riga som en shoppingby, men mer enn kulturby[:)]

Vi brukte alt slags taxier og hadde aldri noe problem, snarere tvert i mot var vi kun i kontakt med veldig hyggelige sjåfører. Flere av de hadde sommerjobb i Norge, og kunne litt norsk, faktisk[:D]

Hvor ligger disse hangarene? Dit hadde det vært moro å dratt [:)]

Vi skal i utgangspunktet ikke dit for shopping ol. men når vi først er der må vi jo såklart se om vi finner oss noe fint! [:D]

ORIGINAL: ** Nefertiti **

Hvor ligger disse hangarene?

Mener å huske at de ligger veldig sentralt. Ved siden av et kjøpesenter om jeg ikke husker helt feil [:-]

hehe, okey [;)]
får se hva vi finner [:D]

Jeg shoppet ekstremt mye klær da jeg var i Riga for en måned siden og det var kjempebillig!! Da gikk jeg mest på kjøpesentrene som var i byen - noe det florerer av! Og på markedet var det også masse fint. Hamstret flotte strikkevotter til julegaver [:D] Inne i hangarne var det bare mat da jeg var der [8|] Men utenfor var det masse fint [:)] Det er også mange markeder rundt omkring i byen. Vi fikk et hefte på hotellet med all info om både shopping og serverdigheter [:)]

ORIGINAL: Tonjemoren

Jeg shoppet ekstremt mye klær da jeg var i Riga for en måned siden og det var kjempebillig!! Da gikk jeg mest på kjøpesentrene som var i byen - noe det florerer av! Og på markedet var det også masse fint. Hamstret flotte strikkevotter til julegaver [:D] Inne i hangarne var det bare mat da jeg var der [8|] Men utenfor var det masse fint [:)] Det er også mange markeder rundt omkring i byen. Vi fikk et hefte på hotellet med all info om både shopping og serverdigheter [:)]

Kult! Da er det jo ett håp om shopping av klær også da [:)] Jaja.. kjenner jeg meg selv rett så blir det vel minimalt til oss foreldre og masse til lillemor- som vanlig [:D] haha!

Håper jeg finner hangaren og disse markedene! jeg elsker slike ting, og hadde vært veldig perfekt å funnet noen fine julegaver når vi først var der, hvis ikke får vi det travelt når vi kommer hjem ei uke før julaften [:)]

swooper denne opp litt jeg [:D]

Back
Topp