Dere som har vært gravid før

Veeldig stor forskjell! Sist var jeg kun trøtt og fikk bekkenløsning rundt uke 25-30. Nå er jeg sykt kvalm, TRØTT,metallsmak i munnen,null energi og bekkenet har allerede begynt å krangle (er 12 uker..) Så ja..stor forskjell...
 
Ja! Generelt mer sliten og uvell i dette svangerskapet en de forrige. Kjente liv mye tidligere også:)
Men mye mulig jeg har fortrengt de negative sidene ved de siste graviditetene nå:p men er godt fornøyd med at dette er siste gangen❤
 
Jeg leste litt i en svangerskapsdagbok jeg hadde (genialt btw). Ser ut til at formen er ganske lik. Var mer plaget med bekkenet sist men hadde også en tyngre fysisk jobb :)

Eneste jeg merker som er forskjell nå er at jeg har ei fra før så får ikke sovet like mye :wacky:
 
Jaa!
Var mindre uvel med første enn nå, eller det fikk raskere over med første. Jeg var heller ikke svimmel i det hele tatt med første.
Bekkenet kjenner jeg bedre nå, men det er vel naturlig virker det som.
 
Dette er mitt tredje barn og jeg må si at for min del er det tre helt ulike svangerskap.

Første var jeg kvalm og ekstremt hormonell i 9 mnd, ingen bekkenplager.
Andre mann kastet jeg opp kontinuerlig til uke 14, deretter bekkenløsning resten av svangerskapet.

Denne gangen har det vært kvalme, men ikke så mye oppkast som sist, bekkenet krangler mer og jeg er veldig følsom. Ikke nødvendigvis så sinna, men tar utrolig lett til tårene:)
 
Ja, det er kanskje ikke store forskjeller men det føles sånn for meg! Og jeg synes det er rart at den samme kroppen reagerer så forskjellig, er det så mye forskjell på disse hormonene fra gang til gang?:p nei jeg kan ikke noe om det og vet at alle svangerskap er ulike. Men litt merkelig synes jeg det er!:)
 
Stor forskjell. Sist hadde jeg ingen plager bortsett fra urolige føtter og halsbrann og insomnia. Ble aldri trøtt sov minimalt. Gjerne bare 4 timer i døgnet. Tok lett til tårene og var konstant overopphetet.

Denne gangen har jeg vært kvalm. Trett, irritert og er hormonellt sint!! Hehe. Ikke mye tårer nå ;)
Jeg har også merket revmatismen min mye fortere denne gangen en sist gang. Jeg er også passe i temperatur.
 
Til nå ihvertfall stor forskjell. Mer kvalm denne gangen mer smerter i korsryggen såpass tidlig
 
Veldig stor forskjell!

Sist var jeg så kvalm at Jeg kastet opp konstant. Men veldig energisk.

Nå er jeg konstant trøtt og bare litt småkvalm av og til
 
Med unntak av hyperemesis i uke 11 med nr 1 ( som gikk over etter 4 dager intravenøst på sykehuset) så er dette 3. Svangerskapet prikk likt de andre to..
Mulig jeg kun sliter mer med trøttheten denne gang bare... hvis ikke, helt likt :)
Var ikke verken kvalm eller hadde bekkenplager med nr 2 .. vet faktisk ikke hva bekkenløsning er engang :)
 
Jaaaa! De tre andre svangerskapene var jeg ikke dårlig i det hele tatt bortsett fra bekkenløsning. Men dette svangerskapet tar kaka :p Ble dårlig i uke 5 og sengeliggende med kvalme og ingen matlyst ei heller drikke. Sov 15-16 timer hver dag og var skikkelig dårlig. Nå er jeg i uke 10 og jeg trodde formen var på bedringens vei til jeg begynte og kaste opp etter middagene,noe jeg ikke har gjort før nå.
 
Nei, ingen forskjell i grunnen.
 
Veldig stor forskjell!

Sist var jeg så kvalm at Jeg kastet opp konstant. Men veldig energisk.

Nå er jeg konstant trøtt og bare litt småkvalm av og til
Var spysjuk i 5 mnd vel og merke!! Og jobba på et kjøkken. . Uuuurk...
 
synes dere det er stor forskjell mellom dette svangerskapet og det/de forrige ?

Ja! Dette er nr 3 da.

Nr 1: kvalm fra uke 7-14, var da bundet til senga fra jeg våkna frem til kl 16.00ca, reiste jeg meg opp da, kasta jeg opp. Var veldig hormonell. Etter uke 14 hadde jeg lite plager. Verken bekkenløsning eller kynnere.

Nr 2: kasta opp minst 8 ganger om dagen fra uke 6-26. Veldig hormonell. Fikk bekkenløsning i uke 26, hadde mye kynnere dem siste ukene. Fra rundt 12uker følte jeg at jeg ble kvelt, så kunne ikke lenge meg bakover i sofa eller bil, måtte sitte å lene meg litt fremover hele tiden.

Nå med nr 3: Har vært litt små kvalm innimellom, har jeg spist meg for mett kan det komme en bølge med småkvalme i enn 20min ca. Ingenting i forhold til dem to andre. Er ikke hormonell i det hele tatt. Litt mer trøtt enn vanlig. Ellers kjenner jeg det på bekkenet at noe er på gang :/ Fikk et støt på ene siden hvor jeg mista balansen for noen uker sider, å kjent det etter det også. Dette svangerskapet skiller seg mest ut.
 
Jeg er mindre kvalm, har ikke vondt i puppa (sist kunne jeg ikke sove på magen på 4 måneder) og er mye mer trøtt denne gangen. Deilig å slippe den altoppslukende kvalmen som jeg hadde sist, selv om jeg a har vært ganske kvalm til tider. Men mest på ettermiddag/kveld, så har fungert bra på jobb, og det er digg :)
 
Back
Topp