Dere som har vært gravide tidligere...

Sjokomamma <3

Elsker forumet
...hvilket kjønn ventet dere om dere sleit med kvalme? :happy:

Jeg synes denne "teorien" er litt spennende ;) Første gang jeg var gravid var jeg på grensen til ganske kvalm de første 8-9 ukene, og da fikk jeg gutt. Andre gang var jeg nærmest ikke kvalm i det hele tatt, og da kom ei jente.
Denne gangen har jeg vært/er veldig kvalm og generelt mer "dårlig" enn det jeg har vært med de to andre...kan det være gutt mon tro?? :D;)
Eller sier de at om man er veldig kvalm så kommer jente?

Det kinesiske fødselskartet sier jeg får gutt denne gangen... Utrolig spennende :happy::happy:

Noen med erfaringer? :D

Jeg var kvalm med førstemann, men absolutt ikke så kvalm som nå! Fikk jente da, og tror også det er jente nå også egentlig. Men guud så kvalm jeg er denne gangen..! Vennina mi var mer kvalm med gutt:)

Lite kvalm med gutta:-) helt på tryne kvalm denne gangen:-( har nok avtatt noe, men enda tider på dagen som tar all energi og fruen sovner som en helt kl 19.30 og sover til dagen derpå :-P

Myten sier vel at om man blir kvalm blir det jente.. men er vel langt fra alltid det stemmer.

Jeg var ikke kvalm sist eller nå. Forrige gang fikk jeg gutt, tror det blir gutt denne gangen også :)

Kvalm med gutten til over halvveis. Verre enn nå.

Kvalm i to uker med jenta.

Dette svangerskapet har så langt vært annerledes enn begge de forrige så aner virkelig ikke hva jeg skal tippe i forhold til kjønn.

Forrige gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Eller hvis jeg tenker godt etter så var jeg noe kvalm i 2 uker toppen. Denne gangen er det omvent- jeg er veldig kvalm. Forrige gang fikk jeg en gutt- så blir veldig spennende å se hva det blir denne gangen. ☺️

Jeg tror ikke at man ville funnet noen sammenhenger her om man samla opp nok materiale til å lage statistikk av det. Men det er jo litt gøy da.

Forrige gang var jeg mye kvalm fram til uke 11, men kasta aldri opp. Denne gangen er det likt, om mulig litt kvalmere og noe mer brekninger. Fikk gutt sist.

Var kjempe kvalm med gutt. Kastet opp flere ganger daglig fra uke 8 å hele svangerskapet. Var litt mindre kvalm med jenta men startet å kaste opp i uke 6 med henne å fortsatte så klart hele svangerskapet der også:) men jeg følte meg generelt dårligere med gutten enn med jenta:)

Sist hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og var innlagt på sykehuset, fikk jente. Denne gangen er jeg konstant kvalm, men klarer å spise litt og spyr ikke hele tiden. Ikke klart å bestemme meg helt hva jeg tror denne gangen, men har en liiiiten følelse på gutt innimellom :-)

Var lite kvalm sist gang og da hadde jeg 2 jenter i magen:p
Denne gangen har kvalmen vært voldsom i flere uker. Har også slitt med lite energi! Så blir spennende å se hva som skjuler seg i magen!

Jeg var bare litt kvalm med begge. Fikk jente og gutt. Men med første hadde jeg en liten fotball kul og brukte s i truse og bukser, magen var helt flat og jeg hadde normal vekt etter 3 dager.. med nummer to fikk jeg giga ræv og lår før jeg skjønte jeg var gravid.. gikk opp i størrelse xl og følte meg like bred som lang på et tidspunkt. Siste var jente :) spent på utviklingen av dette svangerskapet. Kan ikke få noen mer strekkmerker enn det jeg fikk etter forrige svangerskap, er ikke det. Bare tok så fryktelig lang tid å komme tilbake til trivselsvekten :)

Lite kvalme og omtrent ingen plager med nr 1.
Litt morgenkvalm frem til uke 9.
Hadde problemer med å få i meg nok mat.
Det var jente.

Ganske likt enn så lenge.
Ikke så kvalm denne gangen heller, men litt på ettermiddagene. Går bedre og bedre med matinntaket.

Fikk jente forrige gang og var helt sinnsykt kvalm. Møkkakvalm nå også, men en tanke bedre enn sist. Vet ikke kjønn enda og har egentlig ingen følelse heller.

Var ikke kvalm i det hele tatt med nr 1 og fikk jente:) Denne gangen er jeg heller ikke kvalm. Har samme cravings som med nr 1 som Appelsinjuice, appelsin, sunn mat så tror jeg får jente:)

Første svangerskap var jeg i topp form, nesten ikke kvalm. Hadde liten søt mage og både finere hår og hud. Denne gangen derimot er jeg kvalm jevnt, helt uten energi, magen ser alt gravid ut etter 10 uker og har mer kviser og generelt lite gravid glød xsmile8 Var gutt sist. Har ingen følelse nå, men de fleste i mannen min sin familie får gutter så oddsen er nok fortsatt på det;)

Slet med kvalme og oppkast på morgen og formiddag med første - gutt
Hyperemesis halve svangerksapet med andre - gutt
Kasta opp bare to ganger dette svangerskapet, men vært en god del kvalm da - time will show

Back
Topp