Dere som har vært gravid før

Jeg er mer trøtt nå, men jeg kan jo ikke sove når jeg vil :p og er litt småkvalm. Ellers er jeg ganske frisk og fin denne gangen og.
 
For meg er dette også 3. svangerskap, og veldig ulike.

Nr1: ekstremt kvalm og kastet opp hele dagen fra uke 7-15, etter det hadde jeg ikke en eneste plage.

Nr2: var noe trøtt de første 3 mnd, men ellers veldig lite plager.

Denne gang: småkvalm mye av tiden, men lite oppkast. Er også veldig trøtt og sliten den gang. Plagen begynte i uke 6, er nå i uke 12 og venter på å få tilbake energien og at kvalmen skal gi seg.
 
Har dere merket forskjell på graviditetene og kjønnene dere som har av forskjellige kjønn?
 
Har dere merket forskjell på graviditetene og kjønnene dere som har av forskjellige kjønn?
Ja.var utrolig kvalm og full av kviser med nr 1- ble ei jente.
Graviditet nr 2 og 3 var jeg sliten de tre første mnd men ganske fin resten av tida- ble gutter.

Denne 4 gangen er jeg utrolig kvalm svimmel og trøtt og lurer kanskje på om det er ei jente igjen:)
 
Ja.var utrolig kvalm og full av kviser med nr 1- ble ei jente.
Graviditet nr 2 og 3 var jeg sliten de tre første mnd men ganske fin resten av tida- ble gutter.

Denne 4 gangen er jeg utrolig kvalm svimmel og trøtt og lurer kanskje på om det er ei jente igjen:)
Blir spennende å se hva det blir denne gangen
 
Ja, er mye mer kvalm denne gangen. I tillegg er jeg kronisk forskjøla :(
 
Ja, det har vært ganske stor forskjell på dette ift de to andre. Med guttene var jeg svindårlig de tre første månedene, kastet opp og var helt slått ut. Denne gangen har jeg vært veldig trett, men kun hatt noen dager med kvalme og har ikke kastet opp. Så lenge jeg passer på å ikke bli sulten føler jeg meg fin.

De to andre gangene forandret brystene seg lite; nå føles de ømme og som om de står på spreng :)
 
jupp! mine to første var bare trøtt og bekkenløsning, men nå har jeg slitt med den jævla kvalen, trøtthet, sliten å vondt.. kvalmen har heldigvis roa seg da..
 
Mitt andre.
Ikke så veldig stor forskjell fra sist.
Ble tidligere dårlig, kjente kvalmen fra uke 4. sengeliggende uke 7-9, men bedre i uke 10. Mye Mindre oppkast nå enn sist, og kan holde oppkast mer i sjakk med å spise hver 2-3t. Men like kvalm. Sist varte kvalmen frem til uke 20. Og begynte igjen i uke 30... Men var uggen/kvalm i 9mnd.
 
Dette er mitt fjerde svangerskap.

1. Gutt, var jeg mye trøtt, en del uggen og mye forkjølet. Ellers lite plager, med unntak av brekninger om morgenen. De siste ukene hadde jeg bekkenløsning.

2. Gutt. Kvalm fra uke 7 til 12. Enorm apetitt, la på meg 4kg!!! første trimester. Ellers var formen bra, men fikk bekkenløsning tidlig og mye vann i kroppen. En del psykisk stress pga at vi mistet førstemann :(

3. Jente. Svimmel fra uke 3. Ble sykemeldt i uke 5 pga høyt blodtrykk, så kom kvalmen i uke 7 og varte til uke 23. Var helt ubrukelig dårlig. Tålte ingen lukter, spiste og spydde om en an. Tilbrakte mesteparten av tiden liggende i en døs. Sov mye. Bekkenløsning og mye vann i kroppen avløste kvalmen.

4. Kvalme fra ca uke 7 til uke 11. Litt små uggen hvis jeg ikke får i meg nok mat til rett tid. Bra appetitt de første ukene. Sover minst 1 time hver dag. Ellers grei form. Litt mer humørsyk denne gangen og vanvittig oppblåst. Tror det blir gutt. Men har vært litt usikker pga litt svimmelhet innimellom. Det hadde jeg ikke med de andre guttene.
 
veeeldig. forrige gang ble jeg kvalm i uke 6 og var sengeliggende kvalm i 5 måneder, orket ikke tanken på mat eller det å røre meg. La så vidt på meg før jeg kom i måned 8 og fikk svangerskapsforgiftning, og fikk vanvittig med vann i kroppen. gikk fra å ha lagt på meg 10 kg i 32 til å ha lagt på 28 kg i uke 38 og da kom hun..
Tidlig å si enda da, men denne gangen kom kvelmen i uke 6 og jeg tenkte at here we go again, men den varte i en uke, også småkvalm i to uker til, og nå er jeg i helt fin form, litt sliten, men knallform. Nå bikker jeg snart 12 uker, så tror ikke kvalmen kommer heller da den pleier å avta ved 12-16 uker, så lykkelig om det er tilfelle. magen kom fort nå da. hadde ikke noe tegn til mage før uke 23 sist, men nå fikk jeg mage i uke 9, og nå på kveldene er den faktisk ganske stor.. :)
 
Jeg merker også stooooor forskjell! Sist var jeg bare kvalm, nå har jeg kastet opp som en gal! Og det gjør jeg fortsatt! Er 13+2 nå! Sover hele dagen hvis jeg har mulighet! Og føler meg rett og slett helt død! Håper det snart blir bedre! Håper jeg slipper unna bekkenløsning denne gangen!
 
Back
Topp