dere som har vært hos fotograf

MinaFina

Elsker forumet
hvor mye betalte dere for bidene?

vi har nemlig vært til fotograf med Mina, og jeg ble sjokkert over prisen på å fremkalle bildene[&:]
vet ikke om det er dyrt i forhold til andre da jeg aldri har vært hos fotograf før...
men prisene var hvertfal slik:
10x13/13x13  -  195,-
14x18           -  255,-
20x25/18x18/20x20  -  295,-
24x30/25x25  -  415,-
28x36           -  630,-
32x40/30x30  -  760,-
40x50/40x40  -  990,-

er dette vanlige priser?

det virka litt dyrt syns jeg men vi var hos en fotograf som har et eget lite studio på en gård på jeløya i moss og han har veldig gode priser på fremkalling... http://www.glennkarlsen.com/prisliste.pdf

hvis du får en cd med bildene eller noe kan du sikkert bruke han vi var hos 

vi fikk en cd, men det var lav oppløsning og logo på bildene.....[&:] hadde det vært grei oppløsning på de så hadde sambo ordna det.... men jeg har mest lyst til å gå ned til de å si at enten så får jeg kjøpe rettighetene på på bildene eller så kan dere bare slette de, for jeg akter ikke fremkalle noe til den prisen der....
sambo har en kompis som er freelanser (vet ikke hvordan man skriver det) så vi skal til han i helga å ta litt bilder der da[:)]
det blir nok ikke like dyrt..[:D]

Tror jeg leste et sted at Fame fotografene skulle ha 15.000,- for cd'en (og rettighetene?). Men det er jo bare SINNSYKT!
Vi har ikke vært med fotograf så jeg vet ikke...

vi har fått en sånn visnings cd så vi kan se hvilke bilder vi vil fremkalle.... men jeg synes det er alt for dyrt med 195 kr for et lite bilde til å ha i albumet, så jeg kommer ikke til å hverken fremkalle noen av de bildene vi har tatt eller fotografere hos de noe mer..... hadde jeg fått vite prisen på fremkalling før vi var inne å tok bildene hadde jeg aldri gjort det[:'(]

hørtes ganske vanlig  ut for meg[8|] stemmer det med fame som klatten nevnte.. har prislista her, skal vi etterbestille bilder feks. koster det 795 kr for et 15x18 bilde[:-]

Det er nok dessverre veldig vanlige priser...derfor vi ikke går til fotograf...eller rettere sagt, vi har vært hos fotograf, men han er mannen til venninna mi, og leverer de 10 beste bildene på en cd i sorhvitt og farge, så vi kan fremkalle selv for 2000. Det synes jeg er veldig billig.

vi fikk de beste 32 bildene redigert for 2000 kr, da fikk vi også med  52 bilder som også var redigert ( med ikke gjort like mye med som de 32 ) + alle bildene han tok på photoshooten ( uredigert, ca 200 bilder ) på cd, alle i topp oppløsning så vi kan bruke hvem vi vil til fremkalling...de 2000kr var også innkludert selve fotograferingen og vi var der i ca 2 timer vi fikk det suuuper billig

Derfor leide vi heller studoi til 500 kr og tok bildene selv[:)] Ellers er det mange hobbyfotografer som tar bilder til en tusenlapp eller to og så får du bildene på cd og kan gjøre hva du vil med dem.

Vi betalte ikke noe, og får to bilder gratis. Har gjort dette med de to eldste også, men da binder man seg til å ta ett års bilder samme stedet innen et år. Noe vi gjør uansett når hun er ca 15 mnd.

er desverre så dyrt å fremkalle hos fotografen ja.. vi kjøpte cd med alle bildene redigert,knallfornøyd! og har nå bestiltt forstørrelser til oss og familien på japanphotoxxl! :):):) 25kr for 30x30 forstørrelser :)

tusen takk for svar alle sammen[:)]
vet hvertfall nå at vi aldri skal gå til fotograf igjen[:D]

Jeg har en venninne som er fotograf, så vi fikk gavekort av henne på fotografering da poden ble født. Brukte det for et par uker siden, og er superfornøyd med resultatet. Hun leier studio, men har ikke utstyr for fremkalling, så man betaler 1500 for fotograferingen, og så får man velge ut 20 bilder som hun redigerer, så kan man fremkalle selv hvor man ønsker, og dette koster jo ikke stort. Flotte julegaver da![:)]
Jeg syns hun er superflink, og kan varmt anbefale. Sjekk linken: www.wendelfoto.no
Hun holder forøvrig til i Tønsberg med studio.

For meg hørtes det ut som vanlige priser, samme prisnivå som fotografen vi brukte til bryllupet og de var betydelig billigere enn andre...

ORIGINAL: elan

Vi betalte ikke noe, og får to bilder gratis. Har gjort dette med de to eldste også, men da binder man seg til å ta ett års bilder samme stedet innen et år. Noe vi gjør uansett når hun er ca 15 mnd.

samme her men vi får 5 bilder gratis mot at vi binder oss til å ta ett års bildene der [:)]

Synes det høres ganske normalt ut - det er dyrt å gå til fotografen! Derfor har vi ikke tatt oss råd til det ennå [8|]

Back
Topp