Dere som har vært gravid før..

Vårbarn19

Forelsket i forumet
Jeg har et barn fra før og jeg synes at det er så stor forskjell på tidlig graviditet da og slik jeg føler det nå. Da hadde jeg ikke hovne bryster, ingen kvalme og fant det derfor ikke ut før jeg var 7uker + på vei.
Denne gangen her så visste jeg det fra ca 4+0 (var skråsikker da jeg tok testen), pga ekstrem oppblåsthet og vonde stikk og murringer. For noen dager siden kom og kvalmen.

Merker dere som har vært gravide før stor forskjell på symptomene?

Her er jeg litt engstelig for at det kan være noe galt pga de smertefulle murringene.
 
Jeg har et barn fra før og jeg synes at det er så stor forskjell på tidlig graviditet da og slik jeg føler det nå. Da hadde jeg ikke hovne bryster, ingen kvalme og fant det derfor ikke ut før jeg var 7uker + på vei.
Denne gangen her så visste jeg det fra ca 4+0 (var skråsikker da jeg tok testen), pga ekstrem oppblåsthet og vonde stikk og murringer. For noen dager siden kom og kvalmen.

Merker dere som har vært gravide før stor forskjell på symptomene?

Her er jeg litt engstelig for at det kan være noe galt pga de smertefulle murringene.
Nå har ikke jeg vært gravid før, men utifra praten på forumet er det heeelt normalt med masse murringer og andre symptomer, og også at man ikke har noen symptomer. Så tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg på bakgrunn av dette :happy:
 
Jeg har ingen symptomer i det hele tatt bortsett fra ømme bryster på lik linje med det jeg har pleid å ha etter el ellers! Går inn i uke 7+0 ved midnatt...eneste grunn til at jeg vet at jeg er gravid er positive tester, hcg på flere 1000, og at ul på Fredag påviste hjertelyd, HVIS jeg kan stole på hun som utførte ul...ny ul om 1 uke, da på sykehuset... trodde jeg var i bra form med første, men dette her er ikke merkbart i forhold
 
Last edited:
Jeg har de samme symptomene som sist. Føles helt likt. Eneste som var annerledes i starten var kvalme rett etter EL, men det kom nok av SA-en jeg hadde rett før jeg ble gravid igjen. Hormonene var på bærtur en stund etter aborten.
 
De 2 første gangene så var det ganske likt med symptomer osv. Denne gangen er ikke så veldig lik. Det er helt naturlig at det ikke er helt likt også så trur ikke du trenger å bekymre deg:)
 
Ganske likt som forrige svangerskap, men mer kvalm og mer oppblåst denne gangen og mye murringer, som ganske sterke mensensmerter spesielt på morningen, da blir også urolig og tenker at jeg skal få SA, men det virker jo være helt normalt.
 
Jeg var veldig kvalm første gang. Ikke fullt så kvalm gang nr to, og nå veldig lite. Det er jo bra, men blir samtidig litt stressa av det!
Hadde en SA i april og merket da symptomer som forsvant. Så kjenner veldig på d nå.. syns d skulle vært mer.
Så et bankende hjerte igår, men slår meg ikke til ro før uke 12.
 
Jeg våknet av så sterke murringer, som menssmerter, at jeg ikke greide å gå på jobb i dag. Det river og sliter i nedre del av korsrygg og mage. Skal det være så vondt at jeg ikke klarer å gå på jobb?
 
Mer symptomer (kvalme!) nå enn med storebror..
 
Jeg har et barn fra før og jeg synes at det er så stor forskjell på tidlig graviditet da og slik jeg føler det nå. Da hadde jeg ikke hovne bryster, ingen kvalme og fant det derfor ikke ut før jeg var 7uker + på vei.
Denne gangen her så visste jeg det fra ca 4+0 (var skråsikker da jeg tok testen), pga ekstrem oppblåsthet og vonde stikk og murringer. For noen dager siden kom og kvalmen.

Merker dere som har vært gravide før stor forskjell på symptomene?

Her er jeg litt engstelig for at det kan være noe galt pga de smertefulle murringene.


Jeg merket lite med nr 1 og nesten alle symptomer med nr 2...
 
Jeg våknet av så sterke murringer, som menssmerter, at jeg ikke greide å gå på jobb i dag. Det river og sliter i nedre del av korsrygg og mage. Skal det være så vondt at jeg ikke klarer å gå på jobb?

Har og hatt veldig vondt, men det har roet seg ned litt den siste uken. Var værst rundt uke 5. Så kanskje det er noe som kan skje tidlig ??
Så i dag et bankende hjerte på UL, og fikk beskjeden om at det så fint ut og at det mest sannsynlig ville gå bra. Så vondt har ikke vært noe farlig her heldigvis.

Krysser fingrene for at du får en bedre dag i morgen.
 
Her er det ganske likt som sist, men mye mere murringer enn hva jeg kan huske fra sist. Men disse har gitt seg nå 5+2. Men mere ligmasmerter nå. Spent på om magen popper tidlig.
 
Forrige svangerskap hadde jeg alle de typiske tegnene som man får tidlig i svangerskapet; ømme bryst, økt luktesans, humørsvingninger, økt utflod, tretthet og tissetrengt som få. Denne gangen har jeg bare fått humørsvingningene og trettheten, også kvalmen da.
 
Har og hatt veldig vondt, men det har roet seg ned litt den siste uken. Var værst rundt uke 5. Så kanskje det er noe som kan skje tidlig ??
Så i dag et bankende hjerte på UL, og fikk beskjeden om at det så fint ut og at det mest sannsynlig ville gå bra. Så vondt har ikke vært noe farlig her heldigvis.

Krysser fingrene for at du får en bedre dag i morgen.
Takk for betryggende svar :) Jeg begynte å blø i går, så nå mister jeg likevel hele troen..
 
foreløpig så er det ikke så veldig likt. Kvalmen kommer når jeg er sulten og sånn var det sist også men jeg er ikke utslitt nå (enda hvertfall),kun litt trøtthet,litt humørsvingninger også blir jeg togsjuk (tror jeg). Det var jeg ikke sist.
 
Mine svangerskap har vært forholdsvis like. Har med denne graviditeten vært gravid 5 ganger. Jeg senaborterte for to år siden pga en svært alvorlig hjertefeil hos jenta jeg bar på. Det var et like "enkelt" svangerskap som de andre. Symptomer og murringer tolker jeg som et godt tegn.
 
Back
Topp