Dere som har vært gravide før; når ble dere kvalme?

Gressløken

Gift med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Augustbarna2024
Ja, som overskriften sier.. Når ble dere kvalme i tidligere svangerskap? Jeg er LIVREDD for at kvalmen skal komme her, og merker jeg tenker mye på det i løpet av dagen.. :whacky011 Vet at ikke alle blir kvalme, men virker som veldig mange blir det? Jeg er 4+1 i dag og merker ikke noe til det enda heldigvis :hello2

Mellom uke 5-6 på begge jentene så er veldig spent om/når den kommer denne gang :confused:

Rundt 6 uker. Jeg har ikke blitt kast-opp-kvalm, mer generelt uggen. Har vart til ca uke 10-12. Håper jeg ikke blir det denne gangen

Ved 5 uker :hungover: så bare venter.

Hvordan taklet dere kvalmen med tanke på jobb? Gikk det å gå på jobb eller måtte dere være hjemme?

Ikke vært kvalm et eneste minutt noen svangerskap tidligere, men er småkvalm på formiddagene siste dagene nå (4+1 i dag), så eg er ikkje optimist for dette svangerskapet :shifty:

Uggenheten kom før positiv test i uke 3. Spy-kvalmen kom for fullt her i uke 7, mer eksakt 6+3 sist.

som ert slag i magen :sour:

kvalmen kom i kveld her nå :hungover: er bare 4+3
Å nei ... :schocked028 Det var tidlig og det :sick009 Håper det ikke blir altfor gale :(:shifty: Jeg har kjent litt på uggenhet, men ikke direkte kvalm.. Føler meg bedre om kvelden enn på dagtid...

Ikke vært kvalm et eneste minutt noen svangerskap tidligere, men er småkvalm på formiddagene siste dagene nå (4+1 i dag), så eg er ikkje optimist for dette svangerskapet :shifty:

Det er jo lovende at du ikke har vært det før, krysser fingrene for at den holder seg unna denne gangen og :angelic: Kvalme er noe dritt.. :smiley-angry016

Ikkje kvalm i de tre første svangerskapa. "uggen" frå veke 5/6 - ca veke 15 med nr fire. No var "uggenheta" grunnen til at eg sjekka, 4+1.

Jeg har aldri vært SKIKKELIG kvalm, dette er mitt 5. svangerskap (hatt to SAer og har to barn) og jeg har til sammen kastet opp nøyaktig èn gang. Men har vært mye uggen og uvel - det er jeg allerede faktisk. Bare en sånn generell uvel følelse i magen, i mangel på bedre ord. Med jenta mi var jeg uvel til jeg var over 20 uker på vei, med gutten ga det seg tidligere (anslår 12 uker).

Regner med jeg slipper spying denne gangen også, synes så synd på de med hyperemesis...

Krysser fingrene og bank i bordet for at det ikke blir noe spying på NOEN av oss :smiley-angelic001:wav

Forrige gang ble jeg kvalm rundt uke 6. Og så varte det til uke 32 :banghead: Noen dager bedre enn andre selvfølgelig.

Jeg takler dårlig å være kvalm. Omtrent all informasjon og alle jeg snakket sa at kvalmen ga seg rundt uke 12. Når jeg var kommet til uke 15 og fremdeles kvalm, fikk jeg en liten psykisk knekk. Det hadde nok vært annerledes hvis jeg visste mer om muligheten for å være kvalm lengre. Håper virkelig jeg slipper unna denne gangen!

Jeg ble ikke kvalm forrige svangerskap. Bare så utrooooolig sliten.

Back
Topp