Dere som har u.skolebarn?

Agnete

Forumet er livet
Vet det er noen her inne som har barn på ungdomsskolen her. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan dere får fulgt med på skolearbeidet?
Her får vi ikke informasjon når det er prøver, lekser eller noe. Får se vurderinger som har vært.
Barnet vårt har egentlig ikke trengt spesielt med oppfølgning på skolearbeid tidligere, men nå gjøre det ingenting. Ungdomen sier at alt gjøre på skolen og trengs ikke lese til noe:p

hvordan fungerer det hos dere? Får dere fulgt med?

Vi får tilsendt lekse plan på mail. Der står stort sett også prøvene. I alle fall de store.

Prøver som har vært derimot.... Nei, det er det ingen sikkerhet for at vi får sett.
Om ikke vi husker at de har vært og etterspør, for de skal ikke ha signatur på det eller noe sånn.

Føler egentlig at med mail fra lærer to ganger i uka så får vi vite mye
Samtidig skjer der aller meste inne på ipaden til ungen som ikke vi har passord til og der gjør det utfordrende å følge opp, med en 13 åring som synes deling av informasjon er høyst unødvendig...

Lite info her også om ikke barnet vil vise oss.
Arbeidsplan og all info til eleven er på dataen. Lite lekser. Hun kommer til meg om hun lurer på noe. Ellers kommuniserer vi med skolen og lærer gjennom en app, og har foreldremøter to ganger i året :happy:

Vi får tilsendt lekse plan på mail. Der står stort sett også prøvene. I alle fall de store.

Prøver som har vært derimot.... Nei, det er det ingen sikkerhet for at vi får sett.
Om ikke vi husker at de har vært og etterspør, for de skal ikke ha signatur på det eller noe sånn.

Føler egentlig at med mail fra lærer to ganger i uka så får vi vite mye
Samtidig skjer der aller meste inne på ipaden til ungen som ikke vi har passord til og der gjør det utfordrende å følge opp, med en 13 åring som synes deling av informasjon er høyst unødvendig...
Jeg kunne gjerne tenkt meg den ukeplanen på mail, sånn at jeg kan vite når det er prøver osv.
For her også mener tenåringen at informasjon er helt unødvendig å dele, iallefall informasjon som kan resulterer i skolearbeid hjemme...
Vårt barn var veldig skoleflink på barneskolen, nå derimot har all motivasjon dalt.

Lite info her også om ikke barnet vil vise oss.
Arbeidsplan og all info til eleven er på dataen. Lite lekser. Hun kommer til meg om hun lurer på noe. Ellers kommuniserer vi med skolen og lærer gjennom en app, og har foreldremøter to ganger i året :happy:
Høres ut som her da, lite vi foreldre får vite i hverdagen og svært lite lekser. Det trengs vist ikke å lese til prøver heller. Jeg kunne nok tenkt meg at jeg fikk litt mer siden jeg tror det slurves en del med skolearbeidet.

Jenta mi i 10.klasse er flink til å informere om ting selv. Lekser er det sjelden at hun spør om hjelp til, men det hender. Før prøver hører jeg henne i emner hun syns er vanskelig/kjedelig for å være sikker på at hun kan det (hun selv som kommer og spør om jeg kan høre henne)

Gutten i 8.klasse er stikk motsatt… Han gjør leksene sine, men informerer aldri om ting hjemme. Om jeg spør så svarer han kort, og skole er generelt dritt…

Vi får underveisvurderinger 2 ganger i året, samt utviklingssamtale med kontaktlærer 2 ganger i året. Om de kommer på skolen uten å ha gjort lekser får vi foreldre beskjed med en gang. (De blir sjekket av lærerne på skolen hver dag)

Har en sønn som går nest siste året på ungdomsskolen. Har vel ikke fulgt opp noe særlig med lekser og slikt, men det er fordi han ordner alt slev. Veldig selvstendig og flinkeste klassen :D
Hadde uansett ikke klart å hjelpe han med alle de vanskelig oppgaven de får :wacky::hilarious:

Jeg er spent på dette selv siden vi får 8.klassing fra høsten....

Men han forteller generelt mye, og er flink på skolen og spør om han trenger hjelp. (Av pappan som er lærer vel og merke, jeg har ikke sjans lenger :p)
Jeg håper vi får litt info og sånn.
Men jeg synes ikke vi får så god info om hvordan han ligger an nå på barneskolen heller, så blir vel ikke så stor forskjell kanskje... vi får ukeplanen nå da. Vet ikke hvordan det blir.

Jeg har ei i 9. klasse og hun informerer en del selv, i tillegg får vi mail fra lærerne hver uke, og de informerer i god tid ang prøver o.l.

Back
Topp