Dere som har vært gravide før; når ble dere kvalme?

Jeg har allerede begynt å kjenne på kvalmen... Jeg er ikke klar for det :arghh::hungover:

Ble aldri kvalm i forrige svangerskap, og krysser fingrene for at jeg slipper unna denne gangen også :)

Fleire som har vore/er (andre svangerskap eller no) meir kvalm eller uvel på ettermiddag/kveld enn morning?

Begynte tidlig med nr 1 mener jeg, men var kansje 1 - 2 uker etter positiv test.

Dermed her begynte jeg med intens kvalme og oppkast 1 uke ca etter det ble befruktet, det var en lørdags kveld og mandagen svak positiv test og siden har kvalmen vært der :shifty::bored:

Den kvalmen blir værre og verre for hver dag kjenner jeg. Har ikke kastet opp enda, men tror ikke det er lenge til.

Føler meg konstant i bakrus! Vondt i hode, kvalm, og varm i kroppen.. :depressed:

Var småkvalm/uggen fra uke 6-8, gikk ofte bort om jeg fikk i meg litt mat. Håper på mer kvalme denne gangen og jeg kan ikke fordra å være kvalm sånn at jeg føler meg litt tryggere på at det går bra❤️

Litt av og på fra før positiv test, tok seg opp kraftig fra uke 8 og varte til uke 16. Spent på denne runden. Har vært kvalm enkelte dager, men ikke like ille enda :)

Kvalmen kom for fullt i uke 6, bare uggen før det. Verst i uke 7 og 8, kastet opp over 10 ganger hver dag. Kastet opp daglig fram til uke 14. Gikk greit i 2. Trimester, så kom det tilbake de siste månedene, ikke så altomfattende kvalme som i første del. Var zombie på jobb, var 1-2 uker jeg absolutt burde vært hjemme.

Jeg ble aldri kvalm, bare trøtt. Krysser fingre og tær for at det holder seg sånn denne gangen og, men jeg tviler på at jeg er så heldig igjen :joyful:

Med første var jeg aldri kvalm, mens med andre var jeg sykemeldt i uke 8 pga kvalme og oppkast. Varte til uke 30 :hungover:

Er uke 6+0 i dag å har vært litt småkvalm tidligere, men i korte perioder, og heller ikke hver dag.. MEN i dag!! Kjempekvalm heile dagen!! Gleder meg svært lite til nattevakt i natt

Ikkje vært noe kvalm tidligere graviditeter..!

Første graviditet ble jeg kvalm med en gang, spydde hver ettermiddag og kveld fra uke (6?) til uke 18 :yuck:sist graviditet var jeg ikke kvalm, og mistet i uke 9... så er ikke sikker på om jeg håper på kvalme eller ikke :wacky::playful: håper vel mest å slippe den kvalmen og at alt går bra denne gangen :angelic:

Med nr.1 kom den aldri.
Med nr.2 våkna jeg midt på natta 4+3 og trodde jeg hadde fått omgangssyke...den varte i 9 mnd gitt:dead:
Med nr.3 kjente jeg noen små kvalmebølger i uke 4-5, før den slo inn for fullt i uke 6:meh::lurking:

Ble kvalm/sliten/dårlig/smerter i slutten av uke 5. Jeg var sengeliggende i to mnd. Kastet bare opp et par ganger men har aldri vært så dårlig i hele mitt liv. I begynnelsen angret jeg skikkelig, men jeg ble liksom vant etter hvert. Håper virkelig ikke det blir slik igjen i må som vi også har en ett-åring

Jeg ble kvalm allerede uken før positiv test (testet ved IKM, 12 dpo). Sur i magen, men ikke oppkast før 1-2 uker etter positiv test! Jeg har alltid vært livredd for å kaste opp, men morgenkvalme var annerledes enn omgangssyke...

Denne gangen kommer kvalmen når jeg er sulten. Spent på om det blir mer ut av det.

Var småkvalm/uggen fra uke 6-8, gikk ofte bort om jeg fikk i meg litt mat. Håper på mer kvalme denne gangen og jeg kan ikke fordra å være kvalm sånn at jeg føler meg litt tryggere på at det går bra❤️
Kom på at det blir i sommerferien og det unner jeg ikke førstemann, så trekker det tilbake:hilarious:

Back
Topp