Fru Riskorn
Forumet er livet
Jenten min er 3,5 år og 11 kg. Hun har i det siste strekt seg voldsomt, men ikke gått opp i vekt. hun er superaktiv, men blir lett sutrete. Dette er fordi hun er så veldig ofte sulten. Men, hun vil ikke spise... Hvert måltid er en kamp. Jeg prøver å holde en god tone, ikke tvinge osv, men det er vanskelig å klare det når barnet ditt ikke har tatt en bit frivillig på 2,5 år. Jeg kan bruke opp i to-tre timer på frokosten hvis jeg forlanger at hun skal spise en hel skive. Hun forventer at vi skal mate henne. Jeg har prøvd med både ris og ros, lite funker. Hun får i seg veldig lite mat i barnehagen, for de har naturligvis ikke kapasitet til å sitte å fore et så stort barn. Nå stikker alle beina ut av kroppen hennes. Hoftebeina slår hun seg i hele tiden, for de stikker så langt ut... Hun har dette (overraskende nok) fra meg. Jeg også var undervektig i barneårene, men dette snudde veldig i puberteten, og jeg har slitt med overvekt siden slutten av tenårene. Jeg er redd jenten min skal mangle vitaminer, jern osv pga at hun spiser så lite. Jeg jobber hardt med at det hun skal spise, skal være sunt. eneste hun spiser frivillig - og i ubegrenset mengde - er snop.
Bør jeg ta henne med til legen?
Noen andre som har det sånn?
Når kan jeg forvente at matlysten kommer?
Bør jeg ta henne med til legen?
Noen andre som har det sånn?
Når kan jeg forvente at matlysten kommer?